اختصاصی از کوشا فایل
مدیریت استراتژیک پیشرفته PPT دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .
![مدیریت استراتژیک پیشرفته PPT](http://bestdownload.sellfile.ir/prod-images/391723.jpg)
نام محصول: پاورپوینت مدیریت استراتژیک پیشرفته
فرمت : PPT
تعداد اسلاید: 237
زبان : فارسی
سال گردآوری : 94
فهرست مطالب :
- تجزیه و تحلیل موردی در مدیریت استراتژیک
- مراحلی که در تجزیه و تحلیل موردی جامع و کتبی باید انجام داد
- پنجاه رهنمود برای موفقیت در تجزیه و تحلیل موردی
- برنامه ریزی استراتژیک یا راهبردی
- ورود مفهوم استراتژی و سیر تحول آن درعرصه سازمان و مدیریت
- ویژگیهای تفکر استراتژیک
- جایگاه استراتژی
پنجاه رهنمود برای موفقیت در تجزیه و تحلیل موردی
.1باید تجزیه و تحلیل موردی و ارائه آن را به عنوان یک محصول مورد توجه قرار داد بهگونهای که یک مزیت رقابتی آن را از تجزیه و تحلیل موردی سایر دانشجویان متمایز و ممتاز نماید.
.2باید مدتها پیش از زمان ارائه مطلب آماده بود تا وقت کافی برای اندیشیدن و تمرین وجود داشته باشد. مسامحه و تعلل جایز نیست.
.3باید پیوسته مجموعهای از «چراها» را مطرح ساخت و در مورد مفروضات و آنچه قرار است ابراز گردد پرسشهایی را مطرح نمود و درصدد یافتن پاسخ مناسب برآمد.
.4اگر نتوان دیدگاهی را به خواننده منتقل کرد ، حتی بهترین عقاید هم هیچ فایدهای نخواهد داشت. بنابراین ، به هنگام دست یافتن به عقیده ها و نظریه های جدید باید جهت ارائه هر چه بهتر آنها اندیشید.
.5باید نسبت به همکلاسیها و افراد موجود در کلاس یک نگرش مثبت داشت. باید درصدد حل مسائل برآمد و نباید با آنها ستیز کرد.
.6باید با دیدگاه استاد هماهنگ بود و به ارزشها و توقعات یا انتظارات وی احترام گذاشت.
.7از آنجا که درس سیاستهای بازرگانی در زمرة آخزین درسهای تحصیلی میباشد ، در صورت نیاز در زمینهها یا رشتههای دیگر باید از اساتید مختلف کمک گرفت.
.8امکان دارد سایر دانشجویان در زمینههای عملی و اجرایی از تواناییهای خاص برخوردار باشند که بتوانند نقاط ضعف شما را از بین ببرند. بنا براین ، یک روحیه همکاری بوجود آورید تا در گروه رقابت سازنده بوجود آید.
.9موردی را که میخواهید به کلاس ارائه کنید چندین بار بخوانید تا مبادا چیزی از قلم افتاده باشد.
.10هنگامی که به عنوان یک گروه یک تجزیه و تحلیل موردی تهیه میکنید ، به صورت چند تیم جداگانه درآیید تا هر تیم به مسائل داخلی و خارجی شرکت مورد نظر بپردازد. هر تیم باید گزارش کار خود را به عنوان یک مقاله جداگانه بنویسد و سپس نسخهای از آن را به سایر اعضای گروه بدهد.
.11در پایان هر نشست گروهی ، تکلیف هر یک از گروهها برای نوبت و نشست بعدی تعیین شود.
.12با نشاط و شاداب باشید.
.13روی نقاط قوت هر یک از اعضای گروه حساب کنید ؛ به افراد ، با توجه به نقاط قوتشان کارهایی را واگذار نمایید.
.14برای خود و اعضای تیم هدفهایی را تعیین نمایید ؛ بودجه تأمین این هدفها را مشخص کنید.
.15با کتابخانه دوستی صمیمی شوید.
.16روح همکاری و نگرش مثبت را تقویت کنید و اعضای گروه را تشویق به مشارکت وتعامل نمایید. در مورد قضاوت درباره اعضای گروه عجله نکنید.
.17در سراسر فرایند تجزیه و تحلیل موردی خلاق و نوآور باشید.
