کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحقیق و بررسی در مورد پست فشار قوی (3)

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق و بررسی در مورد پست فشار قوی (3) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 13

 

پست فشار قوی

مقدمه:

پست برق فشار قوی محلی برای تبدیل و توزیع انرژی الکتریکی در یک شبکه قدرت است. یک پست فشار قوی معمولاً شامل تعدادی ترانسفورماتور و کلیدهای قدرت(Circuit Breaker) خطوط ورودی و خروجی و سایر تجهیزات لازم برای تبدیل و توزیع الکتریکی می‌باشد.

ترانسفورماتورهای قدرت ممکن است کاهنده و یا افزاینده باشند. در مجاورت نیروگاهها پست نیروگاهی معمولاً دارای ترانسفورماتور افزاینده است که ولتاژ ترانسفورماتورها را تا سطح ولتاژ مناسب جهت انتقال افزایش می‌دهد. سایر پستهای برق در یک شبکه معمولاً دارای ترانسهای کاهنده می‌باشند. در موارد خاصی، ممکن است پست فشار قوی فاقد ترانس قدرت نیز باشد. در چنین پستهائی عملیات کلید زنی(Switching) بمنظور انتقال یا توزیع انرژی بدون تبدیل ولتاژ، صورت می‌گیرد.

ترانسفورماتور

قسمت اعظم انرژی الکتریکی مورد نیاز انسان در تمام کشورهای جهان، توسط مراکز تولید مانند نیروگاههای بخاری، آبی و هسته ای تولید می شود. این مراکز دارای توربین ها و آلترناتیوهای سه فاز هستند و ولتاژی که به وسیله ژنراتورها تولید می شود باید تا میزانی که مقرون به صرفه باشد جهت انتقال بالا برده شود. گاهی چندین مرکز تولید به وسیله شبکه ای به هم مرتبط می شوند تا انرژی الکتریکی موردنیاز را به طور مداوم و به مقدار کافی در شهرها و نواحی مختلف توزیع کنند. در محل های توزیع برای این اینکه ولتاژ قابل استفاده برای مصارف عمومی و کارخانجات باشد، باید ولتاژ پایین آورده شود. این افزایش و کاهش ولتاژ توسط ترانسفورماتور انجام می شود بدیهی است توزیع انرژی بیت تمام مصرف کننده های یک شهر از مرکز توزیع اصلی امکان پذیر نیست و مستلزم هزینه و افت ولتاژ زیادی خواهد بود. لذا هر مرکز اصلی به چندین مرکز یا پست کوچکتر(پست های داخل شهری) و هر پست نیز به چندین محل توزیع کوچکتر(پست منطقه ای) تقسیم میشود. هر کدام از این مراکز به نوبه خود از ترانس های توزیع و تبدیل ولتاژ استفاده می کنند. به طور کلی در خانواده و توزیع انرژی الکتریکی ، ترانسفورماتورها از ارکان و اعضای اصلی هستند و اهمیت آنها کمتر از خطوط انتقال و یا مولدهای نیرو نیست. خوشبختانه به دلیل وجود حداقل وسایل دینامیکی در آنها کمتر با مشکل و آسیب پذیری رو به رو هستند. مسلماٌ‌ این به آن معنی نیست که می توان از توجه به حفاظت ها و سرویس و نگهداری آنها غفلت کرد. در این مقاله نخست مختصری از تئوری و تعاریفی از انواع ترانسفورماتورها بیان می شود سپس نقش ترانسفورماتورها در شبکه تولید و توزیع نیرو و در نهایت شرحی در مورد سرویس و تعمیر ترانسها ارائه می شود.

