فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:80
پایان نامه کارشناسی ارشد ارشتهMBA
فهرست مطالب:
عنوان صفحه
فصل اول : طرح تحقیق
1-1- مقدمه
1-2- بیان مساله
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
1-4- اهداف تحقیق
1-5- سوالات تحقیق
1-6- تعریف متغیرها و اصطلاحات تحقیق
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه پژوهش
2-1 - مبانی نظری پژوهش
2-1-1 یادگیری الکترونیکی
2-1-1-1- مقدمه
2-1-1-2- تعاریف
2-1-1-3- انواع آموزش الکترونیکی
2-1-1-4- نسلهای فناوریهای آموزش از راه دور
2-1-1-5- زیرساختهای مورد نیاز یادگیری الکترونیکی
2-1-1-6- مدل های یادگیری الکترونیکی
2-1-2 - توانمندسازی مدیران
2-1-2-1- تعریف
2-1-2-2- دلایل توانمندسازی
2-1-2-3- برنامههای توانمندسازی
2-1-2-4- روشهای توانمندسازی
2-1-2-5 - پیامدهای توانمندسازی
2-1-2-6 - مدلهای توانمندسازی
2-1-3- شرکت محل اجرا
2-2- پیشینه پژوهش
2-2-1- پیشینه یادگیری الکترونیکی
2-2-2 - پیشینه توانمند سازی
2-3- جمع بندی و ارائه چارچوب تحقیق
فصل سوم : روش شناسی پژوهش
3-1- روش تحقیق:
3-2- ابزار گردآوری اطلاعات :
3-3- توجیه روایی و اعتبار سنجی
3 -4- جامعه و نمونه آماری: (N)
3-5- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه¬ها :
فصل اول : طرح تحقیق
1-1- مقدمه
برای میلیونها اروپایی،یاد گرفتن مهارتهای شغلی با ارزش،مقدمه بردن طلا در جنگ حرفهای بین شرکتهای اروپایی است. این یادگیری را از طریق اینترنت به دست میآورند.
یادگیری الکترونیکی به عنوان یک روش جدید که خیلی سریع و با کارآئی بالا این مهارتهای جدید را یاد میدهد،خودنمایی میکند و یا به عبارتی یک روشی از یادگیری است که تمام منابعی که در اختیار شما قرار میگیرد الکترونیکی است یعنی کلیه مطالب و موضوعاتی که یاد میگیرید روی پایگاههای اطلاعاتی و یا به صورت نمایش عکس و پاورپوینت روی کامپیوتر ذخیره شدهاند بیشترین شکل عمومی آن،محصولات آموزشی کامپیوتری هستند مثل دیسکتهای فشرده و نوارهای ویدیویی و شکل پیشرفتهتر آن مبتنی بر وب است یعنی آموزش از طریق اینترنت.
آموزش الکترونیکی ثابت کرده است که تا 25 درصد یادگیری را نسبت به کلاسهای درس سنتی افزایش میدهد.در آموزشهای سنتی بهطور خلاصه تمرکز روی استاد است، که در حقیقت یک نوع آموزش غیرفعال و یک سویه است،دانش از طریق استاد منتقل میشود،ممکن است از تکنولوژی استفاده شود اما بخش اصلی برای یادگیرنده نیست.ممکن است از رسانههای گوناگون استفاده شود اما بیشتر از طریق صحبت کردن مطالب منتقل میشوند.ولی دسترسی به آموزشهای الکترونیکی از روی میل است.برای رفتن به کلاس لازم نیست یادگیرنده مسافرتی را انجام دهد.آموزش میتواند کاملا انفرادی باشد. به عبارتی به شیوهای که یادگیرنده میخواهد و در زمانی که تعیین میکند انجام خواهد شد. بنابراین می تواند هم در محل کار خود به انجم امورات جاری شغل خود و هم به یادگیری حرفه مورد نظر بپردازد.
