• پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش زلزله با عنوان: بررسی شکل پذیری سازه ها در برابر زلزله با توجه به آیین نامه های زلزله ایران و نیوزلند و آمریکا
• دانشگاه علم و صنعت ایران
• استاد راهنما: دکتر فریدون امینی
• پژوهشگر: حسن پیرایش فرجی
• سال انتشار: مهر 1375
• فرمت فایل: PDF و شامل 204 صفحه
چکیــــده:
توسعه فراوان استفاده از روش استاتیکی معادل در طراحی سازهها در برابر زلزله بخصوص در ایران، لزوم بررسی جزئیات این روش را روشن تر میسازد. به منظور یافتن جایگاه آیین نامه 2800 ایران، مقایسه آن با سایر آیین نامههای معتبر کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گرفته است. در این راستا، از آیین نامههای کشور آمریکا و آیین نامه کشور نیوزلند سود جستهایم.
یکی از مهمترین پارامترها در بررسی بازتاب سازه در برابر زلزله رفتار غیرخطی سازه میباشد. در زلزلههای شدید ما نیازمند آنیم که این ناحیه از رفتار غیرخطی سازهها را مدنظر داشته باشیم. برای جلوگیری از وارد شدن به این موضوع پیچیده، آیین نامهها ضریبی را به نام ضریب شکل پذیری سازهها منظور میکنند که در ناحیه خطی، برش پایه طبقه را تقلیل میدهد.
در حقیقت معرفی این ضریب به منظور دوری جستن از یک تحلیل غیرخطی میباشد با این مزیت که از قابلیت عملکرد غیرخطی سازه نیز استفاده میشود.
در این پایان نامه ابتدا تعدادی از آئین نامه کشور آمریکا از جمله UBC و SEAOC و NEHRP و ATC و آیین نامه کشور نیوزلند NZS مورد بررسی قرار گرفته و سپس این آئین نامهها با آئین نامه 2800 ایران مورد مقایسه قرار گرفتهاند.
در این مطالعات نتایج حاصل از مقایسه ضریب بار جانبی نیروی زلزله در روش استاتیکی معادل برای سیستمهای سازهای مختلف به صورت نمودارهایی رسم شده است.
در انتها نیز به بررسی روش دینامیکی با استفاده از شتاب نگاشتهای طبس و ناغان و روش استاتیکی معادل در آیین نامه 2800 ایران پرداخته شده است.
______________________________
** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **
** توجه: در صورت مشکل در باز شدن فایل PDF ، نام فایل را به انگلیسی Rename کنید. **
** درخواست پایان نامه:
با ارسال عنوان پایان نامه درخواستی خود به ایمیل civil.sellfile.ir@gmail.com پس از قرار گرفتن پایان نامه در سایت به راحتی اقدام به خرید و دریافت پایان نامه مورد نظر خود نمایید. **