کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحقیق در مورد قرآن بیان کننده حقوق خالق و مخلوق 76 ص

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق در مورد قرآن بیان کننده حقوق خالق و مخلوق 76 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 76

 

قرآن بیان کننده حقوق خالق و مخلوق

دفاع کننده از حقوق واقعی و عادلانه بشر

و نشان دهنده راه سعادت و رستگاری انسان ها

از مطالب مورد اشاره در این جزوه: پاسخ قرآن به بعضی شبهات :

جرائمی که مجازات دنیائی آن ها در قرآن مشخص گردیده است

حقوق زن، بعضی اهداف حجاب و فلسفه تعدد زوجات

موارد تجویز جنگ در اسلام

بعضی رفتارهای شرک آمیز

ضرورت اصلاح قوانین و تبلیغات خلاف قرآن

راه وحدت و پیشرفت مسلمانان و ....

بسم الله الرحمـن الرحیـم

« ... الحمدُ لِلّهِ و سلامٌ علی عباده الذینَ اصطفی »

با سلام و اداء احترام – بمنظور تضارب آراء، شکوفایی اندیشه ها و اصلاح امور در جهت خشنودی پروردگار متعال به استحضار می رسانم :

1- پیشگفتار :

در صورتیکه عقاید، اعمال و قوآنین خویش را به آیات روشن و محکم قرآن منطبق نمائیم علاوه بر آنکه موجبات رستگاری اخروی خود را مهیا می کنیم دامنه عدالت، آزادی، رفاه، امنیت و سایر نیکویی ها را در دنیا گسترش خواهیم داد:

بعضی قول و حدیث ها حق را به باطل پوشانده و شرک و خرافه را به توحید و یگانه پرستی آمیخته و تفرقه و فساد را افزایش داده اند و به بیان قرآن که می فرماید: « ... لِمَ تَلْبِسونَ الْحَقَّ بِالباطلِ ... چرا حق را به باطل می پوشآنید ...( 71 آل عمرآن) وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْتَرِی لَهْوَ الْحَدِیثِ لِیُضِلَّ عَن سَبِیلِ اللَّهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ... – و از مردمان کسانی( هستند که) بدون دانش، خریدار روایاتی بیهوده اند تا( خود و دیگران را) از راه خدا گم نمایند ...

«6 لقمان)» برخی از ما انسان ها ندانسته به تعدادی از احادیث نادرست گرایش پیدا کرده و بعضی از اعتقادات و اعمال خود را بر اساس آن ها شکل داده ایم ، در حالیکه طبق بعضی بررسی ها و به تصریح آیاتی که نمونه هایی از آن ها ذیلاً بیان می شود قرآن کریم بهترین حدیث، کتاب هدایت خدا، نور، قانونی کامل و نعمتی تمام، فرقان و میزان سنجش حق و باطل، رحمت و بیان کننده همه حقایق مورد نیاز برای هدایت و کمال و رستگاری بشر میباشد، و حضرت محمد(ص) نیز رسول خدا و ابلاغ کننده قرآن، امام و رحمت و در متابعت از قرآن و درعمل به دستورات آن سرمشقی نیکو برای جهانیان بوده ، آن حضرت و سایر انسان ها مخصوصاً مسلمانان به تمسک به قرآن و اجرای دستورات آن موظف گردیده و از تفرقه و داشتن عقیده و عمل خلاف قرآن ممنوع شده اند.