تئوری و تعاریفی از ترانسفورماتورها

ترانسفورماتورها به زبان ساده و شکل اولیه وسیله ای است که تشکیل شده از دو مجموعه سیم پیچ اولیه و ثانویه که در میدان مغناطیسی و اطراف ورقه هایی از آهن مخصوص به نام هسته ترانسفورماتور قرار می گیرند. مقره ها یا بوشینگ ها یا ایزولاتورها و بالاخره ظرف یا محفظه ترانسفورماتور. کار ترانسفورماتورها بر اساس انتقال انرژی الکتریکی از سیستمی با یک ولتاژ و جریان معین به سیستم دیگری با ولتاژ جریان دیگر است. به عبارت دیگر ترانسفورماتور دستگاهی است استاتیکی که در یک میدان مغناطیسی جریان و فشار الکتریکی را بین دو سیم پیچ یا بیشتر با همان فرکانس و تغییر اندازه یکسان منتقل می کند. انواع ترانسفورماتورها

سازندگان و استانداردها در کشورهای مختلف هر یک بنحوی ترانسفورماتورها را تقسیم بندی کرده و تعاریفی برای درج بندی آنها ارائه داده اند. برخی ترانسها را بنا بر موارد و ترتیب بهره برداری آنها متفاوت شناخته اند، مانند ترانس های انتقال قدرت، اتوترانس و یا ترانس های تقویتی و گروهی از ترانسها را به غیر از ترانسفورماتور اینسترومنتی(ترانس جریان و ولتاژ)، ترانس قدرت می نامند و اصطلاحاٌ‌ ترانس قدرت را آنهایی می دانند که درسمت ثانویه آنها فشار الکتریکی تولید می شود. این نوع تقسیم بندی در عمل دامنه وسیعی را در بر می گیرد که در یک طرف آن ترانسفورماتورهای کوچک و قابل حمل با ولتاژ ضعیف برای لامپهای دستی و مشابه آن قرار می گیرند و طرف دیگر شامل ترانس های خیلی بزرگ برای تبدیل ولتاژ خروجی ژنراتور به ولتاژ شبکه و خطوط انتقال نیرو است. در بین این دو اندازه(حد متوسط) ترانسهای توزیع و یا انتقال در مؤسسات الکتریکی و ترانسهای تبدیل به ولتاژهای استاندارد قرار دارند. ترانسها اغلب به صورت هسته ای یا جداری طراحی می شوند. در نوع هسته ای در هر یک از سیم پیچ ها شامل نیمی از سیم پیچ فشار ضعیف و نیمی از سیم پیچ فشار قوی هتند و هر کدام روی یک باروی هسته ای قرار دارند. در نوع جداری، سیم پیچ ها روی یک هسته پیچیده شده اند و نصف مدار فلزی مغناطیسی از یک طرف و نصف دیگر از طرف هسته بسته می شود. در اکثر اوقات نوع جداری برای ولتاژ ضعیف و خروجی بزرگ و نوع هسته ای برای ولتاژ قوی و خروجی کوچک به کار می روند.(به صورت سه فاز یا یک فاز). ترانسهای تغذیه و قدرت مانند ترانس اصلی نیروگاه ترانس توزیع و اتو ترانسفورماتور، ترانسفورماتورهای


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی در مورد پست فشار قوی (3)

بررسی ارتباط بین میزان رضایت شغلی کارکنان با مدیریت کیفیت فراگیر در شرکت مخابرات استان آذربایجان غربی

اختصاصی از کوشا فایل بررسی ارتباط بین میزان رضایت شغلی کارکنان با مدیریت کیفیت فراگیر در شرکت مخابرات استان آذربایجان غربی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی ارتباط بین میزان رضایت شغلی کارکنان با مدیریت کیفیت فراگیر در شرکت مخابرات استان آذربایجان غربی


بررسی ارتباط بین میزان رضایت شغلی کارکنان با مدیریت کیفیت فراگیر در شرکت مخابرات استان آذربایجان غربی

