کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

پاورپوینت سمینار کارشناسی گیاهان دارویی.PPT

اختصاصی از کوشا فایل پاورپوینت سمینار کارشناسی گیاهان دارویی.PPT دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

نوع فایل:  ppt _ pptx ( پاورپوینت )

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید : 

 

تعداد اسلاید : 29 صفحه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان موضوع:سمینار رشته تحصیلی : کارشناسی گیاهان دارویی تأثیرات پیش خیساندن تخم های Cucurbita Pepo L.
(C.Pepo) در دو غلظت مختلف Epibrassinolide (Eb) بر رشد نهال تخمی و جوانه زدن بذر چکیده : افزایش جوانه زنی و رشد گیاه بذرزاد C.Pepo در واکنش به غلظت نسبتاً کم اپی براسینولید (EB) برجسب افزایش فعالیت متابولیکی که در میزان اندک قندهای محلول و پلی ساخاریدهای لپه ای و گیاه بذرزاد ثبت شد بررسی گردید.
به علاوه، نقل مکان قابل کسرهای محلول نیتروژن دار، اسیدهای آمینه و DNA لپه ها به سوی فرورفتن گیاهان بذرزاد با رشد فعال در واکنش به عمل آوری مشابه، علاوه بر افزایش چشمگیر در محتوای RNA لپه ها و گیاهان بذرزاد وجود داشت.
انباشت سطح زیادی از Mg , Ca , P در لپه ها در نتیجۀ خیساندن بذر در غلظت نسبتاً کمی از EB به افزایش متابولیزاسیون ذخار لپه ها که در دسترس پذیری اش به تغییر مکان به گیاهان بذرزاد گسترش یافته کمک کرده است.
به کارگیری غلظت نسبتاً زیادی از EB جوانه زنی تخم و رشد گیاه بذرزاد C.Pepo را از طریق انباشته کردن کسرهای کربوهیدرات در لپه ها و کاستن دسترس پذیری شان برای شرط رشد گیاه بذرزاد به تأخیر انداخت.
همچنین این عمل آوری به کاهش قابل توجه در اجزای محلول نیتروژن دار، اسیدهای آمینه، RNA , DNA در هر دو لپه و گیاه بذرزاد انجامید.
به علاوه، انباشت عنصر P , Ca , Mg در لپه ها از مشارکت آن در فعالیت های متابولیکی وابسته به این عناصر ممانعت کرد.
تغییر در الگوی گد هم آوری پروتئین در لپه ها و گیاهان بذرزاد C.Pepo در واکنش به هر یک از غلظت های استفاده شده EB در مقایسه با کنترل، الگوی منحصر به فردی را آشکار کرد.
واژه های راهنما : C.Pepo ، اپی براسینولید، جوانه زنی، کربوهیدرات، عناصر، پروتئین.
مقدمه : عملکرد وظیفۀ براسینوستروئیدها (BRها) در پروسه های متعدد رشدی در گیاهان وجود دارد.
این ها جوانه زنی تخم تقریباً تمام بذرهای پرده داخلی هاگی را زیاد نمی کنند.
از این رو، اعلام شد که براسینولید ظرفیت جوانه زنی Pinus tabulaeformis و همین طور طول Hypocotyl را زیاد کرده است.
همچنین Takeuchi و دیگران (1995) مشاهده کردند که BR ها درصد جوانه زنی بذرهای گلزا خلنگ شبدر زیاد می کنند. اثر براسینوستروئیدها روی طویل شدن سلول خاص بافت است.
می تواند طویل شدن بالای برگ دانه هیپوکوتیل، فروکوتیل، و کولئوپتیل را زیاد کند، در حالی که عموماً طویل شدن ریشه را به تأخیر می اندازند.
به علاوه، Eune و دیگران (1989) و Tominaga و دیگران (1994) اعلام کرده اند که براسینوستروئیدها طویل شدن بخشهای هیپوکوتیل کدومسمای بی رنگ شده را تحریک و وزن تازۀ آن را زیاد می کند.
در این ارتباط هم Goda و دیگران (2002) اعلام کردند که به کارگیری برون زاد براسینوستروئیدها در غلظت های نانومول تا میکرومول دامنۀ وسیعی از تغییرات فیزیولوژیک را بر می انگیزد، تغییراتی از قبیل افزایش طویل شدن و تقسیم سلول.
همان نویسندگان اعلام کردند که، مطالعات مولکولی اخیر نشان داده اند که افزایش گستردگی و تنظیم مولکولی واکنش های فتومورفوژینک از جمله مهمترین نقش های BR ها هستند.
براسینوستروئیدها در پروسۀ بزرگتر شدن سلول از طریق تأ

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  ................... توجه فرمایید !

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه جهت کمک به سیستم آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان میباشد .

 



 « پرداخت آنلاین »


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت سمینار کارشناسی گیاهان دارویی.PPT
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.