کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

بررسی تجربی و تئوری اتصالات مستقیم بادبندهای فلزی و قاب های بتنی

اختصاصی از کوشا فایل بررسی تجربی و تئوری اتصالات مستقیم بادبندهای فلزی و قاب های بتنی دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

بررسی تجربی و تئوری اتصالات مستقیم بادبندهای فلزی و قاب های بتنی


بررسی تجربی و تئوری اتصالات مستقیم بادبندهای فلزی و قاب های بتنی

• پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش سازه با عنوان: بررسی تجربی و تئوری اتصالات مستقیم بادبندهای فلزی و قاب های بتنی  

• دانشگاه شیراز  

• استاد راهنما: دکتر محمود رضا ماهری  

• پژوهشگر: اکبر حاجی پور  

• سال انتشار: آبان 1380  

• فرمت فایل: PDF و شامل 178 صفحه

 

چکیــــده:

استفاده از بادبند فلزی در سازه ها یکی از روش های مقابله با نیروهای حانبی وارده به سازه مانند نیروی زلزله می‌باشد. استفاده از بادبندهای فلزی در سازه‌های بتنی به خاطر اجرای آسان، اقتصادی بودن و قابلیت ایجاد نورگیر در دهانه‌های بادبندی شده نسبت به دهانه‌های دارای دیوار برشی و همچنین مقاوم کردن ساختمان‌های بتنی ضعیف موجود در برابر زلزله، در چند دهه اخیر مورد توجه محققین قرار گرفته است.

آنچه تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است، چگونگی اتصال مستقیم بادبند به قاب بتن آرمه می‌باشد که در این رساله بررسی شده است. ارائه اتصال و مدل مناسب که بتواند رفتار واقعی قاب بتن آرمه و بادبند فلزی را نشان دهد، مسئله مهمی است.

در این تحقیق ابتدا چند طرح اتصال پیشنهاد شده است. سپس این اتصالات مورد آنالیز، طراحی و ساخت قرار گرفته و نهایتا در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار گرفته و رفتار اتصالات پیشنهاد شده بصورت تجربی مورد بررسی قرار گرفته است. اتصالاتی که در این رساله پیشنهاد شده اند عبارتند از:

1- اتصال جوشی: در این اتصال صفحه اتصال بادبند بوسیله آرماتورهای جوش داده شده به صفحه، در داخل بتن مهار می‌شوند.

2- اتصال یک سر پیچ و مهره: در این اتصال از یک طرف صفحه اتصال بادبند را پیچ و مهره نموده و طرف دیگر پیچ‌ها با طول مهاری محاسبه شده درون بتن خم می‌گردد.

3- اتصال دو سر پیچ و مهره: در این اتصال با قرار دادن یک صفحه دیگر در پشت تیر و ستون، صفحه اتصال بادبند از دو طرف ستون با تیر پیچ و مهره می‌شوند.

4- در این اتصال محل برخورد تیر و ستون مانند اتصال‌های قبلی دارای کنج نبوده و ناحیه گوشه (بین تیر و ستون) از بتن پر شده و صفحه اتصال بادبند نیز همانند صفحه کف ستون روی این ناحیه قرار داده می‌شود.

نتایج آزمایشات نشان دهنده آن بود که اتصال چهارم نسبت به اتصالات دیگر عملکرد بهتری دارد، اگر چه تمام اتصالات معیارهای طراحی، که جاری شدن بادبند قبل از شکست اتصال می‌باشد، را برآورده نمودند.

______________________________

** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **

** توجه: در صورت مشکل در باز شدن فایل PDF ، نام فایل را به انگلیسی Rename کنید. **

** درخواست پایان نامه:

با ارسال عنوان پایان نامه درخواستی خود به ایمیل civil.sellfile.ir@gmail.com پس از قرار گرفتن پایان نامه در سایت به راحتی اقدام به خرید و دریافت پایان نامه مورد نظر خود نمایید. **


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.