بررسی عوامل موثر در مدیریت تحول و تاثیر آن بر روی اثربخشی کارکنان بانک سپه
مقاله ای مفید و کامل
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:42
فهرست مطالب :
هدفهای پژوهش: ۵
سؤالهای پژوهش: ۵
فرضیههای تحقیق: ۵
روش تحقیق.. ۶
جامعه آماری و نمونه آماری.. ۶
قلمرو تحقیق.. ۶
محدودیتهای تحقیق: ۷
انتخاب نمونه: ۷
آزمون همبستگی رتبه ای اسپیرمن.. ۷
ب)قابلیت اعتماد( پایائی): ۸
ابزار اندازه گیری و بررسی اعتبار آن.. ۹
تعریف واژهها و اصطلاحات تخصصی طرح. ۱۰
عوامل تحول زا: ۱۱
تحول از دیدگاه علم مدیریت: ۱۲
عوامل موثر بر شاخصهای اثربخشی.. ۱۳
تجزیه و تحلیل داده های توصیفی پاسخگویان.. ۱۴
نمودار۲-۱ : وضعیت سنی کارکنان بانک سپه سرپرستی منطقه ۲٫ ۱۵
۲-تفکیک پاسخگویان بر اساس جنسیت… ۱۵
جدول شماره (۱-۲) توزیع فراوانی جنسیت کارکنان بانک سپه منطقه ۲ شهر تهران.. ۱۵
نمودارشماره(۲-۲) جنسیت کارکنان بانک سپه منطقه ۲ شهر تهران.. ۱۵
۳-تفکیک پاسخگویان بر اساس وضعیت تاهل.. ۱۶
جدول شماره (۱-۳) توزیع فراوانی وضعیت تاهل کارکنان بانک سپه منطقه ۲ شهر تهران.. ۱۶
۴- تفکیک پاسخگویان بر اساس میزان تحصیلات.. ۱۷
جدول شماره( ۱-۴) توزیع فراوانی میزان تحصیلات کارکنان بانک سپه منطقه ۲شهر تهران.. ۱۷
وضعیت تحصیلی کارکنان بانک سپه منطقه ۲ شهر تهران ۴- نمودار شماره۲٫ ۱۸
۵- تفکیک پاسخگویان بر اساس عنوان شغل.. ۱۸
نمودارشماره۱-۵)عنوان شغلی پاسخ دهندگان.. ۲۰
۶- تفکیک پاسخ گویان بر اساس نوع استخدام. ۲۱
جدول شماره۱-۶) توزیع فراوانی نوع استخدامی کارکنان.. ۲۱
نمودارشماره(۲-۶:)نوع استخدامی کارکنان بانک سپه منطقه ۲ شهر تهران.. ۲۱
آزمونهای آماری.. ۲۲
نتایج آزمون همبستگی.. ۲۲
جدول شماره (۱-۱ )همبستگی بین ابعاد اثربخشی و عوامل موثر در مدیریت تحول.. ۲۲
۲- نتایج آزمون رگرسیون.. ۲۳
۱-۲ نتایج آزمون رگرسیون بر روی عامل فرهنگ و تعهد سازمانی.. ۲۳
۲-۲نتایج آزمون رگرسیون بر روی عامل رسالت / استراتژی و تعهد سازمانی.. ۲۳
نتایج آزمون رگرسیون بر روی عامل قوانین ومقررات و تعهد سازمانی.. ۲۴
۴-۲نتایج آزمون رگرسیون بر روی عامل رهبری و تعهد سازمانی.. ۲۴
۵-۲نتایج آزمون رگرسیون بر روی عامل محیط خارجی و تعهد سازمانی.. ۲۵
۶-۲نتایج آزمون رگرسیون بر روی عامل عملکرد فردی و تعهد سازمانی.. ۲۵
۷-۲نتایج آزمون رگرسیون بر روی عامل عملکرد سازمانی و تعهد سازمانی.. ۲۶
۸-۲نتایج آزمون رگرسیون عامل فرهنگ و مقاومت منفی.. ۲۷
۹-۲نتایج آزمون رگرسیون بر روی عامل رسالت/ استراتژی و مقاومت منفی.. ۲۷
۱۰-۲نتایج آزمون رگرسیون عامل قوانین و مقررات و مقاومت منفی.. ۲۸
۱۱-۲نتایج آزمون رگرسیون بر روی عامل رهبری و مقاومت منفی.. ۲۸
۱۲-۲نتایج آزمون رگرسیون بر روی عامل محیط خارجی و مقاومت منفی.. ۲۹
