فهرست مطالب:
چکیده 1
مقدمه 2
فصل اول
-1 تعریف مسأله 5
-1 تعریف کلی مسأله 5 -1
-2 نیاز به مطالعه در مورد مسأله 6 -1
-3 اثرات مهم مطالعه بر مسأله از نظر بهبود آن 8 -1
-4 اهداف و فرضیات 6 -1
-5 دامنه اثر مسأله در جامعه علمی و اجتماع 11 -1
-6 محدودیت ها و چهار چوب پروژه 11 -1
فصل دوم
-2 کاوش در متون 14
-1 مقدمه 14 -2
و
2 - بررسی مقالات 14 -2
-1-2 بررسی مقالات با موضوع "برخوردهای ترافیکی" 14 -2
و (DLT) -2 برسی مقالات در خصوص مقایسه برخوردها در حالت گردش به چپ مستقیم -2 -2
16 (RTUT) گردش به راست بعلاوه دوربرگردان
-3 بررسی مقالات با عنوان "شدت برخوردها و طبقه بندی برخوردها" 18 -2 -2
-4 بررسی مقالات با موضوع "رفتار میانهها در کاهش برخوردها" 22 -2 -2
-3 بررسی پایاننامهها و پروژهها 28 -2
-1-3 بررسی پایاننامهها با موضوع "پیشبینی برخوردهای ترافیک در تقاطع بدون چراغ -2
راهنمایی" 28
-2-3 بررسی پایاننامهها با موضوع "ایمنی مانور گردش به راست بعلاوه دوربرگردان" 33 -2
-3-3 بررسی پایاننامهها با موضوع" ارزیابی اثر عملکردی حرکت دوربرگردانها" 34 -2
-4 بررسی پایاننامهها با عنوان "طراحی مدل جهت تعیین ارتباط بین میزان تصادفات و احتمال -3 -2
برخورد ترافیکی در شبکه خیابانهای شهری 37
-4 بررسی کتابها 37 -2
-1 بررسی کتاب "طرح هندسی راهها و خیابانها" 37 -4 -2
-2 بررسی کتاب "طراحی تقاطعهای همسطح شهری" (نشریه 145 سازمان برنامه و بودجه) 41 -4 -2
ز
47 "HCM -3 بررسی کتاب " 2000 -4 -2
-5 بررسی کتاب "آییننامه طراحی راههای شهری" 48 -4 -2
-5 بررسی کنفرانسها 51 -2
-1 بررسی هفتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران 51 -5 -2
-2 بررسی هشتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران 54 -5 -2
-3 بررسی دومین سمینار ساخت و ساز در پایتخت 57 -5 -2
-4 بررسی اولین کنفرانس بینالمللی حوادث رانندگی و جادهای 57 -5 -2
-5 مطالعه سومین کنفرانس بینالمللی بررسی تقاطعهای بدون چراغ ترافیکی 61 -5 -2
-6 سوالات مطرح شده و یافتهها تا زمان حاضر 63 -2
فصل سوم
-3 روش تحقیق 65
-1 روش به کار گرفته شده و دلایل آن 67 -3
-1 برخوردهای ترافیکی 67 -1 -3
-2 منشأ برخوردها در حرکتهای گردش به چپ 67 -1 -3
-3 شناسایی برخورد 70 -1 -3
-2 دستورالعمل جمعآوری اطلاعات و روشهای به کار رفته 70 -3
ح
-1 انواع برخوردها 70 -2 -3
-1-1 برخوردهای تعریف شده برای حرکت گردش به چپ مستقیم 71 -2 -3
-2-1 برخوردهای تعریف شده برای حرکت گردش به راست بعلاوه دوربرگردان 72 -2 -3
-2 بازنگری دادههای برخوردهای ثبت شده 74 -2 -3
-3 محاسبه نرخ برخوردها 75 -2 -3
-4 ساخت مدل 76 -2 -3
-3 تعاریف، اختصارات و نشانههای ریاضی 77 -3
-1 تعاریف 74 -3 -3
-1-1 تقاطعهای بدون چراغ 74 -3 -3
-2-1 برخوردهای ترافیکی 74 -3 -3
-3-1 علل پیدایش تکنیکهای برخوردها 74 -3 -3
-4-1 معیارهای پیشنهادی که برای تعیین شدت احتمال برخوردها استفاده می شوند 77 -3 -3
