کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

مقاله سیستم های NAS

اختصاصی از کوشا فایل مقاله سیستم های NAS دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله سیستم های NAS


مقاله سیستم های NAS

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 5

 

NAS یا Network Attached Storage

سیستم های NAS دارای دو قسمت NAS Server و NAS Storage هستند که معمولا توسط رابط Ethernet یا FDDI ویا ATM به شبکه متصل می شوند همچنین امکان ارتباط با شبکه را با فیبرنوری دارا هستند(Fiber Chanel) در برخی مواقع خاص امکان ارتباط NAS با حداکثر 30 Interface فراهم است.NAS Server دارای یک پردازنده و سیستم عاملی برای ارتباط با NAS Storage و شبکه می باشد.

NAS Storage در درون خود از تکنولوژی SCSI یا Small Computer Systems Interface استفاده می کند و آن را می توان درهر جای شبکه نصب نمود و برای ایستگاه های کاری و همچنین سرورهای شبکه به اشتراک گذارد. سرورهای شبکه از طریق پورت Ethernet با NAS ارتباط برقرارکرده و از پروتکل های رایج دسترسی به فایل نظیر NFS(Network File System)و (Common Internet File System) CIFS استفاده می کنند. درصورتیکه ایستگاههای کاری فاقد سرور باشند (Desktop Systems) ، NAS بصورت Serverless تنظیم می شود و چنانچه شبکه دارای سرور است تنظیم آن به گونه ای است که Load روی سرورها رامی کاهد. با این سیستم می توان همزمان به کاربران ویندوزی و یونیکسی سرویس داد.

اخیرا اصطلاح "ذخیره‌سازی شبکه" وارد آثار و ادبیات محصول فروشندگانی از جمله شرکت بزرگ ذخیره‌سازی آی‌بی‌ام و Network Appliance و همچنین شرکت‌های جدید بیشمار دیگر شده است. در واقع مفهوم ذخیره‌سازی شبکه به امانت گرفتن اطلاعات از کامپیوترهای شبکه است، مجموعه‌ای از تکنولوژی‌ها که برای ایجاد ابر کامپیوترها در مجموعه پردازنده‌های ارزان قیمت، بکار می‌رود، وجه تشابه آنها در همین جا خاتمه می‌یابد و این دو از نظر کاری شباهت دیگری با یکدیگر ندارند.

ذخیره سازی NAS

ذخیره‌سازی شبکه به دو آیتم اشاره می‌کند: یکی توپولوژی تعیین میزان ظرفیت حافظه ضمیمه شبکه (NAS) در پاسخ به نیازهای برنامه کاربردی و دیگری تکنولوژی مخصوص فعال‌سازی و مدیریت به یک فایل سیستم تنها که می‌تواند ظرفیت قابل افزایش حافظه را اندازه‌گیری نماید.

یک روش برای مشاهده حافظه شبکه، اندازه‌گیری ظرفیت حافظه NAS بطور افقی و عمودی است که جلوی بروز مشکلات مربوط به آن دو را می‌گیرد. در حال حاضر، اندازه‌گیری ظرفیت به طور افقی به معنای افزودن آرایه‌های NAS بیشتر به LAN (شبکه محلی) است و این تا زمانی امکان‌پذیر است که تعداد خانه‌های NAS قابل کنترل باشند.در یک توپولوژی شبکه هدهای (رئوس) NAS با استفاده از کلاستربندی این تکنولوژی برای ایجاد یک هد مجازی به یکدیگر وصل می‌شوند. هدهای NAS اجزایی هستند که یک سیستم عامل کوچکی را که برای پشتیبانی از پروتکل (Network File System (NFS و ضمائم دستگاه ذخیره‌سازی بهینه شده است، در بر می‌گیرند. اندازه‌گیری عمودی NAS بر عکس اندازه‌گیری افقی، با افزودن تعداد درایوهای دیسک (دیسک گردان‌های) بیشتر به یک آرایه انجام پذیر است. این اندازه‌گیری، محدودیت های مربوط به فایل سیستم NAS تحت تاثیر قرار می‌دهد. (چند فایل را شما می‌توانید بخوانید و بنویسید) و همینطور ویژگی‌های معمولی دیگری مثل پهنای باند بین هد NAS و دیسک سرویس دهنده. معمولا هر چه تعداد دیسک قرار گرفته در پشت هد NAS بیشتر باشد احتمال اینکه سیستم در اثر عمل load یا اشباع شدگی کارآیی و بازدهی خود را از دست بدهد، بیشتر است.ذخیره‌سازی شبکه از نظر تئوری با متصل کردن هدهای NAS به کلاسترهای قابل تغییر و با کاهش اجباری و ضروری فضای فایل سیستم با استفاده از یک فایل سیستم قابل توسعه، جلوی این محدودیت‌ها را می‌گیرد.

ذخیره‌سازی شبکه برای چه کسی ضرورت دارد؟

به گفته مدیر یک سرویس پورتال پست الکترونیکی اینترنت ملی که تقاضا کرد از ذکر نامش خودداری شود، ذخیره‌سازی شبکه برای همه افرادی مفید است که دارای آرایه‌های کامل NAS هستند.

