پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با عنوان بررسی تأثیر تبلیغات تلویزیونی بر افزایش حساب های قرض الحسنه با رویکرد مدل AIDA به صورت کامل و با دو فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
امروزه تاثیر تبلیغات در بقا و رشد سازمان ها در محیط متلاطم و رقابتی دنیای کنونی غیر قابل انکار است . عرصه بانکداری نیز از این قاعده مستثنی نیست . در این راستا به بررسی تأثیر تبلیغات تلویزیونی بر افزایش حساب های قرض الحسنه با استفاده از مدل AIDA می پردازیم . بر طبق این مدل تبلیغات برای تاثیرگذاری باید یک فرایند4 مرحله ای را با موفقیت طی کند ، که این .مراحل عبارتند از : 1- آگاهی دادن به مشتری 2 – ایجاد علاقه در مشتری 3 – ایجاد تمایل در مشتری 4- جذب مشتری .متغیرهای تحقیق شامل دو گروه متغیر های مستقل ( تبلیغات تلویزیونی ) و وابسته ( ایجاد آگاهی در مشتری ایجاد علاقه در مشتری،ایجاد تمایل در مشتری و جذب مشتری ) می باشند.
با توجه به موضوع تحقیق ، یک فرضیه اصلی و نیز 4 فرضیه فرعی برای تحقیق مطرح شد ، فرضیه اول تا سوم تحقیق به بررسی آثار ارتباطی و فرضیه چهارم به بررسی آثار فروش تبلیغات می پردازد، در این تحقیق جامعه آماری شامل شهر مشهد بوده که از 300نفر از مشتریان بانک ملی ایران نمونه گیری به عمل آمده و برای آزمون فرضیات تحقیق از آزمون تی- یک نمونه ای استفاده شده است ، برای بررسی پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شده است .
نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که تبلیغات تلویزیونی بانک ملی ایران هم از لحاظ آثار ارتباطی و هم فروش موفق بوده است و چنین نتیجه گیری کردیم که تبلیغات تلویزیونی بانک ملی ایران بر افزایش حسابهای قرض الحسنه اثر مثبت داشته است و منطبق بر مدل آیدا می باشد و در پایان نیز پیشنهاداتی برای بهتر نمودن تبلیغات بانکی ارائه گردید.