دانلود تحقیق کامل با موضوع آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده که شامل 69 صفحه و بشرح زیر میباشد:
نوع فایل :فرمت قابل ویرایش Word
ویژه ی رشته های عمران، معماری ، راه و ساختمان و .......
فهرست محتوا
1- مقدمه
قبل از پیدایش تکنیک پیش تنیدگی، پل های بتن آرمه تنها برای پوشش دادن به دهانه های نسبتاً کوتاهی بکار برده می شدند. محدودیت طول دهانه در این پل ها دارای دو عامل اساسی بوده است. زیرا اولا برای دهانه های بلندتر حجم مصالح مصرفی(بتن و فولاد) بسرعت افزوده می گردد. بطوریکه بار مرده سازه خود یک عامل بحرانی در طراحی مقطع محسوب خواهد شد، ثانیاً هزینه های مربوط به قالب بندی و شمعک گذاری چنین عرشه هائی مقادیر بسیار بزرگی را بخود اختصاص خواهد داد. با توجه به دو عامل یاد شده، معمولا راه حل دیگر یعنی استفاده از شاهتریهای فولادی ترجیح داده می شد.
پیش تنیدگی چیست؟
3- فولاد و بتن مورد مصرف در صنعت پیش تنیدگی
جدول (3-1): کابل های 7- سیمه fpu=18980 kg/cm2
جدول (3-2): کابل های 7- سیمه، fpu=17580 kg/cm2
جدول (3-3: کابل های 3 و 4- سیمه، fpu=17580 kg/cm2
جدول (3-4)، سیم های پیش تنیدگی
جدول (3-5)، میلگردهای صاف، 10190 kg/cm2 یا fpu=11250
5- سطح مقطع تبدیل یافته
تغییرات کرنش در بتن
6-1 کلیات
1- کرنشهای آنی:
6-2 کرنشهای آنی در بتن
6-3 کرنشهای دراز مدت در بتن
6-3-1 خزش در بتن
عوامل موثر بر خزش
عوارض ناشی از خزش
6-3-2 جمع شدگی بتن
7- تغییرات تنش در فولادهای پیش تنیدگی
7-1 کلیات
7-2 اتلافهای نیروی پیش تنیدگی
7-2-1 اتلافهای ناشی از سرخوردن تاندونها در گیرههای مهاری
7-2-2 اتلافهای اصطکاکی
جدول(7-1) مقادیرK و ارائه شده توسط AASHTO
7-2-3 مفهوم نیروی پیش تنیدگی اولیه (Pi)
7-2-4 نقطهنظرهای آئین نامه AASHTO در رابطه با محاسبة اتلافها
1- بتن با وزن مخصوص معمولی:
2- فولاد مطابق با یکی از مشخصات زیر:
7-2-محاسبة اتلافهای ناشی از جمعشدگی بتن
7-2-2 محاسبة اتلافهای ناشی از کوتاه شدن الاستیک بتن
7-2-3 محاسبة اتلافهای ناشی از خزش در بتن
7-2-4 محاسبة اتلافهای ناشی از وادادگی فولادهای پیش تنیدگی
جدول (7-6): مقادیر تخمینی برای TL، (kg/cm2)
¬7-3 تغییرات در تنش فولادهای پیش تنیدگی در اثر افزایش تدریجی بارها
8ـ آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده
8ـ1 انواع بارهای اعمالی به سازة پل ها
جدول (1.8)، معرفی بارها در آئین نامة AASHTO
(1) روش تنش های مجاز (Working Stress Design)
(2) روش مقاومت نهایی (Ultimate Stress Design)
(3) جدول (2.8) ، نحوة ترکیب بارها در روش تنش های مجاز
(1) تنش های مجاز فولاد:
(الف) برای اعضای پیش کشده:
- تنش مجاز در مرحله انتقال:
(ب) برای اعضای پس کشیده :
(2) تنش های مجاز بتن:
(الف) در مرحله انتقال و قبل از وقوع اتلاف های نشی از خزش و جمع شدگی:
- تنش های مجاز فشاری:
(ب) درمرحله بهره برداری پس از کسر اتلاف ها :
(3) مدول گسیختگی بتن:
*هدف ما راحتی شماست*