پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با عنوان بررسی عوامل موثر بر پذیرش گسترش نام تجاری توسط مصرف کننده(مطالعه موردی: نمایندگی های سامسونگ در شهر مشهد) به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
توسعه و گسترش نام تجاری باعث می شود که، محصول به سرعت دارای شهرت شود و مردم سریع تر آن را بپذیرند و برای تبلیغ این محصول و خدمات، به هزینه زیادی احتیاج نباشد. شرکت سامسونگ نیز، از روش گسترش نام تجاری برای موفقیت فروش محصولات خود در بازار استفاده می نماید. این شرکت، تمامی محصولات خود را، در طبقه های مختلف کالایی(لوازم خانگی، صوتی و تصویری، کامپیوتری، گوشی تلفن همراه و ...) با نام ساسونگ به بازار عرضه می نماید. لذا، این پژوهش با هدف بررسی عوامل موثر بر پذیرش گسترش نام تجاری محصولات سامسونگ از سوی مصرف کنندگان انجام می گیرد. عوامل در نظر گرفته شده عبارتند از: کیفیت درک شده، آگاهی، وفاداری، تداعی، تمایز میان نام های تجاری موجود در یک رده از محصولات، تناسب ادراک شده. روش تحقیق در این پژوهش از نوع هدف، کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی و از شاخه میدانی میباشد. جامعه پژوهش حاضر، مصرف کنندگان محصولات سامسونگ در نمایندگی های آن در شهر مشهد میباشد که با روش نمونهگیری تصادفی ساده، 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. همچنین، در این تحقیق از پرسشنامه برای ابزار جمعآوری دادهها، استفاده شده است و پایایی آن، با استفاده از آزمون کرونباخ محاسبه گردید. نتایج آزمون فرضیات نیز، با استفاده از روش تی استیودنت، درستی تمامی فرضیه ها را نشان داد. همچنین، طبق نتیجه آزمون فریدمن، متغیر وفاداری مهمترین عامل در پذیرش گسترش نام تجاری تعیین گردید.