.18برای کارکردن آماده باشید. گاهی ایجاب میکند که بیش از سهم خود کار کنید. آن را با آغوشی باز بپذیرید و هر آنچه از دستتان برمیآید انجام دهید تا موجب حرکت هر چه یشتر تیم شود.
.19در موردی که در دست دارید به گونهای بیندیشید که گویا در دنیای واقعی در حال رخ دادن است ؛ مبادا تجزیه و تحلیل موردی را به یک فرایند مکانیکی تبدیل نمایید (آن را تا آن اندازه کوچک کنید).
.20برای شناسایی نقصها و عیبهای کوچک در تجزیه و تحلیل موردی و برای هر چه بهتر آماده شدن جهت پاسخگویی به پرسشهایی که در حین ارائه سخنرانی مطرح خواهد شد ، در گروه کسی را تعیین نمایید که به صورتی فعال نقش ایفا کند تا شما را از همه نقاط ضعف خود آگاه نماید.
.21روی دیدگاههای خود تأکید کنید و آن را به گوش شنوندگان برسانید و سپس آرام بنشینید. به دیدگاههای دیگران گوش بدهید و سعی کنید سیر اندیشه آنها را دنبال نمایید ؛ به جریان بحث گروهی توجه کنید و دقت نمایید که در چه زمانی وقت آن مناسب است که یک بار دیگر دیدگاه خود را مورد تأیید قرار دهید. هیچ نیازی نیست که گفتههای خود را تکرار کنید ، مگر اینکه جای ابهامی وجود داشته باشد یا کسی تقاضای تکرار نماید.
.22یکی از هدفهای تجزیه و تحلیل موردی این است که افراد را قادر سازد بتوانند با رویارویی با شرایط مبهم و سردرگم بهتر فکر کنند ؛ مبادا مستأصل شوید و بدانید که هیچ گاه یک پاسخ به عنوان بهترین پاسخ منحصر به فرد وجود نخواهد داشت.
.23وقت زیادی صرف گردهماییها و نشستها نکنید ، برای هر نشست دو ساعت وقت کافی است.
.24علائم و نشانهها را به جای علتها نگیرید ؛ خیلی زود به نتیجه نرسید ؛ به یاد داشته باشید که احتمال دارد اطلاعات موجب گمراهی یا تعارض شود و اینکه شاید این اطلاعات نادرست باشند.
.25برای تهیه برنامههای خلاق ، با ثبات و معقول از پای ننشینید و بکوشید چنین برنامههایی را تدوین نمایید ؛ خود را در موضع یک استراتژیست قرار دهید.
.26به هنگام استفاده نمودن از روشهای کمّی برای تجزیه و تحلیل دارای اعتمادبه نفس باشید. اصولا این روشها بصورت فطری پیچیده و مشکل نمیباشند. در سایه تمرین میتوانید به خوبی از عهده آنها برآیید.
.27دقت نمایید که سبک نگارش شما روان ، سلیس و رسا باشد ؛ جمله ها دقیق ، کوتاه ، روشن و درست باشند.
.28در صورت امکان باطراوت و شاداب باشید. گاهی موضوع استیصالآور میشود ، ولی در هر جا امکانپذیر است آن را از حالت کسالتآور خارج کنید. هنوز چند سال طول میکشد تا اینکه شما بعنوان مدیر عامل شرکت در صحنه عمل نمایید.
.29ماشیننویس باید بسیار حرفهای و از نظر ویراستاری ماهر باشد. هیچ یک از این کارها را به تنهایی انجام ندهید.
.30از نظر نگارش و تهیه امور فنی از هیچ کوششی فروگذار نکنید. جدولها ، نمودارها و شکلهای تمیز و عالی تهیه کنید. تصویرها و رنگها جذاب باشند. مبادا نمودارها و شکلها کثیف و خطخورده باشند !
.31هنگامی که مواردی را بصورت گروهی ارائه مینمایید مبادا تفاوتهای شخصی موجب اختلاف شود. اگر چنین وضعی پیش آید باید به علت آن پیبرد و هرچه زودتر آن را مرتفع نمود.
.32مبادا فراموش کنید که هدف آموزش است ؛ در زمینههایی که آشنایی کمتری دارید ، کند و کاو نمایید.
دانلود با لینک مستقیم