طراحی وب سایت رستوران
120 صفحه در قالب word
چکیده:
در این پروژه به بررسی وب سایت رستوران می پردازیم البته برنامه نویسی مساله مهمی می باشد. ولی مهمتر از آن طراحی و تحلیل سیستمی است که باید برای آن برنامه نویسی نمود. بنابراین با توجه به این مساله ، شناخت روشی که بتوان با آن به گونه ای سیستماتیک و اصولی یک سیستم را مورد بررسی قرار داد و نیازمندیهای آن را به طور کامل بدست آورد نکته بسیار مهمی است که البته به آن توجه زیادی نمی شود.
که سعی بر آن شده که با یکی از روشهای طراحی و تجزیه و تحلیل سیستمها به نام UML به طراحی نرم افزار فروشگاه یکی از فروشگاه های به صورت بخش به بخش پرداخته شود.
فهرست مطالب
مقدمه 1
مراحل انجام پروژه 2
فصل اول: شرح سیستم 3
1-1هدف از تشکیل فروشگاه آنلاین 4
1-2 - نیازمندیهای مساله جهت طراحی نرم افزار فروشگاه آنلاین 6
اطلاعات پایه 6
عملیات مربوط به جستجو ، حفظ و نگهداری کالاهای تولیدی و سوابق آن و کنترل موجودی شرکت 6
گزارشها 7
امنیت و حدود دسترسی 8
کاربران سیستم نرم افزار فروشگاه آنلاین 9
ذینفعان نرم افزار 10
فصل دوم: متغیرها 11
متغیرهای مورد نیاز و مورد استفاده در سیستم نرم افزار فروشگاه آنلاین و تعاریف مربوط به آنها 12
اطلاعات و نیازمندیهای مربوط به ثبت مشتریان (Customers) 12
اطلاعات مربوط به مدارک تحصیلی ACADEMIC 13
اطلاعات مربوط به ثبت نام کارمندان فروشگاه (Employees) 14
اطلاعات اصلی مربوط به شرکت درخواست کننده نرم افزار (Company Information ) 15
اطلاعات مربوط به شرح سفارشات (OrderDetails) 16
اطلاعات مربوط به سفارشات (orders) 17
اطلاعات مربوط به راههای پرداخت (Payment Methods) 18
اطلاعات مربوط به پرداختها (Payments) 19
اطلاعات مربوط به محصولات (Products) 20
اطلاعات مربوط به روش حمل یا ارسال بار (ShippingMethods) 20
فصل سوم: ERD 22
نمودار ER کلی سیستم فروشگاه آنلاین 23
فصل چهارم: Creatures 24
فصل پنجم: Data Flow Diagrams 26
نمودار گردش داده سیستم فروش 27
نمودار وضعیت موجودیتهای برنامه فروش 28
نمودار DFD فیزیکی اولیه (سطح صفر) 29
مشخص نمودن محدوده سیستم 30
تبدیل موجودیتهای فیزیکی به فرآیندها در نمودار DFD 31
نمودار سطح زمینه ای(DFD) 32
نمودار زمینه ای تجزیه شده به سطح یک(DFD) 33
نمودار DFD سطح 2 مربوط به دریافت و پرداخت سطح 1 34
نمودار DFD منطقی زمینه ای مربوط به سیستم فروش 35
نمودار DFD منطقی سطح 0 مربوط به سیستم فروش 36
نمودار DFD منطقی سطح 1 مربوط تحلیل ثبت سفارش 37
نمودار DFD منطقی سطح 1 مربوط تحلیل ثبت پرداخت 38
فصل ششم: زبان برنامه نویسی 39
اهداف طراحی زبان 41
تاریخچه 42
ویژگیها 42
سیستم یکپارچه شده 44
انواع داده 45
Boxing و EnBoxing 45
ویژگیهای جدید در C# 2.0 46
کلاسهای partial 47
Genericها 48
کلاس های static 48
یک شکل جدید از تکرار کننده با استفاده از سازنده توابع 48
Delegateهای ناشناس 49
Delegate covariance and contravariance 50
نوع داده Nullable 50
فصل هفتم: نمودار Use Case و سناریو 52
7-1- Use case چیست؟ 53
7-2- Actor چیست؟ 53
7-3- دیاگرام use case چیست؟ 54
7-4- ارتباطات بین use case ها چگونه است؟ 54
7-5- شناسائی Actor های سیستم 54
7-5-1- Actor کاربر 55
7-5-2- Actor مدیر واحد فروش 56
7-5-3- Actor کارمندان فروش 56
7-5-4- Actor مشتریان 57
7-6- شناسائی Use Case ها 57
7-6-1- نمودارهای USE CASE 1 59
7-6-1-1- سناریوی Sing Up Use Case 60
7-6-1-2- سناریوی Sing In Use Case 61
7-6-1-3- سناریوی Sing Out Use Case 62
7-6-2- نمودارهای USE CASE 2 63
7-6-2-1- سناریوی Boss Mailbox Use Case 64
7-6-2-2- سناریوی Staff Mailbox Use Case 65
7-6-2-3- سناریوی Possibilities Of Orders Use Case 66
7-6-2-4- سناریوی Registeration of Orders Use Case 67
7-6-2-5- سناریوی Costumer Invoice Use Case 68
نمودارهای USE CASE 3 69
7-6-3-1- سناریوی Use Case پرداخت وجه 70
7-6-3-2- سناریوی Use Case Order 71
نمودارهای USE CASE 4 72
نمودار کلی Use Case 73
فصل هشتم: Class Diagram 74
8-1- نمودار Class اصلی سیستم فروشگاه آنلاین 75
