کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

مدیریت استراتژیک پیشرفته PPT

اختصاصی از کوشا فایل مدیریت استراتژیک پیشرفته PPT دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

مدیریت استراتژیک پیشرفته PPT


مدیریت استراتژیک پیشرفته  PPT

نام محصولپاورپوینت مدیریت استراتژیک پیشرفته 

فرمت : PPT

تعداد اسلاید: 237

زبان : فارسی

سال گردآوری : 94

 

 

فهرست مطالب : 

-  تجزیه و تحلیل موردی در مدیریت استراتژیک
- مراحلی که در تجزیه و تحلیل موردی جامع و کتبی باید انجام داد
- پنجاه رهنمود برای موفقیت در تجزیه و تحلیل موردی
- برنامه ریزی استراتژیک یا راهبردی 
- ورود مفهوم استراتژی و سیر تحول آن درعرصه سازمان و مدیریت
- ویژگیهای تفکر استراتژیک
- جایگاه استراتژی
 
 
 
 
 

پنجاه رهنمود برای موفقیت در تجزیه و تحلیل موردی

 

.1باید تجزیه و تحلیل موردی و ارائه آن را به عنوان یک محصول مورد توجه قرار داد به‏گونه‏ای که یک مزیت رقابتی آن را از تجزیه و تحلیل موردی سایر دانشجویان متمایز و ممتاز نماید.
.2باید مدت‏ها پیش از زمان ارائه مطلب آماده بود تا وقت کافی برای اندیشیدن و تمرین وجود داشته باشد. مسامحه و تعلل جایز نیست.
.3باید پیوسته مجموعه‏ای از «چراها» را مطرح ساخت و در مورد مفروضات و آنچه قرار است ابراز گردد پرسشهایی را مطرح نمود و درصدد یافتن پاسخ مناسب برآمد.
.4اگر نتوان دیدگاهی را به خواننده منتقل کرد ، حتی بهترین عقاید هم هیچ فایده‏ای نخواهد داشت. بنابراین ، به هنگام دست یافتن به عقیده‏ ها و نظریه ‏های جدید باید جهت ارائه هر چه بهتر آنها اندیشید.
.5باید نسبت به همکلاسی‏ها و افراد موجود در کلاس یک نگرش مثبت داشت. باید درصدد حل مسائل برآمد و نباید با آنها ستیز کرد.
.6باید با دیدگاه استاد هماهنگ بود و به ارزش‏ها و توقعات یا انتظارات وی احترام گذاشت.
.7از آنجا که درس سیاستهای بازرگانی در زمرة آخزین درس‏های تحصیلی می‏باشد  ، در صورت نیاز در زمینه‏ها یا رشته‏های دیگر باید از اساتید مختلف کمک گرفت.
.8امکان دارد سایر دانشجویان در زمینه‏های عملی و اجرایی از تواناییهای خاص برخوردار باشند که بتوانند نقاط ضعف شما را از بین ببرند. بنا براین ، یک روحیه همکاری بوجود آورید تا در گروه رقابت سازنده بوجود آید.
.9موردی را که می‏خواهید به کلاس ارائه کنید چندین بار بخوانید تا مبادا چیزی از قلم افتاده باشد.
.10هنگامی که به عنوان یک گروه یک تجزیه و تحلیل موردی تهیه می‏کنید ، به صورت چند تیم جداگانه درآیید تا هر تیم به مسائل داخلی و خارجی شرکت مورد نظر بپردازد. هر تیم باید گزارش کار خود را به عنوان یک مقاله جداگانه بنویسد و سپس نسخه‏ای از آن را به سایر اعضای گروه بدهد.
.11در پایان هر نشست گروهی ، تکلیف هر یک از گروهها برای نوبت و نشست بعدی تعیین شود.
.12با نشاط و شاداب باشید.
.13روی نقاط قوت هر یک از اعضای گروه حساب کنید ؛ به افراد ، با توجه به نقاط قوتشان کارهایی را واگذار نمایید.
.14برای خود و اعضای تیم هدفهایی را تعیین نمایید ؛ بودجه تأمین این هدفها را مشخص کنید.
.15با کتابخانه دوستی صمیمی شوید.
.16روح همکاری و نگرش مثبت را تقویت کنید و اعضای گروه را تشویق به مشارکت وتعامل نمایید. در مورد قضاوت درباره اعضای گروه عجله نکنید.
.17در سراسر فرایند تجزیه و تحلیل موردی خلاق و نوآور باشید.