شکایت او از این است که صدها دستگاه ذخیره‌سازی NAS فعلی او که محصول یک فروشنده سرشناس NAS می‌باشد، مشکل بزرگی را در مدیریت ایجاد می‌کند. لازمه کنترل ظرفیت هر آرایه، دستیابی او به همان حالت و وضعیتی است که خود آرایه ایجاد کرده و پیکربندی صفحه وب یعنی حرکت و جستجوی هر روز در وب.احتمال وجود یکی از آرایه‌های مجازی NAS که بوسیله یک کلاستر از مجموعه آرایه‌های اختصاصی ایجاد شده است، برای او یک مزیت در مدیریت به حساب می‌آید. توسعه شبکه‌های ذخیره‌سازی امروزه مناسب نیاز کاربران NAS می‌باشد که در ابتدا فروشندگان NAS روی آن تلاش می‌کردند و البته ممکن است روزی بقیه هم از مفهوم ذخیره‌سازی شبکه بهره‌مند شوند، مخصوصا افرادی که دارای ساختار Fiber Channel هستند. برای مثال بیمارستانی در شمال ویرجینیا را در نظر بگیرید که دارای چندین بخش جداگانه، بخش مخصوص ذخیره‌سازی برای هر منطقه (SAN) می‌باشد و در نتیجه این امکان، ذخیره‌سازی ناهماهنگ بدست چندین مالک شرکت در آن منطقه صورت گرفته است. ایجاد ارتباط SANهای مختلف و به اشتراک‌گذاری اطلاعات آنها با یکدیگر به صورت یک وسیله قابل جابجایی و عمل در چند محیط برای بیمارستان دشوار و نگران کننده است. احتمالا بیمارستان با استفاده از دستگاه‌های NAS گروه‌بندی شده‌ای که به عنوان گیت‌وی‌ها و مدیران SANهای سرویس دهنده در نظر گرفته شده‌اند، به ظرفیت توسعه یافته دستیابی و مدیریت و به اشتراک گذاری فایل موفق دست می‌یابد.در مورد سازمان‌هایی با ذخیره‌سازی فایلی که شامل میلیون‌ها فایل جداگانه و مجزا می‌باشند، محدودیت‌های فضای مربوط به فایل سیستم کنونی می‌تواند موجب بروز مشکلات و موانع مهمی برای مدیریت مرکزی و کارآیی از نظر ظرفیت باشد، از جمله اطلاعات درون یک فایل سیستم مبتنی بر شبکه ذخیره‌سازی با قابلیت تغییر فراوان که می‌تواند به اشتراک‌گذاری فایل بهتر و مفیدی را فراهم نماید.

رقابت در تولید

فروشندگان معروف و دیرینه‌ای همچون شرکت (Silicon Graphics (SGI و Network Appliance و شرکت‌های جدیدی مثل Panasas اکنون روی تکنولوژی‌های NAS کلاستربندی شده‌ای کار می‌کنند که گاهی حافظه شبکه نامیده می‌شوند. SGI با برنامه کاربردی سرور اختصاصی خود که این تکنولوژی را روی هد NAS کلاستربندی می‌نماید، از این نظر از همه پیشی گرفته است و Panasas نیز عرضه سیستمی را آغاز کرده که مبتنی بر کلاستربندی Linux Beowulf می‌باشد. محصولات هر دو شرکت از ابتدا روی کامپیوتر خوب اجرا می‌شدند.

Chris Bennet مدیر ارشد شرکت Network Appliance می‌گوید، این شرکت قصد دارد برای ذخیره سازی شبکه از این تکنولوژی استفاده نماید، البته پس از دستیابی به Spinnaker Networks در ماه فوریه. چالشی که این شرکت با آن دست و پنجه نرم می‌کند، نگران کننده است. زمانیکه محصولات filer از اجرای اختصاصی Berkeley Fast File System استفاده می‌کنند، محصولات Spinnaker از Andrews File System استفاده می‌کردند. هر دو فایل سیستم دارای اختلافاتی اساسی از نظر معماری و ساختار هستند که رفع آنها نیاز به خروج از طرح محصول فعلی آنها دارد. Bennet می‌گوید، سالها طول می‌کشد تا این تکنولوژی در سطح code-line قرار گیرد.Network Appliance نیز همچون سایر رقیبان خود به دنبال اصلاح و بهینه‌سازی کنترل هدهای NAS بوده و برای ایجاد یک دایرکتوری منظم و قابل تغییر لازم است که این دایرکتوری تمام فایل‌های ذخیره‌ شده روی همه آرایه‌های NAS توسعه یافته را نشان دهد. در اینجا منظور از ذخیره‌سازی شبکه بیشتر به اشتراک‌گذاری فایل است تا ساختار NAS.

Leo Luan، مدیر تحقیقات روی پروژه (DST) آی‌بی‌ام می‌گوید، در مرکز تحقیقات Almaden شرکت آی‌بی‌ام، کار روی یک پروژه روش ذخیره‌سازی شبکه به منظور ایجاد یک شیوه به اشتراک گذاری فایل وسیع متمرکز شده است. هدف از آن نیز توسعه قابلیت‌ها و کاراییهای موجود در یک "Storage Tank" است، مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های ذخیره سازی شامل سرویس‌های مجازی


دانلود با لینک مستقیم


مقاله سیستم های NAS
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.