کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحقیق در مورد استان خراسان رضوی

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق در مورد استان خراسان رضوی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 7 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

استان خراسان رضوی

مقدمه

همه ساله در ایام نوروز و تعطیلات آخر سال، مردم عزیز کشورمان همراه با خانواده خود بزرگترین رویداد سفرهای داخلی و گردشگری شهری را رقم می زنند. مشهد مقدس با وجود بارگاه ملکوتی هشتمین امام همام، یکی از مهم ترین مقاصد زیارتی و گردشگری هموطنان گرامی داخل و خارج از کشور می باشد که همه ساله پذیرای میلیون ها نفر می باشد. این ورود گسترده میهمانان هر چند که بر خوان نعمت هشتمین پیشوای شیعیان جهان نشسته و از دریای فیض معنوی او بهره مند می شوند، لیکن وظیفه خادمان بارگاهش را در سازمان و نهادهای ذیربط استان دوچندان می نماید. مدیریت و پرسنل معاونت گردشگری سازمان استان نیز در صف اول خدمتگزاران آن حضرت به استقبال از میهمانان نوروزی رفته و امید دارند تا با تلاش های به عمل آمده، امکان خدمت رسانی مناسب و رضایت خاطر مسافران مشهد مقدس را فراهم آورند. آنچه در پیش رو می آید اجمالی از فعالیت ها و تلاش های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان خراسان رضوی به منظور حسن انجام امور در تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی و همچنین اقدامات به عمل آمده در جهت ارائه خدمات برتر به زائران و میهمانان نوروزی می باشد.

خلاصه ای از اقدامات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 1386

به منظور انجام فعالیت های پیش بینی شده، ستاد نظارت بر سفرهای نوروزی از مورخ 1/12/85 فعالیت خود را آغاز و پس از برگزاری چندین جلسه هماهنگی با سازمان ها و نهادهای مرتبط، بازرسان و مسوولین قسمت های مختلف، اقدام به تهیه چارت تشکیلاتی نمود و فعالیت های ستاد نظارت بر سفرهای نوروزی نیز در چارچوب مشخص و مدون، برنامه ریزی، تدوین و اجرا گردید.

انجام اطلاع رسانی مناسب

نظارت دقیق بر خدمات ارائه شده به گردشگران و زائرین

پیش بینی ایجاد پارکینگ های موقت و کمپینگ در مبادی ورودی شهر مقدس مشهد

انجام کشیک 24 ساعته توسط شورای تامین استان و نهادهای ذیربط

برگزاری جلسات هماهنگی با سازمان های ذیربط شامل: اداره محترم اماکن عمومی، فرمانداری، شهرداری، راهنمایی و رانندگی، سازمان حمل و نقل و ترافیک، هلال احمر، سازمان بازرگانی، نیروی انتظامی و...

انعقاد تفاهمنامه با معاونت امور جوانان هلال احمر استان در خصوص همکاری در زمینه ایجاد چادرهای مشترک جهت اطلاع رسانی و راهنمایی زائرین

برگزاری کلاس های آموزشی توجیهی توسط کارشناسان ستاد به منظور توجیه و راهنمایی کارشناسان هلال احمر

انجام پیش بینی های لازم در خصوص نظارت بر محورهای مواصلاتی استان به خصوص محورهای منتهی به مشهد مقدس

تاکید بر ضرورت برخورد مناسب با مسافران و زائران و برنامه ریزی جهت استقبال از اولین مسافران ورودی به مشهد مقدس در آغاز سال جدید

تاکید بر امکان استفاده از پتانسیل مهمانسراهای دولتی، مدارس، خانه های شخصی و...

انجام طرح ساماندهی منازل شخصی جهت اسکان بهینه و مناسب زائرین

استقرار گروه های اسکان آموزش و پرورش در کلیه بخش ها و ورودی های مشهد

انجام فعالیت دفاتر اطلاع رسانی در مبادی اصلی ورودی به صورت تمام وقت و با حضور راهنمایان مسلط به زبان های انگلیسی و عربی

هماهنگی و برنامه ریزی جهت ایجاد نصب چادرهای بازرسان سازمان بازرگانی و نظارت بر قیمت کالا، اماکن و اداره بهداشت در محدوده حرم مطهر

برگزاری جلسات توجیهی برای بازرسان سازمان به منظور بازدید ویژه از واحدهای اقامتی

هماهنگی و انجام برنامه ریزی لازم به منظور اسکان میهمانان ویژه که از سوی مدیران و سازمان های دولتی معرفی می شوند.

