کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحقیق آماده با موضوع تبلیغات و متقاعد سازی 20 صفحه word

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق آماده با موضوع تبلیغات و متقاعد سازی 20 صفحه word دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

تحقیق آماده با موضوع تبلیغات و متقاعد سازی 20 صفحه word


تحقیق آماده با موضوع تبلیغات و متقاعد سازی 20 صفحه word

مقدمه

در این فصل می­خواهیم ساز و کارهای روانشناختی اقناع[1] را بررسی کنم که عبارت است از فرایند تغییر هشیارانه نگرش­ها بر اثر انتقال پیام. از همین ابتدا می­خواهم بدانید که تمام انسان­ها این کار را انجام می­دهند اگر شک دارید با خواندن این فصل خواهید دید که ذهنیت شما را عوض خواهم کرد.

 

واگیری رسانه­ای

شاید قدرت رسانه­های همگانی را بتوان به بهترین وجه از طریق پدیده­ای نشان داد که به واگیری هیجانی[2] معروف است. مثلاً در اکتبر 1982، هنگامی که در نایه شیکاو هفت نفر بر اثر خوردن کپسول­های سردرد تایلنول[3] با لعاب سیانید[4] جان خود را از دست دادند، رسانه­های ملی خبری این رویداد را به صورت یک فاجه در سطح گسترده­ای تبلیغ کردند. در واقع، دشوار بود که چند روز، تلویزیون یا رادیو را روشن کرد یا روزنانه­ای را برای مطالعه برداشت، بدون اینکه مطلبی در خصوص مسمومیت با تایلنول در آنها باشد. البته، این واقعه، هم غم انگیز بود و هم عجیب، و از این رو، نمونه بسیار خوبی برای تقلید بود. تاثیرات این پوشش خبری برجسته، فوری و بی درنگ بودند: مسمومیت­های مشابهی مشتمل بر آلوده بودن محلول دهان شو، قطره چشم، اسپری بینی، نوشابه­های غیر الکلی و حتی ساندویچ­های سوسیس در شهرهای سرتاسر کشور گزارش شد. این مسمومیت­ها که به نحو برجسته­ای به عنوان مسمومیت­های تقلیدی[5] اعلام شدند، به نوبه خود، توجه گسترده رسانه­های همگانی را به خود جلب کردند. واکنش عمومی، تمام ویژگی­های حلقه­ای فزاینده از رویدادها را پیدا کرد: بسیاری از مردم وحشت زده شده بودند و هنگامی که به مواردی مانند گلودرد و شکم درد مبتلا می­شدند، برای سوزش و مسمومیت، کمک پزشکی می­طلبیدند. نسبت هشدارهای دروغین درباره آلودگی فراورده­ها، هفت به یک بود. از آنجا که این وقایع درست گیش از عید هالووین[6] روی داده بود، مسئولان نگران از ترس اینکه مبادا بسیاری از افراد با مسموم کردن شیرینی و شکلات بچه­ها، این قتل­ها را تقلید کنند، در تعدادی از مناطق شهری رسم قاشق زنی[7] را ممنوع کردند.

مسمومیت­های اولیه در شیکاگو، مسلماً کار یک نفر بود. حوادث بعدی به دلیل تبلیاتی که درباره مسمومیت­های شیکاگو شد، روی داد. لیکن، به گفته یک مرکز خبری، این اعتقاد شایع شده بود که موج مسمومیت، به شکل یک بیماری واگیردار بدون درمان در آمده است و خود نشانه­ای از یک جامعه بیمار است، کشوری که رو به دیوانگی می­رود. بسیاری از روزنامه­ها موقعیت تمسخرآمیزی پیدا کردند، بدین معنا که نخست به رویدادهای مسمومیت حساسیت و هیجان بخشیند و سپس به اشهار نظرهای انتقاد آمیز بعدی کارشناسان رسانه ­های

 

 برای دانلود کل مطلب به لینک زیر مراجعه کنید.

 

دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.