کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

مقاله درباره یک روش مدرن برای آنالیز کلاسیک رشد گیاه

اختصاصی از کوشا فایل مقاله درباره یک روش مدرن برای آنالیز کلاسیک رشد گیاه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره یک روش مدرن برای آنالیز کلاسیک رشد گیاه


مقاله درباره یک روش مدرن برای آنالیز کلاسیک رشد گیاه

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحات:85

مقدمه:

آنالیز رشد گیاه یک تحلیلی توصیفی، چند جانبه و تکمیلی است که عملکرد و شکل گیاه را تفیر می کند و از داده های ساده اولیه مثل وزن، سطح، حجم، محتویات اجزاء گیاه برای بررسی درونی که در برگیرنده کل است. استفاده می کند (ایوانز 1972، کاستون و ونوس 1981، هانت 1990)

در اواخر قرن 19 بررسیهای مربوط به رشد گیاه ابتدا فیزیولوژی گیاه، سپس کشاورزی، امروزه اکولوژی مربوط به تکامل گیاهی را برای ما روشن می کند ( گاریز، Garnier ) در این ژورنال هافمن (Maffmann)، پورتر این مقاله یک نرم افزار جامع و به روز را معرفی می کند که در برآورده های آماری و ریاضی به رشد گیاه را مورد بحث قرار
می دهد. این برآوردها می توانند برآوردهای آماری یا حتی بی معنی باشند. ما ساده ترین بررسی ممکن را که تخمین پرامترهای اصلی رشد طبق روشهای صرفاً کلاسیک می باشد بر اساس نتایج مربوط به یک بازه زمانی در نظر می گیریم. بررسیهای دینامیک تابعی شامل استفاده از نتایج مربوط به ترسیم منحنیهایی است که به شکل پارامتری یا آزاد
می باشند و همچنین بررسیهای ترکیبی که شامل رسم منحنی از روی مقادیر مشتق بدست آمده است.

روش مورد نیاز برای سنجش رشد سنی در تمام گیاهان وزن خشک ( پارامتر اصلی در بررسیهای رشد ) است به اضافه اجزاء آن: واحد سطح برگ ULR ( میزان ماده سازی خاص ) SLA ( سطح ویژه برگ) و LWF  ( وزن قطعات برگی ) این  مورد به طریق زیر بهم مربوطند:

 

          RGR           wLR            SLA        Lwf

که t زمان است. w: وزن خشک کل هر گیاه، LA سطح برگ کل هر گیاه و Lw وزن خشک برگ کل هر گیاه وزن قطعه برگی ما نسبت وزن برگی (LwR ) مترادف است موحصول SLA و LwF بصورت  تعریف می شود که به عنوان LAR یا نسبت سطح برگ شناخته می ود. این پارامترهای کلی رشد هستند. و هدف این روش این است که هر 5 پارامتر را تخمین که در برگیرنده خطای استاندارد در سطح معنی دار 95% است.

روشها:

 روشهای آماری و ریاضی که بوسیله کاستون (Causton) و ونوس (Venus) بهبود بخشیده شده که به موجب آن میانگین پارامترهای مربوط به نتایج بازه زمانی بدرن توابع مرتب شده، حاصل می شود.

مقدار متوسط RGR بطور دقیق در فاصله زمانی t1 تا t2 از فرمول معمول فیشر (Fisher)

(1921)، بدست می آید


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره یک روش مدرن برای آنالیز کلاسیک رشد گیاه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.