پیش بینی و ایجاد تیم خبری به منظور انعکاس خبرهای ستاد

تشکیل ستاد اسکان مستقر در شهرداری با حضور نمایندگان سایر ادارات و نهادهای مرتبط

حضور در چندین جلسه سازمان حمل و نقل و ترافیک به منظور برنامه ریزی مناسب جهت چگونگی ایجاد محدودیت های ترافیکی و تردد خودروها با پلاک های زوج و فرد در محدوده منتهی به حرم مطهر و ارائه راهکارهای اجرایی بهمنظور کاهش مشکلات موجود

تهیه و تدوین بروشورهای مختلف، CD، پوستر، تراکت و پرده به منظور نصب و توزیع در سطح شهر مقدس مشهد

بررسی و رسیدگی به شکایات واصله از تاسیسات گردشگری که تماماً با قید فوریت بررسی و رضایت شاکیان اخذ گردید.

برگزاری جلسه و بازدید جناب آقای دکتر ملک زاده از ستاد

جناب آقای دکتر ملک زاده معاون محترم گردشگری کشور در تاریخ 24/12/85 در جمع همکاران ستاد حاضر و در جلسه مشترک با کلیه معاونین ستاد تسهیلات شرکت نمودند. در این جلسه ابتدا جناب آقای مکرمی فر ضمن عرض خیرمقدم و تشکر به خاطر توجه ویژه ایشان به شهر مقدس مشهد، مسوولین و معاونین ستادی را معرفی نمودند و گزارشی از فعالیت های ستاد و انتشار اقلام تبلیغاتی و سایر اقدامات صورت گرفته را ارائه نمودند که مورد تایید و تشویق ایشان قرار گرفت.

سپس جناب آقای سیدمسعود منتجبی معاون گردشگری و دبیر ستاد گزارشی از اقدامات ویژه ستاد را مطرح نمودند که در نهایت نیز جناب آقای دکتر ملک زاده ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کلیه اعضای ستاد اهمیت رسیدگی به مسائل و مشکلات مسافران و زائرین، همچنین نظارت دقیق بر اماکن اقامتی و رعایت نکات بهداشتی و نرخنامه های ابلاغی و تکریم مسافران را متذکر شدند. در پایان نیز با انجام مصاحبه مطبوعاتی و بازدید از ستاد، فعالیت رسمی ستاد تسهیلات سفرهای استان خراسان رضوی آغاز گردید.

مراسم استقبال از زائرین در مورخ 1/1/86

برگزاری تورهای نیم روزه رایگان شهری

ستاد تسهیلات سفرهای استان به منظور آشنایی بیشتر زائران با اماکن تاریخی، زیارتی و گردشگری تورهای نیم روزه شهری را به صورت رایگان در شهر مقدس مشهد با همکاری ویژه شهرداری مشهد برگزار نمود.

اجرای این تورها که با استقبال بسیار زائران و مسافران مواجه شد هر روز از ساعت 8 صبح تا 13 بعد از ظهر ادامه داشت و روزانه 20 دستگاه اتوبوس تعداد 800 گردشگر و زائر را برای بازدید به مناطق مختلف شهر مقدس مشهد منتقل می نمودند.

برگزاری سیرک در نمایشگاه بین المللی مشهد

به منظور پرنمودن اوقات فراغت گردشگران و زائران و شهروندان مشهد ستاد تسهیلات سفرهای استان با همکاری نمایشگاه بین المللی مشهد اقدام به برگزاری بزرگترین سیرک ایران در ایام تعطیلات نوروزی نمود. این سیرک از تاریخ سوم فروردین ماه تا دوازدهم فروردین در دو سئانس 16 تا 18 و 20 تا 22 در فضایی بالغ بر پنج هزار متر مربع در محل تالار فردوس نمایشگاه بین المللی مشهد به کار خود ادامه داد.

در طی این مدت 42 هزار نفر گردشگری از سیرک بزرگ ایران بازدید به عمل آوردند و لحظات مفرح و شادی را در ایام نوروز به همراه خانواده های خود سپری می کردند.

کمیته نظارت بر واحدهای اقامتی

کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی

کمیته اسکان و پذیرایی

کمیته شهرستان ها

کمیته موزه ها و محوطه های تاریخی

ضرورت ارتقای آگاهی مردم در خصوص پیشینه تاریخی و تمدن کشور و نقش آن در تاریخ دستاوردهای بشری ایجاب می کند تا نسبت به معرفی و آشنایی مردم با کاخ موزه ها، اماکن تاریخی و باستانی، کاروانسراها اهتمام جدی به عمل آید. اهم وظایف این کمیته به شرح ذیل اعلام می گردد.

هماهنگی با مدیران کلیه موزه ها و باغ موزه ها و کاخ موزه های استان برای بازدید گردشگران

تدارک ورودیه های لازم و توزیع به موقع آن در سراسر استان

هماهنگی جهت لغو تعطیلات هفتگی موزه ها و کاخ موزه ها و محوطه های تاریخی استان


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد استان خراسان رضوی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.