کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

مقاله بازارهای الکترونیکی (تأثیر و تبعات)

اختصاصی از کوشا فایل مقاله بازارهای الکترونیکی (تأثیر و تبعات) دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

مقاله بازارهای الکترونیکی (تأثیر و تبعات)


مقاله بازارهای الکترونیکی (تأثیر و تبعات)

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:44

 فهرست مطالب :
 
بازارهای الکترونیکی: تأثیر و تبعات
1- مقدمه
بازارهای الکترونیکی: شرح و نمونه‌ها
توصیف بازار الکترونیکی
- نمونه‌های بازارهای الکترونیکی
تأثیر بازارهای الکترونیکی بر روی ساختار صنعت
همگرائی بازاریابی، پردازش سفارش و توسعه محصول
- فازهای تحول ساختار صنعت
بازارهای سنتی و الکترونیکی: دورنمای هزینه خریدار
هزینه‌های مربوط از دیدگاه خریدار
مقایسه هزینه‌های خریدار در بازارهای سنتی و الکترونیکی
بازارهای سنتی و الکترونیکی: دیدگاه هزینه فروشنده
- دیدگاه فروشنده نسبت به هزینه‌های مربوط
مقایسه هزینه‌های فروشنده در بازارهای سنتی و الکترونیکی
تبعات منبع درآمدی
تبعات فراهم‌کننده محصول/خدمات
تبعات واسطه‌گری داد و ستد
تبعات فراهم‌کننده خدمات اینترنتی (بازارساز)
تبعات دولتی
تعیین کننده‌های توفیق بازار الکترونیکی
بازدارنده‌ها برای توفیق بازار الکترونیکی
فقدان زیر ساخت IT
بی‌سوادی کامپیوتری
امنیت ناکافی
شیوه‌ کار داد و ستد سلسله مراتبی
مشارکت کننده‌ها به توفیق بازار الکترونیکی
خصوصیات محصول
خصوصیات صنعت
خصوصیات فروشنده
خصوصیات مشتری
نتیجه‌گیری‌ها
 

 
 تأثیر اقتصادی بازارهای الکترونیکی (بازارهای- e) را بررسی می‌کنیم.
 نمونه‌های بازارهای e تأثیر بازارهای- e بر ریو ساختار صنایع، فرق‌های هزینه خریدار و فروشنده برای بازارهای سنتی و الکترونیکی، تبعات منبع درآمد برای فروشنده‌ها و واسطه‌گرهای داد و ستد و تعیین کننده‌های موفقیت بازار- e را شناسائی و تحلیل می‌کنیم.
 مسأله کلی بیان شده این است که آیا انگیزه‌های اقتصادی برای بازارهای الکترونیکی وجود دارند، یا آنها فقط سرگرمی موقتی می‌باشند؟
(بازارهای الکترونیکی: اقتصاد هزینه داد و ستد؛ اقتصاد اطلاعات؛ ساختار صنعت؛ رفتار مصرف کننده؛ استراتژی (خط‌مشی) تجارت)
 
1- مقدمه
 داد و ستدهای بازرگانی برای قرنها صورت پذیرفته‌اند، اما انقلابی در حال وقوع است که بازار را متحول می‌سازد.
 این تحول حادث می‌گردد زیرا رابطه بین سازمانها و مصرف‌کننده‌ها بطور فزاینده از طریق فن‌آوری اطلاعات الکترونیکی (IT) تسهیل می‌شوند.
 عموماً به این امر به عنوان بازرگانی الکترونیکی (بازرگانی-e) اشاره می‌گردد که جزء عمده بازرگانی- e بازارهای در حال ظهور به حد کافی درک نمی‌شود.
 در 1996 تعداد متضرهای (ضرر دیده‌ها) از تعداد سود برنده‌ها به نسبت 2 به 1 از بابت فعالیت‌های بازرگانی اینترنتی پیشی گرفتند (Rebello et al، 1996)
 سؤالی که از رشد جاری بازارهای الکترونیکی پدیدار می‌گردد اینست که آیا انگیزه‌های اقتصادی برای خریداران و فروشنده‌ها جهت مشارکت در آنها وجود دارند، یا آیا آنها سرگرمی موقتی هستند.
 هدف این مقاله بیان نمودن این مسئله می‌باشد.
 کار گذشته بر روی رابطه نظری که عموماً براساس تحلیل اقتصادی هزینه داد و ستد (Williamson، 1985)، بین IT و طرز انجام داد و ستد است (بازارهای در مقابل سلسله مراتب) متمرکز گشته است.
(Bakos، 1991، بنیامین و Wigand، 1995، Whang, Eurbaxani، 1991؛ Malone et al، 1987؛ Malone et al، 1989؛ Rokart، 1991).
 مطالعه ما شامل تحلیل اقتصادی بر مبنای هزینه، مشابه با کار قبلی است، اما بازارهای سنتی را با بازارهای الکترونیکی به جای بازارهای دارای سلسله مراتب مقایسه می‌کنیم.
 Williamson بیان می‌دارد که مؤسسات اقتصادی سرمایه‌داری (یعنی بازارها و سلسله مراتب) هدف اصلی و تأثیر اقتصادی‌سازی بر روی هزینه‌های داد و ستد دارند (Williamson، 1985)
 تز ما این است که در اکثر موارد، بازارهای الکترونیکی از مزیت‌های هزینه داد و ستد بر روی بازارهای سنتی بهره‌ می‌گیرند.
 به خاطر این مزیت‌های هزینه داد و ستد می‌توانیم رشد مداوم را در بازارهای بر روی خط شبکه در اکثر صنایع انتظار داشته باشیم.
 بخش‌های بعدی یافته‌های مطالعه ما را شرح می‌دهند.
 در بخش 2 چند نمونه بازارهای الکترونیکی را برای فراهم نمودن زمینه برای بخش‌های باقی ارائه می‌کنیم.
 بخشهای باقی تأثیر بازارهای- e را از سه منظر: خریداران، فروشنده‌ها و سایر سازمانهای همراه با داد و ستدهای بازرگانی شرح می‌دهند.
 در بخش 3 تأثیراتی را که بازارهای- e بر روی ساختارهای صنعت دارند شناسائی می‌کنیم.
 ساختار صنعت خرده‌فروشی، ساختار صنعت برای بازارهای- e محصول غیردیجیتالی و ساختار صنعت برای بازارهای- e همراه با محصولات دیجیتالی را مورد بحث قرار می‌دهیم.
 در بخش 4 خصوصیات بازارهای سنتی و الکترونیکی را از منظر خریدار ارزیابی می‌کنیم.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.