کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود کتاب ارزشمند شطرنج کاسپاروف Garry Kasparov on Garry Kasparov - Part I

اختصاصی از کوشا فایل دانلود کتاب ارزشمند شطرنج کاسپاروف Garry Kasparov on Garry Kasparov - Part I دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود کتاب ارزشمند شطرنج کاسپاروف Garry Kasparov on Garry Kasparov - Part I


دانلود کتاب ارزشمند شطرنج کاسپاروف Garry Kasparov on Garry Kasparov - Part I

Garry Kasparov on Garry Kasparov - Part I

کتاب ارزشمند گری کارسپارف سال 1973-1985

نویسنده:قهرمان شطرنج جهان گری کاسپاروف

فرمت : pdf -cbv

تعداد صفحات : 520

با قابلیت کپی وجاپ (نسخه اورجینال)

انتشارات اوری من چس نسخه انگلیسی

Our Price: $ 44.95 قیت در سایت اصلی)

Publisher: Everyman Chess, 2011
Edition: Hardcover
ISBN: 978-1-85744-672-2
Pages: 520
Language: English

یکی از بهترین کتاب های شطرنج کلاسیک مدرن

مطالعه این کتاب در پیشرفت شما تاثیر زیادی خواهد داشت

در ادامه میتوانید این کتاب ارزشمند را با دو فرمت دانلود کنید

او در ۱۹۸۰ به عنوان استاد بزرگی دست یافت. ۵ سال بعد با غلبه بر آناتولی کارپف قهرمان شطرنج جهان شد و تا سال ۱۹۹۳ هنگامی که به دلیل اختلاف با فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) مسابقه فینال قهرمانی جهان را با نایجل شورت استاد بزرگ انگلیسی خارج از حمایت فیده برگزار کرد این عنوان را در اختیار داشت.

پس از آن نیز تا هنگام شکست سال ۲۰۰۰ از ولادیمیر کرامنیک دنیای شطرنج او را قهرمان واقعی این ورزش می‌شناخت. کاسپارف روز ۱۰ مارس۲۰۰۵ کناره‌گیری خود را از شطرنج حرفه‌ای اعلام کرد و وارد فعالیت‌های سیاسی شد. وی از پیشگامان آنالیز در شطرنج مدرن بود و به کمک دستیاران خود (اساتید بزرگی مانند یوری دوخویان و جوزف دورفمن) اقدام به تدارکات گسترده علیه حریفان خود می‌کرد.

کاسپاروف با کسب ریتینگ ۲۸۵۶٫۷ در مارس ۲۰۰۰ در رتبه ی دوم برترین شطرنج بازان تاریخ از این لحاظ قرار دارد. هم‌چنین وی به مدت ۲۵۵ ماه در صدر شطرنج‌بازان برتر دنیا قرار داشته است، بیش‌تر از هر شطرنج‌باز دیگری. کاسپاروف همین‌طور یازده جایزه اسکار شطرنج نیز به دست آورده که این رکورد نیز تا کنون پابرجا است.

قهرمانی جهان

 
کاسپارف پس از کسب قهرمانی شطرنج جهان در سال ۱۹۸۵.

در ۱۹۸۴ مسابقات جهانی میان آناتولی کارپف قهرمان جهان و گاری کاسپاروف در مسکو با ۴۸ بازی (روی هم ۳۰۰ ساعت) انجام شد. قانون مسابقه این‌گونه بود که هر شطرنج‌بازی شش بار پیروز می‌شد قهرمان جهان شود و نتایج مساوی تاثیری در نتیجه نداشت. نتایج مساوی امتیاری نداشت. کارپف به سرعت توانست چهار بر صفر از کارسپارف پیشی بگیرد. در ادامه کاسپاروف روش بازی خود را تغییر داد و به دنبال تساوی در بازی‌های بعدی بود. با طولانی شدن مسابقات آثار فرسایش جسمی و روحی در کارپف که مسن‌تر بود، آشکار شد و کاسپاروف توانست با چند برد فاصله خود را با حریف کم کند. کارپف در آن مسابقات حدود ۱۱ کیلو وزن کم کرد و چند بار در بیمارستان بستری شد.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.