عنوان مقاله : حسابداری حقوق و دستمزد
قالب بندی : word
شرح مختصر : کسانی که در رشته های امور مالی مشغول تحصیل می باشند و اطلاعات حسابداری را فرا می گیرند یکی از انواع هزینه هایی را که با آن آشنا می شوند هزینه حقوق و دستمزد است و به تبع روش حسابداری و ثبت این هزینه را در دفاتر روزنامه و کل فرا خواهند گرفت ولی باید توجه داشت بحث هزینه و حقوق و دستمزد دارای مطالب زیادی می باشد که هر فرد حسابدار یا کسی که در حقوق و دستمزد سازمان یا مؤسسه ای کار می کند نیاز به داشتن دانش تخصصی در این زمینه خواهد بود این اطلاعات را به صورت خلاصه می توان شناخت سیستمهای کنترلی حقوق و دستمزد، سناخت قوانین بیمه و مالیات و سایر موار قانونی همچون، اضافه کاری و مأموریت و تهیه اسناد و مدارک ثبت لیستهایحقوق و دستمزد و سایر موارد نام برد که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.
سرفصل :
مقدمه
اجزاء و عناصر سیستم حقوق و دستمزد کدامند
وظیفه دایره کارگزینی چیست
وظیفه دایره ثبت ورود و خروج پرسنل چیست
وظیفه دایره حسابداری حقوق و دستمزد چیست
قرارداد کارو شرایط اساسی انعقاد کار چگونه است
منظور از مزایای مستمر و غیر مستمر چیست
مدت کار
اضافه کاری چیست و چه شرایطی دارد
حقوق:
اضافات حقوق یا حقوق متعلقه عبارتند از:
کسورات، عبارتند از
اضافه کار
محاسبه نرخ یک ساعت اضافه کار
حسابداری حقوق و دستمزد:
اهمیت سیستم
حقوق و مزایای کارکنان
محاسبه حقوق و مزایا
کسورات حقوق و مزایا
حق بیمه
مالیات
سایر کسورات
مبلغ قابل پرداخت به کارکنان
لیست حقوق و دستمزد
کنترلهای داخلی حسابداری حقوق و دستمزد
مراحل پرداخت حقوق