کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود گزارش تخصصی علاقمند کردن دانش آموزان به درس هنر

اختصاصی از کوشا فایل دانلود گزارش تخصصی علاقمند کردن دانش آموزان به درس هنر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش تخصصی علاقمند کردن دانش آموزان به درس هنر


دانلود گزارش تخصصی  علاقمند کردن دانش آموزان به درس هنر

 

 

 

 

 

 

 

دانلود گزارش تخصصی دبیر ، معلم هنر علاقمند کردن دانش آموزان به درس هنر

فرمت فایل (word) و قابل ویرایش 

تعداد صفحات30صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

ویژه دبیر هنر 

چکیده

همانطور که می دانیم هنر میتواند ظرفی شایسته برای تمامی افکار، اندیشه ها و عقاید باشد.اگر نظام تعلیم و تربیت بیان هنری به خود گیرد موفقیتش بیشتر از هر زمان دیگر خواهد بود و به طور مستقیم در جنبه های مختلف اسباب رشد را به انسانها هدیه خواهد داد. کافی است از کارکردهای هنر در مدارس متوسطه اول کمک گرفته و دانش آموزان را با دنیای لذت بخش و شادی آفرین هنر آشنا ساخته و آموزشها را بر پایه آن استوار نماییم.. توجه به پرورش خلاقیت در دانش آموزان با توجه نیاز روز افزون جامعه ایران اسلامی به خود کفایی کشور روز به روز در نظام آموزشی جای خود را باز می کند و به همین تناسب لازم است توجه به بالا بردن خلاقیت در تربیت دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

 

طبق بررسی هایی که در سال تحصیلی اخیر انجام دادم فهمیدم که دانش آموزان این مدرسه بیشتر وقت خود را صرف درس های پایه مثل ریاضی و علوم می کنند و علاقه چندانی به درس فرهنگ و هنر از خود نشان نمی دهند.همچنین متوجه شدم هیچگونه خلاقیتی در درس هنر از خود بروز نمی دهند.

اینجانب..... در این گزارش تخصصی روش ها و راهکار های علاقه مندی به درس هنر را در دانش آموزان
پایه...... .بررسی خواهم کرد.

مقدمه (طرح وبیان مساله )

زندگی بدون هنر بسیار بی روح و کسل کننده است. نقش هنر در زندگی این است که به مردم امید و نشاط میدهد. کار دیگر هنر این است که دوست داشتن زندگی را به انسان می فهماند و »زندگی با صفا« را به او نشان میدهد.هنر پدیده ای است که از دیرباز نقشی بسزا در زندگی انسان دارد و تاثیر این موضوع چنان بوده است که همراه بسیاری از صاحب نظران و اندیشمندان در ادیان و مکاتب مختلف از آن به عنوان وسیله ای کارآمد و موثر در جهت ترویج و تبلیغ اندیشه ها و رفتار مورد نظر خود از آن استفاده کردهاند.

درباره این مطلب میان اندیشمندان مختلف اتفاق نظر وجود دارد که »هنر از قدیمیترین و موثرترین پدیده های زندگی فردی و اجتماعی انسان است«، تا جایی که هیچ وسیله یا روش زندگی را نمیتوان پیدا کرد که هنر به نوعی در آن نفوذ نکرده باشد.

مشکلات تدریس هنر ، تنها زمان اندک آن و انتظارات دانش آموزان برای فراگیری بیشتر و بهتر هنر نیست. بسیاری از مشکلات تدریس هنر در مدارس متوسطه اول، ناشی از نقص کتب آموزشی و نگاه کهنه و قدیمی

سیاست گذاران آموزشی است . چگونه می توان بر مشکلات درس "فرهنگ و هنر" در پایه .................. غلبه
کرد؟ چگونه می توان میزان رغبت و شوق دانش آموزان را برای فرا گرفتن درس هنر افزایش داد؟ چگونه می توان درس هنر را زمینه بروزخلاقیت در دانش آموزان متوسطه اول قرار داد ؟ و مهم ترین سوال : چگونه می توان بروزخلاقیت در دانش آموزان و رغبت و شوق دانش آموزان را برای فرا گرفتن درس فرهنگ وهنر در کتب آموزش هنر برطرف کرد؟ این سوالات از جمله سوالاتی است که با رسیدن به جواب آن می توان بر بسیاری از مشکلات تدریس هنر فائق شد و فرایند تدریس و آموزش هنر هم برای دبیر هنر و هم برای دانش آموزانش شیرین تر شود.

بی علاقگی به درس هنر در آموزشگاه بنده مرا واداشت تا دست به تحقیق در این زمینه بزنم تا علل آن را بیابم در ضمن از مدیر مدرسه و اولیای محترم که در این کار مرا یاری کردند، تشکر می کنم.

