فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:166
پایاننامه کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی
فهرست مطالب:
بخش اول ـ نفوسِ نامطمئنه/ کلیات - 1 -
قبلالتحریر: بفرمائید که انصرافِ روایی! - 2 -
بیانِ مساله - 5 -
پرسش پژوهشی: - 10 -
اهداف و ضرورتِ انجام تحقیق: - 10 -
فصل یکم :موضعِ تیوریک؛ یک تصریحِ پیشاقصوی - 12 -
1. دیالوگی میانِ « ازِ» کردی و« منِ» فارسی - 13 -
2. شمالِ خراسان؛ بریکولاژِ استعماری؟ - 15 -
3. تاملاتی دربابِ زبانِ ملی/ قومی - 17 -
4. ادبیاتِ اقلیت و هویتِ شلاقی؛ سویِ دیگرِ آن - 23 -
فصل دوم: مباحثِ روش شناختی - 28 -
1. قصهگویی، خاطرهنویسی، تاریخنگاری - 29 -
2. قومنگاری، قصه و مطالعات فرهنگی - 37 -
3. اتواتنوگرافی از مسیرِ اتنومتدولوژی - 40 -
4. و اما خودِ خودقومنگاری - 44 -
5. بعدالتحریرست: 23/11/1392 - 55 -
فهرست منابع - 58 -
بخشِ دوم ـ از، وای هِنه:یک اتواتنوگرافی از محمودِ طلوعی - 61 -
فصلِ یکم: طرزِ خراسانیِ جنگزدهگی و انزوا؛ مکتوب از سرحد - 62 -
فصلِ دوم: جنوبِ خفهسوز، خفهسوز - 92 -
فصلِ سوم: پاتوقها؛ قلمجیغها؛ گُوافها - 105 -
فصلِ چهارم: سویههایِ طنزِ تیرانداختن - 130 -
Abstract:
چکیده:
بر بستر مطالعاتِ فرهنگیِ ایرانی، روزی، دو کرد، با هم بالا میروند از پلههایِ پُلی فلزی در اشرفیِ اصفهانی. اولی کرمانج، خراسانی، نحیف، فارسیدان؛ دومی سوران، قوی، مسلط به شاخههایِ مختلف زبان کردی. کردِ قوی، میوهیِ کاجی را از رویِ پل به اشرفی پرت میکند و میگذرد ماشینی با فاصلهای ناچیز از کنارِ میوه. کردِ نحیف درمیآید که« اگر زن بود راننده، چپ میکرد، میمرد» و پاسخِ کردِ قوی اینست:« یک فارس کمتر، بهتر». و بعد گشوده میشود رویِ پل، دری به تفاوتی معنادار ، سربرمیآورد شکافی هویتی میانِ کردیتِ قدمزنانِ مزبور، که نتیجهاش همین پایاننامهیِ قصهـطور است.
مفاهیمِ کلیدی: بریکولاژ، هیبریدیته، فضایِ درـبین، آگاهیِ رگهمند، ادبیاتِ اقلیت، هویت مرزی، خودقومنگاری، مطالعاتِ فرهنگی، قصهگویی، خاطره، قومیت.