پایان نامه با عنوان بررسی نقش سیستم اطلاعات بازاریابی در توسعه صادرات ظرفیت های صادراتی استان خراسان رضوی به صورت کامل و بافرمت ورد و پی دی اف + فایل ارائه جلسه دفاع
چکیده:
پژوهش حاضر به بررسی نقش سیستم اطلاعات بازاریابی در توسعه صادرات ظرفیت های صادراتی استان خراسان رضوی می پردازد پژوهش حاضر بر حسب هدف کاربردی می باشد. از نظر گردآوری داده ها، توصیفی – همبستگی می باشد. جامعه آماری در این تحقیق کلیه مدیران بازرگانی یا مدیران عامل کلیه شرکت های تولیدی فعال در استان خراسان رضوی بوده است که از سوی سازمان صنعت و معدن و تجارت استان خراسان رضوی به عنوان صادرکننده های برتر استانی در سال 1392 معرفی شده اند که تعداد 70 شرکت می باشد. ابزار پژوهش در این تحقیق از روش کتابخانه ای و میدانی یا منابع دست اول و دوم ، هردو استفاده شده است. استفاده از کتاب ، مقاله های فارسی ، مجله ها ، سایت های رایانه ای از میان روش های کتابخانه ای و استفاده از پرسشنامه از میان روش های میدانی پررنگ تر بوده است. در این تحقیق از سیستم اطلاعات بازاریابی به عوامل کلیدی اطلاع رسانی صادرات در ابعاد؛ تجزیه و تحلیل رقبا، تجزیه و تحلیل شرکت، تجزیه و تحلیل محیط و تجزیه و تحلیل بازار، تعریف می شود تا رابطه هر یک از ابعاد در توسعه صادرات ظرفیت های صادراتی استان خراسان رضوی بررسی گردد. یافته ها حاکی از آن است که بین چهار مولفه فوق الذکر و توسعه صادرات ظرفیت های صادراتی استان خراسان رضوی رابطه معنا داری وجود دارد. و مطابق نتایج به دست آمده از این پژوهش ، هر چهار مولفه بالا در توسعه صادرات نقش به سزایی خواهند داشت.