مقالات علمی پژوهشی چاپ شده با فرمت pdf    صفحات  18

چکیده : این در دنیای کنونی کیفیت ارائه خدمات ارتباطی با ارزش ترین موضوع در صنعت مخابرات به شمار میرود به
طوری که سنجش آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و از طرفی رضایت شغلی، بر بسیاری از متغیرهای سازمانی،
تاثیر می گذارد. لذا محقق در این تحقیق در صدد پاسخگویی به این سوال است که چه ارتباطی بین رضایت شغلی و
مدیریت کیفیت فراگیر در شرکت مخابرات آذرباییجان غربی وجود دارد؟جامعه مورد مطالعه ما را کارکنان ستادی شرکت
مخابرات استان اذرباییجان غربی به تعداد 115 نفر تشکیل می دهند.هدف تحقیق کاربردی و از روش توصیفی پیمایشی
تحلیلی استفاده شده است. در این تحقیق از دو نمونه پرسشنامه برای اندازه گیری متغیرهای تحقیق )رضایت شغلی به
عنوان متغیر مستقل و مدیریت کیفیت فراگیر به عنوان متغیر وابسته( بهره گرفته شده و پایایی پرسشنامه نیز با شیوه
آلفای کرونباخ بوسیله نرم افزار SPSS محاسبه گردیده 0.87 میباشد.نتایج تحقیق نشان میدهد که رضایت شغلی در
شرکت مخابرات آذربایجان غربی در حد متوسط میباشد. همچنین نتایج بیانگر این موضوع میباشد که سازمان مذکور
شروع به یادگیری برنامه کیفیت و بهره وری نموده است. در نهایت مشخص گردید که شرکت مخابرات آذرباییجان غربی با
توجه به رضایت شغلی متوسط کارکنان آن و اهمیت مدیریت کیفیت در این سازمان و ارتباط این دو متغیر با همدیگر می
بایستی تدابیر لازم را جهت افزایش رضایت شغلی کارکنان اتخاذ نماید.
کلید واژه رضایت شغلی، مدیریت کیفیت فراگیر، بهره وری


دانلود با لینک مستقیم


بررسی ارتباط بین میزان رضایت شغلی کارکنان با مدیریت کیفیت فراگیر در شرکت مخابرات استان آذربایجان غربی

دانلود اقدام پژوهشی با موضوع چگونه توانستم ضعف املای دانش آموزان پایه پنجم امیر کبیر مراد آباد را برطرف کنم ؟

اختصاصی از کوشا فایل دانلود اقدام پژوهشی با موضوع چگونه توانستم ضعف املای دانش آموزان پایه پنجم امیر کبیر مراد آباد را برطرف کنم ؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود اقدام پژوهشی با موضوع چگونه توانستم ضعف املای دانش آموزان پایه پنجم امیر کبیر مراد آباد را برطرف کنم ؟


دانلود اقدام پژوهشی با موضوع چگونه توانستم ضعف املای دانش آموزان پایه پنجم امیر کبیر مراد آباد را برطرف کنم ؟

دانلود اقدام پژوهشی با موضوع چگونه توانستم ضعف املای دانش آموزان پایه پنجم امیر کبیر مراد آباد را برطرف کنم ؟

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

 

 

 

تعداد صفحات 29

 

 

 

قیمت 2000 تومان

 

 

 

قسمتی از مجموعه

مقدمه

 

همه‌ی ما دوران تحصیل و مدرسه‌ی خود را خوب به یاد داریم. کلاس‌های پرجمعیّتی که هر نیمکت با زحمت سه دانش‌آموز را در خود جای می‌داد. زمانی که زنگ املا فرا می‌رسید، معلم می‌گفت: «بچّه‌ها! نفرات وسط هر نیمکت بیرون بیایند و روی زمین بنشینند. بچًه‌هایی هم که در نیمکت‌ نشسته‌اند، کیف‌هایشان را روی نیمکت بگذارند. سرمیزی‌ها سر میز. ته میزی‌ها هم ته‌میز» کوهی از کیف بر روی میزها قرار می‌گرفت تا مبادا دانش‌آموزی سرخود را حرکت دهد و چشمش به املای دیگری بیفتد. سپس معلم با حالت دستوری و کلمه به کلمه، متن املا را می‌خواند.

هنوز هم با گذشت سال‌ها، حتّی با تغییر کتاب‌های درسی، باز هم شاهد برگزاری چنین املاهایی در کلاس درس هستیم. این موضوع باعث تعجّب است که با وجود این همه تغییرات، باز هم به شکل سنّتی به دانش‌آموزان املا می‌گوییم؟ آیا واقعاً روش دیگری برای گفتن املا وجود ندارد؟ چرا سعی نمی‌کنیم در درس املا به شیوه‌هایی نو و جذّاب‌ هم توجّهی داشته باشیم؟ اصلاً چرا روش‌های سنّتی را کنار نمی‌گذاریم؟ مگر نه این است که ما بایستی این نونهالان باغ مدرسه را برای روزگاری جز روزگار خود تعلیم ‌دهیم و تربیت ‌کنیم.آیا تاکنون از خود آنان پرسیده‌ایم تا چه اندازه به این روش‌ها علاقه‌مند هستند؟