۱۳-۲نتایج آزمون رگرسیون بر روی عامل عملکرد فردی و مقاومت منفی.. ۲۹
۱۴-۲نتایج آزمون رگرسیون بر روی عامل عملکرد سازمانی و مقاومت منفی.. ۳۰
۱۵-۲نتایج آزمون رگرسیون بر روی عامل فرهنگ و انگیزش کاری.. ۳۱
۱۶-۲نتایج آزمون رگرسیون بر روی عامل رسالت / استراتژی و انگیزش کاری.. ۳۱
۱۷-۲نتایج آزمون رگرسیون بر روی عامل قوانین و مقررات و انگیزش کاری.. ۳۲
۱۸-۴نتایج آزمون رگرسیون بر روی عامل رهبری و انگیزش کاری.. ۳۲
۱۹-۲نتایج آزمون رگرسیون بر روی عامل محیط خارجی و انگیزش کاری.. ۳۳
۲۰-۲نتایج آزمون رگرسیون بر روی عامل عملکرد فردی و انگیزش کاری.. ۳۳
۲۱-۲نتایج آزمون رگرسیون بر روی عامل عملکردسازمانی و انگیزش کاری.. ۳۴
۳-آزمون تحلیل واریانس فریدمن.. ۳۵
۱-۳ اولویت بندی عوامل موثر در مدیریت تحول.. ۳۵
۲-۳ اولویت بندی ابعاد اثربخشی.. ۳۶
جدول رتبه بندی فریدمن ابعاد اثربخشی : ۳۶
الف- یافته های پژوهش با توجه به فرضیات تحقیق (آزمون همبستگی) ۳۷
۱- فرضیه اول: بررسی همبستگی بین عامل فرهنگ و اثربخشی.. ۳۷
۲- فرضیه دوم:بررسی همبستگی بین عامل رسالت و استراتژی و اثربخشی.. ۳۷
۳- فرضیه سوم:بررسی همبستگی بین عامل قوانین و مقررات و اثربخشی.. ۳۷
۴-فرضیه چهارم: بررسی همبستگی بین عامل رهبری و اثربخشی.. ۳۷
۵- فرضیه پنجم:بررسی همبستگی بین عامل محیط خارجی و اثربخشی.. ۳۸
۶- فرضیه ششم: بررسی همبستگی بین عامل عملکرد فردی و اثربخشی.. ۳۸
۷- فرضیه هفتم: بررسی همبستگی بین عملکرد سازمانی و اثربخشی.. ۳۸
پیشنهادات بر مبنای یافته های تحقیق: ۴۰
پیشنهادهای کلی: ۴۱
پیشنهادات برای تحقیقات آتی: ۴۳
چکیده :
هدفهای پژوهش:
سؤالهای پژوهش:
فرضیههای تحقیق:
روش تحقیق
تحقیق حاضر یک تحقیق توصیفی است که از حهت روابط بین متغیرها از نوع همبستگی، از نظر مطالعات محیطی از نوع پیمایشی و با توجه به مبانی نظری و علمی از نوع مطالعات کاربردی است.روشهای جامعه آماری اطلاعات در این تحقیق روش کتابخانه ای و پرسشنامه می باشد که در اینجا به بررسی و ارزیابی ارتباط عوامل موثر بر مدیریت تحول با اثربخشی کارکنان بانک سپه (سرپرستی منطقه 2 تهران) می پردازد.
متغییر ملاک(مستقل): در این تحقیق عبارتست از مدیریت تحول و عوامل موثر در آن شامل ( فرهنگ، رسالت ، استراتژی، محیط خارجی، رهبری؛ عوامل و عملکرد فردی، عوامل و عملکرد سازمانی، قوانین و مقررات).
متغییر پیش بین( وابسته):عبارتست از اثربخشی کارکنان که از سه بعد تعهد سازمانی، انگیزش کاری و کاهش مقاومت منفی در مقابل تغییرات سازمان ، مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.
جامعه آماری و نمونه آماری
در اینجا قلمرو تحقیق: کارکنان بانک سپه سرپرستی منطقه 2 تهران شامل 715 نفر میباشند، از میان این جامعه آماری تعداد 110 نفر از آنها به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیده اند.
