پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با عنوان مدل ارزیابی عملکرد شهرداری بر اساس میزان رضایت شهروندان از خدمات شهری به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
دنیایی که در آن به سر میبریم بسیار پیچیده و در عین حال پویا و واجد دو ویژگی عمده، منابع محدود و نیازهای نامحدود میباشد. همچنین محدودیت در نیازها و خواستههای بشر است که موجب توجه روزافزون به بهرهوری گردیده است. از یک سو جمعیت رو به ازدیاد، گستره نیازهای بشری را سیر تصاعدی داده و از سوی دیگر برای انسانهایی که هر لحظه به جهان قدم میگذارند، استفاده و بهرهبرداری بهینه از منابع را محدود ساخته است. در این مسیر ارزیابی عملکرد سازمانها به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف از جایگاه خاصی برخوردار بوده و شایان توجه زیادی میباشد .
ارزیابی عملکرد بعنوان یکی از ضروریترین زیرمجموعههای وظیفه کنترل - یکی از چهار عنصر دانش سازمان و مدیریت – در سازمانها است که به اندازهگیری و سنجش وضع موجود میپردازد تا بتوان از آن بعنوان مبنایی جهت تصمیمگیری در مورد ادامه، تعدیل و یا جلوگیری از کاری که در حال انجام است استفاده نمود. رشد فزاینده تکنولوژی، موج گسترده اطلاعرسانی و توسعه خدمات ویژه و متنوع، بیش از پیش لزوم برنامهریزی اصولی و سیاستگزاری همه جانبه را جهت ادامه حیات برای سازمانها آشکار کرده است. ضمانت اجرایی این سیاستها، هر چند که هوشمندانه تدوین شوند، کنترل دقیق و مداوم واحدها و ارزیابی و بهبود مستمر روشها است . سیستمهای ارزیابی عملکرد سازمانها، یک مکانیزم مهم کنترل در راستای خط مشیها و سیاستهای کلی سازمان بوده و اطلاعات مهم و حیاتی را در خصوص میزان تناسب و سازگاری عملکرد واحدها با برنامهها، در اختیار مدیران قرار میدهند. البته وقوع این امر در گرو آن است که نظام ارزیابی عملکرد از جامعیت کافی برخوردار باشد تا نتایج آن قابل استفاده بوده و تمام جوانب فعالیتها را مدنظر قرار دهد .
این تحقیق به ارزیابی عملکرد بر پایه میزان رضایت شهروندان از خدمات شهری در شهرداری مشهد میپردازد.