شرکتها، موسسات تولیدی و خدماتی سعی می کنند با کاهش هزینه ها و به گردش درآوردن تمامی تواناییهای موجود بهترین بهره برداری را از امکانات خود داشته باشند. این امر مستلزم آن است که نیروهای انسانی موجود در حرفه خود تخصص لازم را کسب نمایند. این تواناییها چه به صورت دانشگاهی و چه به صورت تجربی جزو سرمایه های یک شرکت محسوب می شود.
به طور حتم یکی از ارکان اساسی هر شرکتی منشی آن است و گواه این مطلب درخواست بی وقفه آن در روزنامه های کثیرالانتشار می باشد.
منشی موفق علاوه بر آشنایی حداقل و مقدماتی با یک زبان خارجی، اپراتوری رایانه و تسلط به آن به عنوان یک محور هماهنگ کننده با مدیر، باید خلاقیت در سازماندهی درونی شرکت و شناسایی نیازهای مشتری را دارا باشد.
از خصوصیات بارز یک منشی موفق و مؤثر قبل از هر اقدامی شناخت کامل و اطلاعات دقیقی است که در مورد شرکت، محصول و یا خدمات شرکت خود به دست میآورد. مسئولیت خطیر یک منشی وقتی نمایان می گردد که او به عنوان صورت و نمای درونی و بیرونی شرکت مطرح می شود. او باید نشان دهد شرکت یا مؤسسه او با دقت و حسن توجه به دنبال نیاز خریدار به چه نوع محصولی است. او باید قادر باشد با اطلاعات خود یک مشتری را قانع کند. از خصوصیات منحصر به فرد یک منشی باهوش و با استعداد راز نگهداری و روحیه ترغیب کنندگی اوست. بنابراین با توجه به مسائل فوق الذکر، سعی شده که از جزئی ترین نکات تا برجسته ترین آن جهت رفع نیازها و خواسته های یک منشی موفق تهیه و ارائه گردد.
این مجموعه به شما کمک می کند که راههای موفقیت شغلی را زودتر بپیمایید. اداره کردن و رهبری یک شرکت اگر به صورت آزمون خطا و دریافت تجربی اطلاعات باشد؛ کار مشکلی است و به زمان زیادی احتیاج دارد.
منشی کیست؟
انتظارات شما از منشی خود چیست؟
تفاوت منشی شرکت شما که یک شرکت خصوصی است با یک شرکت بزرگ دولتی چیست؟
چه کارهایی می تواند در موفقیت منشی شما مؤثر باشد؟
حفظ و نگهداری اطلاعات
اهمیت اطلاعات در اولین ارتباطات
اقسام شرکتها
شرکت تضامنی
شرکت مختلط سهامی
شرکت مختلط غیر سهامی
شرکت نسبی
شرکت تعاونی
دفاتر تجاری
منابع و مآخذ:
شامل 17 صفحه فایل word