البته بعضی روایات دارای مفاهیمی حکیمانه، پندآموز و در جهت تبیین و تفسیر مطالب مندرج در کتاب های الهی می باشند، ولی آنچه مسلم است، آنستکه ما انسان ها با شنیدن یا دیدن چیزی نمی توآنی تمام قسمت ها و جوانب آن را به ذهن خود بسپاریم و بازگو کنندگان حدیث و خبر به فرض این که راستگو و بی غرض بوده باشند، هر یک از آنان برداشت و نظر خود را بیان کرده اند و معمولاً کمبود اطلاع و اشتباه و فراموشی موجب تغییری موثر در عبارات و مفاهیم حدیث و خبر می باشد و علاوه بر تغییر غیر عمد اکثر عبارات و مفاهیم روایات، چون در طول تاریخ حدیث، روایاتی نیز تسط افراد بی تقوا، جعل و تحریف گردیده و بسیاری از آن ها و خیلی از احادیثی که بغیر عمد تغییر یافته است به رسولان و اولیاء دین خدا استناد و نسبت داده شده و در اثر اغواگری ها، کم تقوایی، جعل و تغییر روایات و به سبب وجود رویاهای شیطانی که تایید کننده عقاید باطلند، خیلی از آثار رسالت انبیاء خدا از میان رفته و ایمان واعمال اکثر افراد خداپرست به شرک و خرافه پرستی گرائیده است. لذا می باید بیش از پیش به قرآن اهمیت و بها بدهیم و با مطالعه دقیق و مداوم آن، به زبان و مفاهیم این کتاب عظیم آشنا و مانوس شویم و در مقام تفسیر هر آیه آن، بدون پیش داوری و حب و بغض، ضمن در نظر داشتن اهداف کلی نزول قرآن به توضیحات و اشاراتی که در سایر آیه های قرآن و با جمع بندی کلیه آیه های مربوط به موضوع آیه مورد نظر، تفسیر آن آیه را مشخص نمائیم و نه تنها نظر خود یا بعضی روایات مورد نظر خود را به قرآن تحمیل نکنیم، بلکه به وسیله قرآن اعتبار و ارزش روایت ها را بسنجیم و روایاتی که با آیات محکم قرآن هم خوانی و هماهنگی ندارند به کنار بگذاریم و بیشترین جهاد و تلاش ما بر آن باشد که با افزایش دانش و بهره گیری هر چه بهتر از خرد خویش همه اعتقادات و اعمال خود را قرآنی نمائیم، تا با متابعت از خشنودی خداوند مهربان در دنیا و آخرت سعادتمند و رستگار باشیم.

نمونه آیات مورد استناد:

1/1- قرآن از هر حدیثی بهتر است

آیه 23سوره زمر:« اللهُ نَزَّلَ اَحْسَنَ الحَدیث ... – خداوند قرآن را که بهترین حدیث است نازل کرد (تا هر که بخواهد هدایت شود به وسیله آن او را هدایت نماید) ...»

2/1 – قرآن کتاب هدایت خداوند است:

آیه 9 سوره اسراء :« ان هذا القرآن یَهدی لِلَّتی هِیَ اَقْوَمُ ... – این قرآن به درستی و به آنچه راست تر و پایدارتر است هدایت می نماید ...»

3/1- قرآن نور است :

آیه 174 سوره نساء : « یا ایها الناسُ قَدْ جاءَکم بُرهان مِنْ رَبِکُمْ وَ انزَلنا الیکم نوراً مُبینا – ای مردم( برای هدایت شما) از جانب پروردگارتان حجت حق( و دلیلی آشکار) آمد و به سوی شما نوری تابان نازل کرده ایم »

4/1- قرآن قانونی کامل و نعمتی تمام است:

آیه 3 سوره مائده:« ... اَکْمَلْتُ لَکُم دینکم وَ اَتْمَمْتُ علیکم نِعْمَتی ... – (قانون) دین شما را به حد کمال رساندم و نعمت خود را بر شما تمام کردم .»

5/1- قرآن فرقان و جداکننده حق از باطل است:

آیه 1 سوره فرقان :« تَبارکَ الذی نَزَّلَ الفُرقان عَلی عَبده لیکونَ لِلعالمینَ نَذیراً – خجسته و پر برکت است آن که فرقان( جدا کننده حق از باطل) را بر بنده اش نازل کرد تا برای جهانیان هشدار دهنده باشد» .

6/1- قرآن میزان سنجش حق و باطل است:

آیه 17 سوره شورا:« الله الذی انزَلَ الکتابَ بالحقِ وَ المیزان ... – خدا کسی است که کتاب را به حق و میزان نازل کرد ...»


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد قرآن بیان کننده حقوق خالق و مخلوق 76 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.