کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

عوامل مؤثر در تربیت کودک از دیدگاه اسلام

اختصاصی از کوشا فایل عوامل مؤثر در تربیت کودک از دیدگاه اسلام دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

عوامل مؤثر در تربیت کودک از دیدگاه اسلام


عوامل مؤثر در تربیت کودک از دیدگاه اسلام

پایان نامه کارشناسی الهیات

132 صفحه

چکیده:

موضوع پژوهش پیرامون عوامل مؤثر در تربیت کودک از دیدگاه اسلام است.

تربیت در لغت به معنای پروریدن، پروراندن، پرورش دادن می‌باشد و در اصطلاح ایجاد تغییرات مطلوب در کسی یا چیزی و پرورانیدن رفتار شایسته برابر با نظام ارزشی یک جامعه یا محیط پیرامون آن.

تربیت مذهبی به حقیقت مجموعه‌ی دگرگونی‌هایی است که د‌ر فکر و عقیده‌ی فرد به منظور ایجاد نوعی خاص از عمل و رفتار که متکی به ضوابط مذهب باشد انجام می‌شود به عبارت دیگر، آداب و رفتار، روابط فردی و اجتماعی شخص صورت مذهبی و شرعی می‌گیرند و مذهب به عنوان عامل مسلط به زندگی فرد و جنبه‌های آن خودنمایی می‌کند.

 دوره‌ی کودکی که می‌توان گفت طولانی‌ترین و بهترین دوران زندگی بشر است عالی‌ترین فرصت برای بهره‌ور‌ی حیات و زندگی و رشد مذهبی می‌باشد چرا که ارکان و پایه‌های اصلی شخصیت انسان بالغ و رشید، به چگونگی دوران کودکی او بستگی دارد.

 آیاتی از قرآن کریم و احادیثی که در کتب روایی بیان شده منبع اصلی در این تحقیق است. علاوه بر آیات قرآن کریم و کتب روایی، کتب پرورش مذهبی و اخلاقی کودکان از آقای دکتر علی قائمی امیری و تربیت فرزند از نظر اسلام از آقای حسین مظاهری از منابع عمده مورد استفاده در این تحقیق می‌‌باشند.

این پژوهش شامل 3 فصل است. در ابتدا با فصل کلیات آغاز می‌شود و سپس در ادامه به مفهوم‌شناسی تربیت پرداخته و در فصل بعدی با عنوان نقش خانواده در تربیت مذهبی کودک مطالبی بیان شده است و در پایان پژوهش، فصل سوم با عنوان نقش اجتماع در تربیت مذهبی کودک مطالبی آورده شده است. روش مورد استفاده در این پژوهش روش توصیفی و برای جمع‌آوری اطلاعات از روش کتابخانه‌ای و فیش‌برداری استفاده شده است.

واژه‌های کلیدی: تربیت، کودک، تربیت مذهبی 


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.