چرا زنگ املا در برخی مدارس به زنگی خشک و بی‌روح تبدیل می‌شود و هزاران چرا و دریغ دیگر! آیا فکر نمی‌کنید که دیگر زمان آن رسیده است که باور و نگاهمان را نسبت به درس املا تغییر دهیم؟ دانش‌آموزانمان را باور کنیم؟ به فکر شکوفایی خلّاقیّت آنان باشیم و از املا گفتن سنّتی بپرهیزیم و آن‌ها را از این گرداب توالی و تکرار  برهانیم؟

در رابطه با موضوع املا، تاکنون پژوهش‌های فراوانی صورت گرفته‌است که در مجلّات و کتب گوناگون به چاپ رسیده‌است. در همه‌ی آنها به این نکته اشاره‌ شده‌است که درس املا نیاز به بازنگری و توجّهی جدّی از سوی معلّمان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت دارد. چرا که تمام نگارندگان مقاله‌ها از افت تحصیلی دانش‌آموزانشان در این درس شکایت داشتند و راه‌حل‌های که برای برطرف شدن مشکل خود ارائه کرده‌بودند در جهت شکستن هنجار سنتّی درس املا بوده‌است و در پایان به تغییرات شگرفی در نگرش و بازخورد دانش‌آموزان دست یافته‌بودند که در قسمت ادبیّات موضوع به آنها اشاره کرده‌ام.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود اقدام پژوهشی با موضوع چگونه توانستم ضعف املای دانش آموزان پایه پنجم امیر کبیر مراد آباد را برطرف کنم ؟

مدیریت اسلامی: تجلّی ارزشهای اسلامی در عرصة مدیریت )چیستی، چرایی، چگونگی و رویکردها(

اختصاصی از کوشا فایل مدیریت اسلامی: تجلّی ارزشهای اسلامی در عرصة مدیریت )چیستی، چرایی، چگونگی و رویکردها( دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مدیریت اسلامی: تجلّی ارزشهای اسلامی در عرصة مدیریت )چیستی، چرایی، چگونگی و رویکردها(


مدیریت اسلامی: تجلّی ارزشهای اسلامی در عرصة مدیریت )چیستی، چرایی، چگونگی و رویکردها(

مقالات علمی پژوهشی چاپ شده با فرمت pdf    صفحات  25

چکیده
مدیریت، یکی از مباحث کلیدی جوامع و سازمانها در مقولة توسعه و پیشرفت و نیل به اهداف به شمار میرود. جامعة اسلامی نیز مانند هر
جامعة دیگری، به مدیریت نیاز دارد. ارزشهای حاکم بر بافت و ساختار یک جامعه، شکلدهندة شیوههای مدیریت و رهبری آن میباشد؛ و اساساً،
مدیریت بدون در نظر گرفتن مسائل ارزشی و اخلاقی معنا ندارد. لذا، ماهیت عناصر تشکیلدهندة جامعه، شیوة خاصی از مدیریت را اقتضا
میکند. با عنایت به لزوم حاکمیت ارزشهای الهی در جوامع، حکومتها و سازمانهای اسلامی، لازم است تا شیوة خاص مدیریت اسلامی نیز در
آنها اجرا گردد. آنچه در بحث مدیریت اسلامی مطرح است، حاکم بودن ارزشهای اسلامی و معیارهای الهی بر مدیریت، در کنار بهرهمندی از
چارچوبها و ساختارهای علمی و مدیریتی میباشد. در واقع، بهنظر میرسد مدیریت اسلامی بر مبنای ارزشهای الهی اسلام، زمینههای تعالی و
شکوفایی انسان را فراهم میآورد. این امر، چه در سطح جامعه، و مدیریت و رهبری در جامعة اسلامی، و چه در سطح سازمان، و مدیریت و رهبری
سازمانی مصداق دارد. در این مقاله، با طرح ضرورت توجه به مدیریت اسلامی در جوامع، حکومتها و سازمانهای اسلامی و در راستای نیل به این
هدف و یافتن الگویی برای مطالعات مدیریت اسلامی، ضمن مرور و بیان مباحث موجود در رابطه با مدیریت اسلامی و بررسی روششناسی
مطالعات و تلفیق و جمعبندی دیدگاههای مطرح شده در این زمینه، به شالودة نظریة مدیریت از دیدگاه اسلام، یعنی چیستی، چرایی و چگونگی
مدیریت اسلامی، و همچنین، رویکردهای فلسفی و نظری آن پرداخته میشود؛ و الگویی برای شناخت مدیریت اسلامی و تدوین اصول و مبانی آن
ارائه میگردد.
واژه های کلیدی: مدیریت اسلامی، سازمان اسلامی، مدیریت، سازمان، اسلام.


