کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود تحقیق مدرسه چهارباغ 7 ص

اختصاصی از کوشا فایل دانلود تحقیق مدرسه چهارباغ 7 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 9

 

نام بنا : مدرسه چهارباغ

اسامی دیگر : مادر شاه ، سلطانی

تاریخ ساخت : 1116 - 1126 ه‍.ق

بانی : شاه سلطان حسین

مدرسه چهارباغ

مدرسه چهارباغ که به نام مدرسه مادرشاه نیز نامیده مى‏شود، آخرین بناى تاریخى باشکوه عهد صفویه در اصفهان است که براى تدریس و تعلیم طلاب علوم دینى در دوره شاه‏ سلطان حسین از سال 1116 تا 1126 هجرى ساخته شده است.

مدرسه چهارباغ از لحاظ کاشى‏کارى انواع مختلف این فن را در خود جاى داده و در حقیقت موزه کاشى‏کارى اصفهان مى‏باشد کاروان‏سراى مادرشاه که مجلل ‏ترین اقامتگاه مسافرین سه قرن پیش بوده هم‏ اکنون تبدیل به مهمان‏سراى عباسى شده و از لحاظ سبک معمارى در بین هتل هاى دنیا در زمان حاضر بى‏نظیر و منحصر به فرد است.

‏مدرسه چهارباغ که به نام مدرسه سلطانى و مدرسه مادر شاه نیز نامیده مى‏شود آخرین بناى تاریخى با شکوه عهد صفویه در اصفهان است که براى تدریس و تعلیم طلاب علوم دینى و در دوره آخرین پادشاه صفویه شاه سلطانحسین از سال 1116 تا1126 هجرى ساخته شده و درختهاى چنار کهنسال و نهر آبى که در آن جریان دارد بر زیبایى تزئینات نفیس کاشیکارى آن افزوده و بناى مزبور را بسیار فرحبخش و روحنواز نموده است.

گنبد مدرسه چهار باغ بعد از گنبد مسجد شیخ لطف الله قرار دارد ولى در مجلل آن که با طلا و نقره تزیین شده از لحاظ زرگرى و طلاکارى و طراحى و قلمزنى در نظر استادان بزرگ امروز این فن شاهکارى از صنایع ظریفه است و نظیر ندارد. مدرسه چهارباغ از لحاظ کاشیکارى هم انواع مختلف این فن را مانند کاشیهاى هفت رنگ و معرق و گره سازى و پیلى و معقلى واجد است. محراب با شکوه و منبر یکپارچه مرمرى و حجره مخصوص شاه سلطانحسین کاشیکارى معرق اطراف گنبد و داخل مدرسه و درها و پنجره ‏هاى چوبى آلب برى شده از قسمت هاى بسیار جالب و تماشایى این بناى نفیس تاریخى است.

مدرسه چهارباغ آخرین بنای تاریخی با شکوه عهد صفوی در اصفهان و از بهترین مدارس بنا شده در ایران است . مدرسه چهارباغ واقع در ضلع شرقی خیابان چهارباغ است که به نام مدرسه سلطانی و مدرسه مادرشاه نیز نامیده می‌شد .

برای تدریس و تعلیم و تربیت طلاب علوم دینی در اواخر حکومت شاه سلطان حسین صفوی از سال هزار و صد و شانزده تا هزار و صد و بیست و شش هجری قمری ساخته شد .

از نظر تناسبات معماری و زیبایی‌های کاشی‌کاری ، گنبد مدرسه چهارباغ بعد از گنبد مدرسه شیخ‌لطف‌الله جای می‌گیرد . در مجلل آن که با طلا و نقره تزئین شده است از لحاظ زرگری ، طلاکاری ، طراحی و قلمزنی در نظر استادان بزرگ امروز این فن از شاهکارهای هنری کم‌نظیر است .

درخت‌های کهنسال و جوی آبی که در آن جریان دارد بر زیبایی تزئینات نفیس کاشی‌کاری آن افزوده و بنای مزبور را بسیار فرح‌بخش و روح‌نواز کرده است .

نظر تناسب معماری و زیبایی طرح کاشیکاری، گنبد مدرسه چهارباغ بعد از گنبد مسجد شیخ لطف الله قرار دارد، ولی در مجلل آن که با طلا و نقره تزئین شده است ، از لحاظ زرگری، طلا کاری، طراحی و قلم زنی در نظر استادان بزرگ امروز این فن نیز ، شاهکاری از صنایع ظریفه است و نظیر ندارد.

مدرسه چهارباغ از لحاظ کاشیکاری هم، انواع مختلف این فن را مانند کاشیهای هفت رنگ، معرق، گره سازی و پیلی را در خود جای داده است و در حقیقت موزه کاشیکاری اصفهان می باشد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق مدرسه چهارباغ 7 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.