8-2- نمودار Class مربوط به کاربر 76
8-2- نمودار Class مربوط به مدیر فروشگاه آنلاین 76
8-3- نمودار Class مربوط به بخشهای فروشگاه آنلاین 77
8-4- نمودار Class مربوط به کلاس کارمند 77
8-5- نمودار Class مربوط به مشتری 78
8-6- نمودار Class مربوط به سفارشات 78
8-7- نمودار Class مربوط به جزئیات سفارشات 79
8-8- نمودار Class مربوط به دسته بندی اقلام 79
8-9- نمودار Class مربوط به دسته بندی اقلام 80
فصل نهم: SequEnce Diagram 81
9-1- نمودار توالی SignIn 82
9-2- نمودار توالی Order Register 83
9-3- نمودار توالی Product Group Definition 84
9-4- نمودار توالی Product Definition 85
9-5- نمودار توالی SignIn 86
9-6- نمودار توالی SignOut 87
فصل دهم: Collaboration Diagram 88
10-1- نمودار همکاری SignIn 89
10-2- نمودار همکاری SignUp 90
10-3- نمودار همکاری Products And Products Description 91
10-4- نمودار همکاری Products Groups DeFinition 92
10-5- نمودار همکاری Sign Out 93
فصل یازدهم: StateChart Diagram 94
11-1- نمودار وضعیت SignUp 95
11-2- نمودار وضعیت SignIn 96
11-3- نمودار وضعیت SignOut 97
11-4- نمودار وضعیت Product Definition 98
11-5- نمودار وضعیت Possibility Of Orders 99
فصل دوازدهم: Component diagram 100
12-1- نمودار Component کلی سیستم 101
12-2- نمودار Component بخش حساب های مشتریان 102
12-3- نمودار Component بخش مدیریت حساب ها 103
فصل سیزدهم: فرمهای برنامه 104
1-بخش تعریف طبقه های اصلی: 105
2- بخش محصولات هر طبقه: 106
3- مدیریت اعضاء 106
1-مدیریت فروش 106
5- عضویت در سایت 106
6- جستجو در سایت 107
8- تایید نهایی سبد خرید 107
صفحه اصلی سایت 107
در باره ما 107
صفحه ورود به بخش مدیریت 107
نتیجه گیری 108
پیشنهادات 109
منابع و مواخذ 110
مقدمه
تفاوت برنامه نویسان حرفه ای با برنامه نویسان آماتور در توانایی ایجاد برنامه هایی با رابط کاربر زیبا تر و حجم کمتر و سرعت پردازش بالاتر است.
البته در این میان طراحان مساله نیز سهم بسزائی در این زمینه دارند. چرا که در صورت وجود نداشتن یک طرح اولیه از نرم افزار نمی توان به سادگی برنامه نویسی نمود. زیرا شناخت کافی از صورت مساله وجود ندارد. به همین سبب ممکن است در مراحل مختلف برای نوشتن برنامه مجبور شویم چندین مرحله به عقب بازکردیم و این گونه مسائل در پروژه های بزرگ که در آنها پروسه زمانی وجود دارد مشکل ساز خواهد بود.
البته نکته مهمی که باید به آن اشاره نمود این است که عدم وجود منابع اطلاعاتی مناسب در مورد راه حل مسائل برنامه نویسی همیشه یکی ار دلایل عقب ماندگی صنعت نرم افزار کشور بوده است.
یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که یکی از منابع درآمد ارزی در کشور هند فروش نرم افزار های تولید شده در این کشور به کشورهای دیگر می باشد.
البته برنامه نویسی مساله مهمی می باشد. ولی مهمتر از آن طراحی و تحلیل سیستمی است که باید برای آن برنامه نویسی نمود. بنابراین با توجه به این مساله ، شناخت روشی که بتوان با آن به گونه ای سیستماتیک و اصولی یک سیستم را مورد بررسی قرار داد و نیازمندیهای آن را به طور کامل بدست آورد نکته بسیار مهمی است که البته به آن توجه زیادی نمی شود.
در این پروژه و تحقیق سعی بر آن شده که با یکی از روشهای طراحی و تجزیه و تحلیل سیستمها به نام UML به طراحی نرم افزار فروشگاه یکی از فروشگاه های به صورت بخش به بخش پرداخته شود.
مراحل انجام پروژه
پروژه حاضر در پنج مرحله انجام می شود که این پنج مرحله به شرح ذیل می باشند:
1-4- پایگاه داده
2-4- فیلدهای کلیدی
3-4- شکل رابطه ای
الف) ارائه شرح سیستم نرم افزاری واحد فروش
مطالب مربوط به این مرحله که شامل تعریف ، کاربرد و مزایا می باشد در ذیل ارائه گردیده است:
ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است
متن کامل را می توانید در ادامه دانلود نمائید
چون فقط تکه هایی از متن برای نمونه در این صفحه درج شده است ولی در فایل دانلودی متن کامل همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است