بیان مسأله

مفاهیم هنر به رقم غوطه وری مان در کشوری هنر آفرین و هنر پرور چندان شناخته شده نیست و در حال حاضر قابلیت های هنر در زندگی روزمره و نظام آموزشی چندان شناخته شده نیست. با تعریف صحیح هنر و آشنا شدن به قوت های آن پی می بریم که تا چه حد از این نیروی نهفته در اصالت های فرهنگی و ملی مان غافل بوده ایم و نتوانسته ایم بهره چندانی در تربیت و تعلیم دانش آموزان داشته باشیم. علاوه بر ایجاد پیوستگی و اتصال فرهنگی در دانش آموزان ضمن آموزش که یکی از اهداف مورد انتظار نظام های آموزشی است توجه به پرورش خلاقیت نیز برای جهش فرهنگی که نوعی جهش فکری را پدید می آورد در کناراین مشخصه در نظر گرفته می شود. و همین عامل در نظام های آموزشی به عنوان یک مشخصه و پارامتری قلمداد می شود که آموزش نوین را از آموزش سنتی متمایز می سازد. در عرصه ی آموزش هنر امروز،"خلاقیت" یک عنصر اساسی آموزش را تشکیل میدهد که متناسب با نیاز نظام آموزشی بر این ویژگی آموزش هنر در برنامه های درسی قرار گرفته است. توجه به پرورش خلاقیت در دانش آموزان با توجه نیاز روز افزون جامعه ایران اسلامی به خود کفایی کشور روز به روز در نظام آموزشی جای خود را باز می کند و به همین تناسب لازم است توجه به بالا بردن خلاقیت در تربیت دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد. تعریف خلاقیت مورد انتظار در دانش آموزان حد خاصی ندارد ولی تعرف این هدف بر اساس حداقل ها این است که دانش آموز بتواند در طول یک سال آموزشی بتواند نیازهای آفرینشی خود را که در وجود درونی اش قرار گرفته پیدا کرده و متناسب با آن به آفرینشی دور از تقلید دست بزند. در فرآیند آفرینندگی دانش آموز با لذت بردن از کشفی که از درون خود کرده است نه تنها به اهداف آموزشی درس هنر می رسد که در صورت توجه بیشتر با خلق آثار هنری که ناشی از نیروی بدست آمده اش در درس هنر می باشد زمینه خلاقیتش برای کشف و آفرینش در حوزه های دیگر علوم نیز فراهم می شود. در جریان درس "فرهنگ و هنر" هم و غم دبیر هنر نباید با زمانی اندک و امکانات محدود صرفا آموزش باشد مباحث کتاب باشد. وانگهی، نظام آموزش رسمی و همچنین آموزش آزاد هنر هیچ یک نمیتوانند زمانی نامحدود و برنامه ای فردی برای آموزش تدارک ببینند. ازاین رو، آنچه که به واقع عملی و امکانپذیر است، انتقال دانش و فن هنری و تا حدودی اخذ مهارت است. توفیق در این برنامه ها به مفهوم پرورش استعدادهای ناآشکار و زمینه سازی برای آغاز کار هنری است، همان هدفی که آموزش هنر دنبال میکند. مطابق اهداف نظام آموزشی و آموزش متوسطه اول هدف از گنجاندن درس " فرهنگ و هنر" تربیت هنرمند نیست که البته این تربیت اگر صورت بگیرد خیلی آرمانی و قابل ستایش است بلکه هدف اصلی پرورش دانش آموز متاثر از ارزش های موجود در هنر است و بدیهی ترین این ارزش ها پرورش دانش آموزانی خلاق و پویاست . بر همین اساس باید دید چگونه می توان بر مشکلات درس "فرهنگ و هنر" در مقطع متوسطه اول غلبه کرد و این درس را به عنوان درسی لذت آفرین و جذاب ارائه کرد تا دانش آموزان با جدای از مشکلات حاشیه ای این درس به اهداف اصلی آن پی ببرند؟ اینجانب اعظم عباسی در اقدام پژوهی فوق روش ها و راهکار های علاقه مندی به درس هنر را در دانش آموزان پایه هفتم بررسی خواهم کرد.
فهرست مطالب

چکیده 5

مقدمه (طرح وبیان مساله ) 6

بیان مسأله 7

توصیف وضعیت موجود 9

دانش آموازنی سرزده از جمله: 10

تعریف هنر از دیدگاه های مختلف 11

اهداف گزارش تخصصی : 12

هدف اختصاصی : 12

اهداف جزئی : 12

مقایسه با شاخص : 12

ارزیابی از وضع موجود 13

الف) مشاهده: 13

ب) پرسشنامه: 13

ج) مصاحبه: 14

دبیر زبان: 15

دبیر ورزش : 15

دبیر ریاضی: 15

دبیر دینی و قر آن: 16

د) روش اسنادی: 16

پیشینه تحقیق 16

یافته های علمی . 17

تعریف خلاقیت : 17

ویژگیهای شخصیتی افراد خلاق: .. 17

نقش دبیر در پرورش خلاقیت: 18

تکنیک خلاقیت .. 19

تکنیک اسکمپرSCAMPER: 19

تجزیه و تحلیل 20

ارائه راه حل موقت 20

اجرای طرح جدید ونظارت بر آن 21

ارزیابی بعد زا اجرای طرح 24

ارزیابی نتایج ( نقاط مثبت ) 24

موانع و محدودیت ها 25

مشکلات و راهکارهای درس هنر در مقطع متوسطه اول ( نقاط ضعف ) 25

پیشنهادات 28

منابع و ماخذ 29

ضمائم 30


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش تخصصی علاقمند کردن دانش آموزان به درس هنر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.