دانلود با لینک مستقیم


مدیریت اسلامی: تجلّی ارزشهای اسلامی در عرصة مدیریت )چیستی، چرایی، چگونگی و رویکردها(

در ژرفای آبی شنا در اعماق دریاها بدون اکسیژن 10ص

اختصاصی از کوشا فایل در ژرفای آبی شنا در اعماق دریاها بدون اکسیژن 10ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 11

 

در ژرفای آبی

شنا در اعماق دریا ها بدون اکسیژن

انسان به یکی دیگر از مرز های توانایی خود حمله می کند

پنج دقیقه از آخرین باری که شما نفس کشیده اید می گذرد .... در تمام این مدت شما نفس خود را نگه داشته اید ....ضربان قلب شما تنها به چند دقیقه محدود شده است فشار آب هر لحظه بیشتر بدن شما را در منگنه ای درد آور قرار می دهد ......اما با همه ی این احوال و ترس اضطراب و درد : شما را گونه ای حس آزادی و آزادگی و سبک بالی در بر می گیرد .......و چنین است که با شنای آزاد زیر آب ( بدون اکسیژن ) آشنا می شویم

غواصی بدون اکسیژن چیست ؟

تعریف ساده ی این ورزش چنین است که شخصی به زیر آب شیرجه می رود و تنها هوایی که در اختیار دارد :اکسیژنی است که در شش های خود ذخیره کرده است . در واقع این ورزش در نوع خود : از قدیمی ترین ورزش های آبی جهان شناخته می شود که مثال بارز آن جستجوی مروارید است که در حدود چهار هزار سال پیش در دریای مدیترانه انجام میشد و اشخاص برای خارج کردن دانه های مروارید و یافتن صدف های مروارید دار : به اعماق مدیترانه شیرجه می رفتند و دقایقی چند را تنها با تکیه بر هوای ذخیره شده در شش های خود :به جستجو برای مروارید می پرداختند. اما این پدیده : در حقیقت یک پایه و اساس علمی هم دارد : چرا که بدن در زیر آب با شرایط تازه ای مواجه می شود که در نتیجه قلب :سیستم گردش خون و عضلات انسان :همگی به گونه ای عمل می کنند تا اکسیژن را در بدن ذخیره کنند.

حال در این میان : تکنیک های مخصوص هم توسط شیرجه روها مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوانند حتی تا 9 دقیقه در زیر آب : بدون تنفس باقی بمانند و به اعماق آب دست یابند : البته بدن انسان معمولا در برابر چنین فشاری : قابلیت تحمل ندارد .

حال فعالیت ها و دست آورد های خارق العاده از شیرجه رو هایی چون ژاک مایول :باعث شده تا این ورزش به عنوان یک پدیده ی مدرن در جهان تثبیت شود .

تجربه ی ریچارد

ریچارد فلوری کسی است یا در واقع خبرنگار و گزارش گری است که بخش مهمی از این گزارش بر مبنای فعالیت ها و تجربه های شخصی او تهیه شده است . او به منظور درک هر چه بیشتر پدیده ی غواصی آزاد سعی کرد تا خود را دقیقا در شرایط آن قرار دهد .

