برای این که ابعاد مختلف مشکل دانش آموز برایم روشن ترشود مشکل وی را درسه حیطه عوامل جسمانی،انگیزشی،محیطی و تحولی مورد بررسی قرار دادم و برای این منظور به جمع آوری اطلاعات با استفاده از روش ها ومنابع مختلف پرداختم.
روش هایی که دراین پژوهش ازآنها بهره گرفته شده عبارت انداز:
1-مشاهده ی رفتار دانش آموز در موقعیت های مختلف
2- مشاهده وارزیابی پرونده ی سنجش و بهداشتی دانش آموز
3- تکمیل پرسش نامه و مصاحبه با والدین دانش آموز
4- مصاحبه با معلمین هم پایه
5- بررسی کتب مرتبط با اختلال دیکته نویسی
چکیده 4
تقدیر وتشکر 5
توصیف وضعیت موجود 6
گردآوری اطلاعات(شواهد یک) 7
منابع اطلاعات مورد نیاز: 7
جدول اشکالات املایی دانش آموز 9
جدول فراوانی اختلالات 10
تعریف املا ودیکته 10
علل ضعف دانش آموزان در املا وچگونگی رفع آن 11
اشکالات املایی کودکان گاهی دراثرموارد زیر می باشد: 11
انواع اختلالات املایی 12
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها 13
الگوی تجزیه و تحلیل مسائل 15
راهکار های پیشنهادی و نظر همکاران 16
اجرای راه حل جدیدو نظارت بر آن 17
شواهد2 18
مقایسه تعداد اشکالات املایی قبل و بعد از اجرا 19
ارزشیابی تاثیراقدام جدید و تعیین اعتبار آن 19
منابع 20
شامل 20 صفحه فایل word