مقدمه:
طراحی گرافیک به مثابه یک تخصص فقط از اواسط سده بیستم مطرح شد. تا آن هنگام اداره بنگاه های تبلیغاتی و تهیه آگهی های تبلیغاتی توسط «هنرمندان تجاری» انجام می شد. این متخصصین عبارت بودند از: صفحه بند (هنرمندان صفحه آرا) حروفچین که عنوان و متن را با تمام جزئیات طرح ریزی می کرد و دستورالعمل هایی برای حروفچینی می داد، انواع مختلف تصویرگرانی که هر نوع آثارترسیمی از نمودارهای فنی تا اسکیس های مد را تهیه می کردند، روتوش کاران، هنرمندان طراح حروف ودیگرانی که طرح های نهایی را برای تکثیر آماده می کردند. بسیاری از هنرمندان تجاری ـ از جمله طراحان پوسترـ همزمان واجد چند تخصص بودند.
امروزه طراح گرافیک با بنگاه ها و آتلیه ها همکاری دارند و نه فقط تبلیغات و آگهی ها، بلکه مجلات و روزنامه هایی را که این آگهی ها در ان چاپ می شود طراحی می کنند به علاوه طراح مستقل به بخشی از گروه مرتبط با صنعت ارتباطات بدل شد. دنیای تبلیغات، مجلات و روزنامه، بازاریابی و روابط عمومی.