این یعنی کار فرصتی برای یادگیری و یادگیری فرصتی برای بهتر کار کردن
آموزش در سیستم یادگیری الکترونیکی کاملا فعال است و درصد زیادی از یادگیرندگان در بحثها و ارتباطات دوسویه مثل اتاق گفتگو شرکت میکنند.تکنولوژی وب به انها کمک میکند که به تمام منابع، اطلاعات جدید و برنامههای جدید دسترسی داشته باشند و خیلی سریع آنها را تحت کنترل درآورند.یکی از مزیتهای یادگیری الکترونیکی شرکت در امتحانات به روش مستقیم است. که به ارزیابی از سطح علمی فراگیر کمک میکند،با امتحانی که گرفته می شود نشان میدهد که فراگیر نسبت به قبل چقدر پیشرفت داشتهاست و یا اگر اولین بار است که امتحان میدهد در چه سطحی است و از کجا باید درس را شروع کند تا مطالب برای وی تکراری نباشد.از دیگر ابزارهای آموزش الکترونیکی شرکت در کنفرانس الکترونیکی است این تکنولوژی اجازه میدهد که یادگیرنده از فایلهای صوتی بزرگ همزمان با نشان دادن برنامه پاورپوینت استفاده کند.
بهطور خلاصه تمام سدهای کلاس درس سنتی شکسته می شود.برخلاف آموزش سنتی(کلاس درس) آموزش الکترونیکی به شیوه خودش دورهها را به صورت آموزشهای غیر همزمان از طریق کلاسهای مجازی زنده کامل میکند و هرگز شخص یادگیرنده محل کار خود را ترک نمیکند. زیرا در زمان جابجا شدن از صرف هزینه و زمان که مهترین بعد یادگیری الکترونیکی است صرفهجویی می شود.آموزش الکترونیکی نیاز دارد که شخص یادگیرنده به صورت موثری وقت خود را مدیریت کند. لذا همچنانکه در بالا اشاره شد سازمان ها برای تحقق امر آموزش در میان کارکنان خود با هدف ارتقاء دانش سازمانی، معمولا هزینه های زیادی را برای رفت و آمد، محل برگزاری دوره های آموزشی، تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی، تهیه و تکثیر کتاب¬ها و جزوات آموزشی، حق تدریس مدرسین و هزینه های مدیریتی می پردازند؛ به طوری که حتی گاهی دوسوم هزینۀ آموزش را هزینۀ حمل و نقل تشکیل می دهد، از سوی دیگر با رشد فناوری های اطلاعاتی و دانش تولیده شده، ارتقاء سطح دانش سازمانی کارکنان برای سازمان ها با تخمین هزینه های مذکور نمی تواند مفید و سوددهی داشته باشد.
از طرف دیگر سازمان ها امروزه تحت تاثیر عواملی از قبیل افزایش رقابت جهانی، دگرگونی های ناگهانی، نیاز به کیفیت و خدمات پس از فروش، وجود منابع محدود و... زیر فشارهای زیادی قرار دارند. پس از سالها تجربه، دنیا به این نتیجه رسیده است که اگر سازمانی بخواهد در امور کاری و اقتصاد خود پیشتاز باشد و در عرصه رقابت عقب نماند، باید از نیروی انسانی متخصص، خلاق و باانگیزه بالا برخوردار باشد. منابع انسانی اساس ثروت واقعی یک سازمان را تشکیل می دهد.
شرکت هیبریدنیرو با هدف اصلی ایجاد سازمان دانش¬مدار و ارتقاء دانش کارکنان اقدام به برگزاری دوره¬های الکترونیکی زبان انگلیسی کرده است، در برگزاری دوره های الکترونیکی عوامل گوناگونی در موثر بودن و اثربخش بودن آنها در فعالیت¬ها و اهداف شرکت¬ها و سازمان¬ها تاثیر دارند، بر اساس یافته¬های تحقیقات پیشین (الیس ،2012) آموزش الکترونیکی علمی موثر نیاز به زیرساخت¬های سخت افزاری و نرم افزاری خاص دارد که بعد از تجهیز سازمانها به زیرساختهای لازم بایستی سایر عوامل موثر در سودمندی این دوره ها مانند مدرک تحصیلی، پست سازمانی و میزان اگاهی کارکنان از ضرورت برگزاری این دوره ها تبیین شوند، این پژوهش کاربردی با هدف اساسی «بررسی عوامل موثر بر اثربخشی دوره¬های یادگیری الکترونیکی مدیران و ارتباط آن با توانمندسازی آنان در شرکت هیبرید» برای تبیین عوامل فنی و غیرفنی موثر بر سودمند بودن دوره های یادگیری الکترونیکی از دید کارکنان شرکت کننده در دوره و مدیران شرکت طراحی شده است.