-5-1 حل مشکلات گردش به چپ 78 -3 -3
-6-1 طبقهبندی میانهها 82 -3 -3
-7-1 مدیریت دسترسی 86 -3 -3
ط
-8-1 تکنیکهای مدیریت دسترسی 88 -3 -3
-9-1 عرض میانه و راه 92 -3 -3
-10-1 انواع برخوردهای رخ داده شده در تقاطعها 93 -3 -3
-11-1 مسیر اصلی در تقاطع 106 -3 -3
-2 اختصارات 110 -3 -3
-3 نشانههای ریاضی 114 -3 -3
-4 برنامههای کامپیوتری استفاده شده 115 -3
115 SPSS -1 نرم افزار -4 -3
115 SYNCHRO -2 نرمافزار شبیهسازی -4 -3
116 C++ -3 برنامه کامپیوتری -4 -3
فصل چهارم
-4 جمع آوری اطلاعات 118
-1 مقدمه 118 -4
-2 انتخاب موقعیتهای مورد مطالعه 118 -4
-3 جمعآوری دادهها 121 -4
ی
-4 ساخت مدل 125 -4
-1 انتخاب مدل 126 -4 -4
-1-1 مدلهای آماری 126 -4 -4
-2-1 آزمونهای آماری 131 -4 -4
-2 طراحی مدل 135 -4 -4
-1-2 روشهای طراحی مدل رگرسیون خطی 135 -4 -4
-2-2 مدل مناسب 137 -4 -4
138 (DLT) -3-2 مدل کردن نرخ برخورد حرکت گردش به چپ مستقیم -4 -4
139 (CR -3-2 الف- مدل کردن نرخ برخورد گردش به چپ مستقیم با مسیر مستقیم ( 1 -4 -4
140(CR -3-2 ب- مدل کردن نرخ برخورد گردش به چپ مستقیم با گردش به چپ از راست ( 2 -4 -4
142 (CR -3-2 ج- مدل کردن نرخ برخورد گردش به چپ مستقیم با گردش به چپ ازچپ ( 3 -4 -4
144 (CR -3-2 د- مدل کردن نرخ برخورد گردش به چپ مستقیم با جریان بالادست ( 4 -4 -4
-3-2 ه- مدل نهایی برای گردش به چپ مستقیم 146 -4 -4
147 (RTUT) -4-2 مدل کردن حرکت گردش به راست بعلاوه دوربرگردان -4 -4
147 (CR -4-2 الف- مدل کردن نرخ برخورد گردش به راست از راه اختصاصی یا فرعی ( 5 -4 -4
ک
149 (CR -4-2 ب- مدل کردن نرخ برخورد همجهت با وسیله نقلیه کند ( 6 -4 -4
150 (CR -4-2 ج- مدل کردن نرخ برخورد تغییر خط ( 7 -4 -4
-4-2 و- مدل نهایی گردش به راست بعلاوه دوربرگردان 152 -4 -4
-3 تأیید مدل 154 -4 -4
-5 مشکلات در جمعآوری اطلاعات 163 -4
فصل پنجم
-5 تحلیل اطلاعات و ارائه نتایج 166
-1 مقدمه 166 -5
-2 تحلیل برخوردها 166 -5
-1 تحلیل تعداد برخوردها 166 -2 -5
-2 تحلیل نرخ برخوردهای حجمی 169 -2 -5
-3 تحلیل نرخ برخورد ساعتی 171 -2 -5
-3 تحلیل آماری 173 -5
-1 آمار توصیفی 173 -3 -5
-2 توزیع دادهها 174 -3 -5
ل
-3 تست نرمال بودن دادههای نرخ برخوردها 177 -3 -5
-4 تست تصادفی بودن دادههای نرخ برخورد ترافیکی 178 -3 -5
-5 همبستگی بین متغیرها 179 -3 -5
-4 تحلیل حرکت گردش به چپ مستقیم و حرکت گردش به راست بعلاوه دوربرگردان 182 -5
-5 تجزیه و تحلیل میانههای کاملاً باز 184 -5
-6 نتیجهگیری 191 -5
-7 کاربردهای علمی و تئوری 193 -5
-8 پیشنهادهای تحقیقاتی برای آینده 194 -5
پیوست (الف) 195
پیوست (ب) 197
پیوست (ج) 199
پیوست (د) 201
پیوست (ر) 203
پیوست (ز) 205
پیوست (ه) 207
پیوست (و) 209
م
پیوست (ی) 210
پیوست (ن) 211
منابع و مأخذ 213
منابع فارسی 213
منابع لاتین 214
سایتهای اطلاع رسانی 215
چکیده انگلیسی 216