.18برای کارکردن آماده باشید. گاهی ایجاب می‏کند که بیش از سهم خود کار کنید. آن را با آغوشی باز بپذیرید و هر آنچه از دستتان برمی‏آید انجام دهید تا موجب حرکت هر چه یشتر تیم شود.
.19در موردی که در دست دارید به گونه‏ای بیندیشید که گویا در دنیای واقعی در حال رخ دادن است ؛ مبادا تجزیه و تحلیل موردی را به یک فرایند مکانیکی تبدیل نمایید (آن را تا آن اندازه کوچک کنید).
.20برای شناسایی نقص‎ها و عیب‏های کوچک در تجزیه و تحلیل موردی و برای هر چه بهتر آماده شدن جهت پاسخگویی به پرسش‏هایی که در حین ارائه سخنرانی مطرح خواهد شد ، در گروه کسی را تعیین نمایید که به صورتی فعال نقش ایفا کند تا شما را از همه نقاط ضعف خود آگاه نماید.
.21روی دیدگاه‏های خود تأکید کنید و آن را به گوش شنوندگان برسانید و سپس آرام بنشینید. به دیدگاه‏های دیگران گوش بدهید و سعی کنید سیر اندیشه آنها را دنبال نمایید ؛ به جریان بحث گروهی توجه کنید و دقت نمایید که در چه زمانی وقت آن مناسب است که یک بار دیگر دیدگاه خود را مورد تأیید قرار دهید. هیچ نیازی نیست که گفته‏های خود را تکرار کنید ، مگر اینکه جای ابهامی وجود داشته باشد یا کسی تقاضای تکرار نماید.
.22یکی از هدفهای تجزیه و تحلیل موردی این است که افراد را قادر سازد بتوانند با رویارویی با شرایط مبهم و سردرگم بهتر فکر کنند ؛ مبادا مستأصل شوید و بدانید که هیچ گاه یک پاسخ به عنوان بهترین پاسخ منحصر به فرد وجود نخواهد داشت.
.23وقت زیادی صرف گردهمایی‏ها و نشست‏ها نکنید ، برای هر نشست دو ساعت وقت کافی است.
.24علائم و نشانه‏ها را به جای علت‏ها نگیرید ؛ خیلی زود به نتیجه نرسید ؛ به یاد داشته باشید که احتمال دارد اطلاعات موجب گمراهی یا تعارض شود و اینکه شاید این اطلاعات نادرست باشند.
.25برای تهیه برنامه‏های خلاق ، با ثبات و معقول از پای ننشینید و بکوشید چنین برنامه‏هایی را تدوین نمایید ؛ خود را در موضع یک استراتژیست قرار دهید.
.26به هنگام استفاده نمودن از روش‏های کمّی برای تجزیه و تحلیل دارای اعتمادبه نفس باشید. اصولا این روش‏ها بصورت فطری پیچیده و مشکل نمی‏باشند. در سایه تمرین می‏توانید به خوبی از عهده آنها برآیید.
.27دقت نمایید که سبک نگارش شما روان ، سلیس و رسا باشد ؛ جمله‏ ها دقیق ، کوتاه ، روشن و درست باشند.
.28در صورت امکان باطراوت و شاداب باشید. گاهی موضوع استیصال‏آور می‏شود  ، ولی در هر جا امکان‏پذیر است آن را از حالت کسالت‏آور خارج کنید. هنوز چند سال طول می‏کشد تا اینکه شما بعنوان مدیر عامل شرکت در صحنه عمل نمایید.
.29ماشین‏نویس باید بسیار حرفه‏ای و از نظر ویراستاری ماهر باشد. هیچ یک از این کارها را به تنهایی انجام ندهید.
.30از نظر نگارش و تهیه امور فنی از هیچ کوششی فروگذار نکنید. جدول‏ها ، نمودارها و شکل‏های تمیز و عالی تهیه کنید. تصویرها و رنگ‏ها جذاب باشند. مبادا نمودارها و شکل‏ها کثیف و خط‏خورده باشند !
.31هنگامی که مواردی را بصورت گروهی ارائه می‏نمایید مبادا تفاوت‏های شخصی موجب اختلاف شود. اگر چنین وضعی پیش آید باید به علت آن پی‏برد و هرچه زودتر آن را مرتفع نمود.
.32مبادا فراموش کنید که هدف آموزش است ؛ در زمینه‏هایی که آشنایی کمتری دارید ، کند و کاو نمایید.
 
 
 

دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.