او در این باره می گوید : پس از آنکه وارد یک استخر به عمق 30 متر شدم خود را روی سطح آب غوطه ور ساختم در حالی که سر و صورت من زیر آب غوطه ور بود قبلا قرار گذاشته بودیم که پس از هر 15 ثانیه ای که در داخل آب قرار داشتم دست خود را به علامت بر نخوردن به مشکلی بلند کنم تا اطرافیان از سلامت من اطمینان پیدا کنند . حال پس از یک دقیقه و چهل وپنج ثانیه نیاز مبرم به نفس کشیدن داشتم و هوا بر من فشار وارد می آورد اما همچنان سعی می کردم تا خود را حفظ کنم . سر انجام هنگامی که کرنومتر دو دقیقه را نشان می داد من سر خود رااززیر آب بیرون آوردم و شش هایم را از هوای تازه پر کردم .

باید توجه داشت که ریچارد این تجربه ی شخصی را در عمقی که تقریبا برابر با صفر بود به انجام رساند و در نتیجه از فشار آب که خود یک عامل عذاب دهنده در زیر آب به شمار می رود در امان بود . با این حال با همه ی تلاشش او تنها دو دقیقه را دوام آورده است . در حقیقت مهمترین عامل در زیر آب پدیده ای است که در زبان لاتین اصطلاحا به آن "استیتک آپنی آ " می گویند که همان تنفس واحد یا تک نفس است . این تک نفس همان نفس عمیق و آخرین است که شیرجه رو قبل از ورود به آب انجام می دهد . اما این عامل تنها یک پدیده ی فیزیکی و جسمی است اما از نظر روحی و روانی و سیستم اعصاب هم شخص باید آمادگی کامل داشته باشد چراکه اضطراب و ترس خود از عوامل به هدر دهنده و مصرف کننده ی انرژی است و ما در زیر آب به همه ی انرژی ممکن در خودمان نیاز داریم .

بنابر این شخص می تواند با ایجاد آرامش در خود و دور نگه داشتن ترس و اظطراب و غلبه بر نیاز مندی های مختلف بدن از جمله تنفس به مدت ماندن در زیر آب بیفزاید و چنین است که قهرمانان بزرگ در این رشته قادر می شوند تا بیشتر از 9 دقیقه بدون تنفسدر زیر آب بمانند . در واقع این یک رقابت ذهنی است که در بدن انسان صورت می گیرد چرا که ما یک نوع ورزش آدرنالینی انجام می دهیم که در آن آدرنالین متابولیسم بدن را افزایش می دهد . حال آنکه ما در ورزش غواصی آزاد نیاز به کاهش متابولیسم بدن داریم تا بدن نیاز کمتری به تنفس و سایر نیاز های معمول خود داشته باشد .

اوبرتو پلیزاری که ایتالیایی است و یکی از مشهورترین قهرمانان در این رشته شناخته می شود در این مورد می گوید : (( من برای اینکه بتوانم زمان بیشتری را در عمق آب باقی بمانم ضربان قلبم را به هشت تپش در دقیقه کاهش می دهم . ))

در حالی که ما به خوبی می دانیم که انسان ها با هشت ضربه در دقیقه نمی توانند زنده بمانند .

روند تاریخی

ورزش غواصی آزاد ورزشی با کلاس و پر رازو رمز است که به خصوص طی پنجاه سال گذشته توجه پژوهشگران و اهل علم را به خود جلب کرده است . در دهه پنجا ه میلادی یعنی بین 1950 تا 1960 پزشکان به شیرجه روها هشدار دادند که در عمق بیشتر از پنجاه متر نگهداشتن نفس مساوی با کشته شدن است . چرا که فشار آب در چنین عمقی باعث می شود تا قفسه ی سینه و دنده ها مانند کاغذ مچاله شده در دست انسان در هم شکسته شوند اما امروز مشاهده می کنیم که غواصان آزاد به عمق دویست متری هم مس روند . جالب است گفته شود که این عمق حتی از عمقی که زیر دریایی ها در جنگ جهانی دوم توان رسیدن به آن را داشتند: بیشتر است . آنچه باعث پیشرفت های اعجاب انگیز در این ورزش و توانایی های غواصان شده : تحقیقات درخشان فیزیولوژِی است که جمعی از پدیده های مختلف در رابطه با آب را در بدن کشف کرده است .


دانلود با لینک مستقیم


در ژرفای آبی شنا در اعماق دریاها بدون اکسیژن 10ص