کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحقیق درباره سیستم عامل لینوکس

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق درباره سیستم عامل لینوکس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 62

 

فصل اول

1ـ1 تاریخچه:

لینوکس یک سیستم عامل چند کاربره و چند وظیفه ای است که روی سخت افزارهای مختلف اجرا می شود.

نسخه اول لینوکس توسط یک دانشجوی فنلاندی به نام لینوکس توروالدز ارائه شد. توروالذر این نسخه را در وب برای سایر برنامه نویسان ارسال کرد تا از آن استفاده کنند و آن را بهبود بخشند. توروالدز خود این س یستم عامل را براساس یک سیستم دانشگاهی به نام MINX توسعه داد. این سیستم عامل توسط آقای «تن بام» به عنوان یک سیستم عامل آموزشی ایجاد شده بود.

2ـ1 نسخه تجاری

در حال حاضر، شرکتهای زیادی روی سیستم عامل لینوکس کار می کنند. برای مثال شرکت Red Hat یکی از شرکتهای مهم توزیع کننده لینکوس به شمار می رود. لازم بذکر است که Red Hat Linx 7 آخرین گونه ارائه شده توسط این شرکت می باشد.

از ویژگیهای این گونه می توان به نصب آسان و نیز امکانات مدیریتی سیستم اشاره نمود. در حال حاضر، شرکتهای دیگری نیز گونه های تجاری لینوکس را توزیع می کنند که اسامی تعدادی از این شرکتها عبارت است از:

Caldera , Corel , Slackware , Debian , Mandarke , Turbolinux , Easy linux

از جمله پیشتازان جدید سیستم عامل لینوکس می توان به شرکتهای بزرگی چون SUN و ORACLE اشاره کرد. شرکت Borland نیز تلاش برای ارائه محصول کاربردی Intebase روی سیتسم عامل لینوکس است.

3ـ 1 میزان افزایش استفاده از سیستم عامل لینوکس

موارد بسیاری باعث محبوبیت لینوکس گردیده است. از جمله: پشتیبانی از پروتکل SMB و فایل سیستم CIFS (که باعث راحتی کار با ماشین های ویندوزی می شود)، وجود برنامه هایی نظیر X-win32 که امکالن اجرای برنامه ها را روی ماشین لینوکس و نیز مشاهده آنها روی ماشین ویندوزی را می دهد. همچنین، امکاناتی نظیر پشتیبانی از فایل سیستمهای DOS ، NTFS ، VFST باعث شده است که میزان استفاده از لینوکس بیشتر شود.

شرکت COREL نیز این امکان را فراهم آورده است تا برنامه های کاربردی ویندوز بطور کامل از یک اتصال روی لینوکس اجرا شوند. IDC پیش بینی می کند تا سال 2002 نسخه های لینوکس حدود 25% افزایش فروش را نشان دهند.

4ـ1 دلایل استفاده از سیستم عامل لینوکس

کنترل: کاربران، کنترل کاملی بر وظیفه مندی سیستم دارند و می توانند مشخصه ها و قابلیت های مورد علاقه و نیاز خود را اضافه کنند، اشکالات را بیابند و بدون نیاز به نرم افزارهای ارتقا دهنده خود را انجام دهند.

انعطاف پذیری: سیستم عامل لینوکس، با پشتیبانی طیف وسیعی از پروتکل های شبکه های LAN ، WAN و فایل سیستمهای مختلف، امکان ارتباط لینوکس با سایر سیستمهای عامل را فراهم کرده است. همچنین، با استفاده از برنامه های ماشین مجازی، لینوکس قادر می باشد تا سیستمهای عامل مختلفی را شبیه سازی کند.

همچنین، سیستم عامل لینوکس روی طیف وسیعی از سخت افزارها موجود است از جمله سخت افزارهایی مانند VAX ، Motorla ، Alpha ، Mips ، X86 .

پایداری: شرکتهای بسیاری سالیانه میلیونها دلار بخاطر بروز اشکالاتی در سرورهایشان ضرر می کنند، ولی در مقابل ماشین های لینوکس بسیار پایدار هستند و اغلب برای ماهها یا سالها به کارشان ادامه می دهند، بدون آنکه برایشان مشکلی پیش بیاید.

امنیت: بطور کلی ویروس به آن مفهومی که در سیستمهای عامل ویندوزی متداول است، در محیط های یونیکسی و لینوکسی وجود ندارد.

پشتیبانی از سرویس ورود راه دور امن (Remote Access Service) و نیز پشتیبانی از انواع روشهای رمز نگاری و غیره ار دیگر مزایای امنیتی سیستم عامل لینوکس است.

هزینه پایین: اغلب نرم افزارهای لینوکس مجانی هستند و خود سیستم عامل هم قیمتی ندارد.

قدرت: سیستم عامل پانزده ابر کامپیوتر از 100 ابر کامپیوتر موجود، از نوع لینوکس است.

نسخه های خاص منظوره: لینوکس به علت مجانی بودن و همچنین آزاد بودن Source (Linux open source) شرکتها را قادر می سازد تا نسخه های خاص منظوره ایجاد کنند.

مصارف رومیزی: وجود ابزار Strat office که بطور کامل تمام امکانات MS-office را روی محیط لینوکس و به همان راحتی که در محیط ویندوز وجود دارد را فراهم می کند، باعث گردیده است تا سیستم عامل لینوکس برای مصارف شخصی نیز مناسب گردد.

5ـ1 امکانات سیستم عامل Linux :

سیستم عامل لینوکس تمام امکانات لازم به عنوان یک سیستم عامل Client (سرویس گیرنده) همچنین، یک سیستم عامل server (سرویس دهنده) را دارا می باشد.

در این قسمت به معرفی بعضی از امکانات این سیستم عامل می پردازیم.

پشتیبانی از فایل سیستمهای مختلف نظیر:

Ext2 , Ext , Isofs , VFAT , MS – DOS , NTFS , Minix

پشتیبانی از فایل سیستمهای شبکه ای نظیر:

NFS , SMBFS , Coda

پشتیبانی از پروتکل های ارتباطی مختلف شبکه نظیر:

Telnet , FTP , SMTP , POP3 . Finger , IMAP , SMB , NFS , X , MTTQ ,DHCQ , QQQ , SLIQ

پشتیبانی از روشهای مختلف هویت شناسی نظیر:

USER/PASS , SKEY , PAP , CHAP , Radius , OPIE

ابزارهای متعدد امنیتی و اشکال یابی نظیر:

Firewall , Proxy , Network Monitoring , Log Analyzer , Syslogd , Port Scanners.

وجود ابزارهای متعدد برنامه نویسی نظیر:

C , C ++ , Paseal , Jara , Python , Perl , Shell Sripts , …

و همچنین اکثر Source برنامه نظریر سیستم عامل، Server ها و برنامه های کاربردی بصورت آزاد موجود می باشد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره سیستم عامل لینوکس
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.