پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت گرایش بازاریابی با عنوان بررسی تأثیر استراتژی های ترفیع (Promotion) بر سهم بازار مؤسسه مالی و اعتباری صالحین از نظر مشتریان در شهرستان سبزوار به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف + فایل پاورپوینت جلسه دفاع
چکیده:
با وجود رقابت شدید در عرصه بانکداری و وورد رقبای جدید و متنوعی که خدمات مالی به مشتریان ارائه می دهند. استفاده از استراتژهای آمیزه بازاریابی و به ویژه استراتژهای آمیزه ترفیع می تواند راهکاری مفید برای موفقیت در این رقابت باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه مشتریان شعب مؤسسه مالی و اعتباری صالحین در شهرستان سبزوار می باشد و نمونه گیری به دلیل نامتجانس بودن جامعه به صورت طبقه بندی تصادفی صورت گرفت به نحوی که جامعه مورد نظر به دو طبقه مشتریان حقیقی و مشتریان حقوقی تقسیم و سپس در هر کدام از این طبقه ها نمونه گیری تصادفی انجام گردید. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی- تحلیلی می باشد که به بررسی تأثیر استراتژی های آمیزه ترفیع بر سهم بازار مؤسسه مالی و اعتباری صالحین می پردازد. نوع داده های جمع آوری شده از نوع داده های اولیه و ابزار جمع آوری این داده ها پرسشنامه می باشد. نتایج تحقیق نشان می دهد که بین تمام عناصر تشکیل دهنده آمیزه ترفیع که شامل: تبلیغات، روابط عمومی، فروش شخصی و ترفیع فروش است و سهم بازار رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. بنابراین مورد توجه قرار دادن این عوامل و ایجاد زیر ساختها و زمینه های لازم، موسسات مالی را در افزایش سهم بازار موفق می گرداند.