قلمرو تحقیق
به منظور تشخیص درست و بهتر مساله، کاربردی تر ساختن آن و رسیدن به راه حلهای دقیقتر، قطعی تر و سازنده تر کردن آن، مشخص کردن قلمرو موضوعی، مکانی و زمانی پژوهش ضروری و لازم است؛
محدودیتهای تحقیق:
انتخاب نمونه:
که در آن nتعداد نمونه،z آماره توزیع استاندارد در سطح اطمینان 95 درصد، p نسبت موفقیت (وجود همبستگی بین دو متغییر) می باشد که معمولا 5/0 فرض میشود ،q نسبت عدم موفقیت وd میزان خطای مجاز است که مقدار آن با استفاده از تحقیقات مشابه داخلی تعیین میگردد و در تحقیق ما مقدار آن 112/0 بدست آمد. با جایگزینی در فرمول یاد شده حجم نمونه بدست میآید:
آزمون همبستگی رتبه ای اسپیرمن
برای تعیین درجه همبستگی بین دو متغییر xوy از ضریب همبستگی خطی استفاده میشود. فرض صفر در این آزمون فرض می کند که همبستگی معنا داری وجود ندارد. ضریب همبستگی رتبه ای را با rs نشان میدهیم.
ب)قابلیت اعتماد( پایائی):
در این تحقیق پایایی پرسشنامه از طریق نرم افزار spss و به روش آلفای کرونباخ 87 درصد محاسبه گردیده است که نشانگر قابلیت اعتماد بالای پرسشنامه است. فرمول مورد استفاده در روش مذکور جهت محاسبه پایایی پرسشنامه به صورت زیر می باشد:
Sj2 ∑ j
Ra=------------------( 1- -----------------------)
که در آن : j-1 s2
j =تعداد زیر مجموعه سئوال های پرسشنامه( زیر آزمون)
Sj2 = واریانس زیر آزمون jام
S2 =واریانس کل آزمون
برای تعیین اعتبار(روایی) پرسشنامه نیز به روش صوری عمل گردیده است. در این تحقیق سئوالات پرسشنامه با مبانی نظری و اهداف و فرضیات تحقیق و بر مبنای تحقیقات مشابه و با توجه به جزئیات تعریف شده هر کدام از متغییرها طراحی شده و با متخصصان امر در رابطه با سئوالات پرسشنامه یک مصاحبه مقدماتی صورت گرفته و پس از تعدیل یا حذف سئوالات نامفهوم و نامناسب، پرسشنامه با نظر موافق اساتید محترم راهنما و مشاور تنظیم و توزیع گردیده است. در راستای افزایش روایی پرسشنامه سعی گردیده که سئوالات پرسشنامه بصورت ساده و واضح طرح گردد، به گونه ای که برای پاسخ دهنده مشخص و محرز است که چه متغییری را می سنجیم. همچنین با انجام یک مطالعه مقدماتی از روایی و پایایی پرسشنامه تحقیق، اطمینان کامل به عمل آمد.
در تحقیق حاضر از هر دوی آمار توصیفی و آمار استنباطی جهت توصیف و تجزیه تحلیل داده ها استفاده به عمل آمده است بدین معنی که پس از بررسی متغیرهای جمعیت شناختی تحقیق شامل جنسیت، سن، وضغیت تاهل، مدرک تحصیلی، عنوان شغلی، نوع استخدام، به بررسی متغیرها شامل فراوانی، درصد تجمعی.. پرداخته شده است و سپس در قسمت تحلیل استنباطی یافته ها از طریق نرم افزار spss ، ابتدا با استفاده از "آزمون همبستگی رتبه ای اسپیرمن" به بررسی همبستگی بین متغیرها پرداخته سپس از طریق" آزمون رگرسیون" به مطالعه این موضوع می پردازیم که همبستگی بدست آمده از آزمون فوق دارای رابطه خطی هست یا خیر؟و نهایتا جهت رتبه بندی متغیرهای تحقیق از "آزمون تحلیل واریانس فرید من" بهره جسته ایم.
ابزار اندازه گیری و بررسی اعتبار آن
پرسشنامه اول شامل 35 سئوال می باشد که به بررسی عوامل موثر در مدیریت تحول می پردازد پرسشنامه دوم جهت سنجش اثربخشی است که شامل 24 سئوال می باشد و اثربخشی را از سه بعد تعهد سازمانی، مقاومت منفی، انگیزش کاری مورد ارزیابی قرار می دهد. در این پژوهش مقیاس مورد استفاده برای سنجش نگرشها ، مقیاس لیکرت بوده است
و...