کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پایان نامه طراحی فرهنگ لغت با استفاده از نر‌م‌افزار Visual Basic

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پایان نامه طراحی فرهنگ لغت با استفاده از نر‌م‌افزار Visual Basic دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود پایان نامه طراحی فرهنگ لغت با استفاده از نر‌م‌افزار Visual Basic


دانلود پایان نامه طراحی فرهنگ لغت با استفاده از نر‌م‌افزار Visual Basic

برنامه‌نویسی با Visual Basic ( آخرین ویرایش Visual Basic ) می‌تواند کار پرزحمت و خسته کننده برنامه‌نویسی را به یک تفریح تبدیل کند.

محبوبیت Visual Basic، علاوه بر گرافیکی و ساده بودن، از آنجا ناشی می‌شود که زبانی اینترپرتری ( interpreter ) و کامپایلری ( Compiler  ) است. دیدکه  زبانهای اینترپرتری   از نظر سهول تولید و توسعه برنامه چقدر به برنامه‌نویسی کمک می‌کنند و از طرف دیگر برنامه‌های کامپایل شده بنحو چشمگیری سریعتر از برنامه‌های اینترپرتری هستند. با ترکیب این دو ویژگی Visual Basic را روانه بازارکرد، بسیاری از منتقدان شکست آن و مرگ خاندان بیسیک را پیش‌بینی می‌کردند. این مخالفان می‌گفتند که بیسیک اساساً یک زبان جدی نیست و ساختار آن ( برخلاف C و پاسکال ) به درد محیط ویندوز نمی‌خورد اما میکروسافت با ارائه Visual Basic  درسهای زیادی به جامعه برنامه‌نویسان داد:

  • زبانی مانند بیسیک می‌تواند قابل فهم و قوی باشد.
  • Visual Basic بسته به نیاز برنامه‌نویس می‌تواند کامپایلری یا اینتر پرتری باشد.
  • و Visual Basicنه تنها فراموش نشد بلکه تبدیل به محبوبترین زبان ‌برنامه‌نویسی دنیا شد.
  • Visual Basic در چندین مدل مختلف عرضه می‌شود.
  • مدل فوق‌العاده : محیط برنامه نویسی مناسب کارهای شبکه و برنامه‌های توزیع شده است.
  • مدل آموزشی: مجموعه‌ای از ابزارهای استاندارد و هر آنچه برای شروع برنامه‌نویسی بدان نیاز دارید.
  • مدل استودیوی ویژوال در این مدل Visual Basic به همراه چند زبان ویژوال دیگر

( مانند ویژوال ++ ) و ( ویژوال ++J ) در یک بسته نرم افزاری گرد آمده‌اند تا آموختن آنها متضمن کمترین زحمت برای برنامه‌نویسان باشد. 

ویژوال بیسیک و فرآیند برنامه‌نویسی

برنامه‌نویسی یک کار حرفه‌ای ( یا حداقل نیمه حرفه‌ای ) است که قواعد خاص خود را دارد. البته کاربران کامپیوتر کمتر درگیر مشکلات برنامه‌نویسی می‌شوند ولی اگر فضای روزگار شمارا وارد این وادی کرده است، سعی کنیم اصول کلی ذیل را همواره مد نظر داشته باشیم:

1- درباره برنامه تصمیم بگیرید و یک طرح کلی بریزید.

2- قسمت‌های ظاهری برنامه ( پنجره‌ها، منوهاو هر آنچه را که کاربر می‌بینید ) را بوجود آوریم.

3- با نوشتن کد عناصر برنامه را به هم مرتبط کنیم.

4- برنامه‌ را تست کرده و اشکالات آن ( که در قاموس برنامه‌نویسی به آنها باگ گفته می‌شود ) را یافته و برطرف کنیم.

5- برنامه تست شده را کامپایل کنیم.

خصلت بصری برنامه‌نویسی Visual Basic مراحل طراحی برنامه را بسیار ساده و شیرین کرده است چون جای قلم و کاغذ می‌توانیم مراحل اول و دوم را روی صفحه کامپیوتر انجام دهید.

اولین برنامه:

اگر با سایر برنامه‌های ویندوز کار کرده باشیم احتمالاً با جادوگر ( wizard )ها آشنائید، جادوگر برنامه‌ای است که قدم به قدم شما را در فرآیند طراحی همراهی کرده و در پایان الگویی شایسته از آنچه در ذهن دارید برایتان خواهد ساخت. Visual Basic هم برای ایجاد برنامه‌ها دارای جادوگر برنامه ( application wizard ) است. جادوگر برنامه در پایان اسکلت یک برنامه کامل و عملیاتی را برایتان می‌سازد اما اکثر برنامه‌نویسان ترجیح می‌دهند خودشان برنامه را از صفر شروع کنند، بسیاری نیز از کپی برنامه‌های قدیمیشان استفاده کرده و با تغییر دادن در آن برنامه ‌جدیدی می‌سازند. بعد از آن که کمی Visual Basic تجربه کسب کردید احتمالاً ترجیح خواهیم داد از جادوگر برنامه استفاده نکنیم.

مقدمه    1
فصل اول :    
- معرفی نرم افزار ویژوال بیسیک    2
- ویژوال بیسیک و فرآیند برنامه نویسی     3
- آشنایی با application wizard     4
- واسط چند سندی    6
- واسط تک سندی    6
- سبک کاوشگر    6
- صفحه معرفی برنامه( Splash screen )    8
- گفتگوی ورود ( Login dialog )    8
- گفتگوی گزینه‌ها ( Option dialog )    8
- پنجره about    9
- برنامه‌نویسی رویدادگرا    10    
- پنجرة پروژه جدید    12
- میله ابزار     12
- جعبه ابزار    13
- پنجره فرم    14
- پنجره طراحی فرم    14
- پنجره پروژه    14
- پنجره خواص    17
- کمک    17
- پیشوندهای استاندارد برای اشیاء Visual basic    18
- کمک محلی    19
- پشتیبانی    20
- با محیط ویژوال بیسیک مأنوس شوید    21
- ساختن فرم    23
- با نوشتن کد برنامه را کامل کنید    26
- مروری بر کنترل‌ها     28
- خواص مشترک کنترلهای ویژوال بیسیک    30
فصل دوم :    
- بانک اطلاعاتی    31
- استفاده از بانکهای اطلاعاتی    31
- اجزاء تشکیل دهنده بانک اطلاعاتی    31
- بانک اطلاعاتی ویژوال بیسیک    32
- ساختار بانک اطلاعاتی    32
- جدول در بانک اطلاعاتی    33
- ایجاد یک بانک اطلاعاتی    33
- چاپ ساختار بانک اطلاعاتی    36
- ورود اطلاعات به بانک اطلاعاتی    36    
- تعیین رکورد جاری    36
- مرتب‌سازی رکوردها    37
- ویرایش محتویات رکورد    38
- حذف رکورد    38
- جستجوی رکورد    38
طراحی فرم    38
- مفهوم ایندکس در بانک اطلاعاتی    41
- برنامه‌نویسی و بانک اطلاعاتی    42
- اشیای بانک اطلاعات    42
- شیData    43
- شی Database     43
- باز کردن بانک اطلاعاتی    46
- حذف ایندکس    47
- نمایش محتویلات بانک اطلاعاتی    47    
- افزودن ایندکس به جدول    49
- فعال کردن یک فایل ایندکس در جدول    50
منابع    55

 

شامل 60 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.