1ـ واقعیت مجازی یک محیط سه بعدی شبیه سازی شده است که کاربر می تواند به گونه ای با آن کار کند که گویی یک محیط فیزیکی است.
2ـ واقعیت مجازی، تولید نرم افزاری ـ رایانه ای از یک پنداره یا محیط است که برای حواس (بیشتر بصری) معادل واقعیت، وانمود گردد و به فضای سه بعدی که توسط کامپیوتر ایجاد می شود، اطلاق می گردد.
در حقیقت مجازی استفاده از فناوری پیشرفته از جمله کامپیوتر و لوازم جانبی آن و ابزارهای چند رسانه ای مختلف برای ایجاد یک محیط مجازی شبیه سازی شده است.
در این محیط کاربر اشیاء، حوادث و رخدادهای مجازی قابل مقایسه با دنیای واقعی را با استفاده از مبدلهای طراحی شده و حسگرهای خاص به طور تعاملی در دست می گیرد و تصاویر نمایشی و حرکتی را مشاهده می کند طوری که فرد گمان کند در محیط واقعی قرار گرفته است.
1ـ2ـ تاریخچه VR (واقعیت مجازی) :
1910ـ پنوماتیک و حرکت هواپیما و آموزش خلبانان (شبیه سازهای مکانیکی)
1929ـ مفهوم شبیه سازهای الکترونیکی
1955ـ سیستمهای Video based ، سینمای سه بعدی
اواخر دهه 60 ـ طرح دنیای مجازی تحت کنترل کامپیوتر
تولید دستگاه واقعیت مجازی توسط میرون کودگر
دهه 70 ـ تولید گرافیک های سه بعدی شبکه سیمی و استفاده از آن در اولین شبیه سازی های کامپیوتری ـ ایوان ساترلند
1ـ2ـ تاریخچه VR (واقعیت مجازی) :
3-1- تاریخچه ای از گرافیک کامپیوتری و انیمیشن :
به گزارش آکادمی ملی علوم:
1ـ4ـ1ـ واژگان
1ـ4ـ2ـ خصوصیات VR شناور:
1ـ4ـ3ـ محیط های مجازی مشترک:
1ـ4ـ4ـ VR غیر شناور
1ـ5ـ VRML:
1ـ6ـ فن آوریهای مربوط به VR:
1ـ7ـ کاربردها
2ـ 1ـ شبیه سازی برای سربازان
2ـ2ـ شبیه سازی برای خلبانان، رانندگان و معدنکاران:
2ـ 3ـ جسمها و ذهنهای مجازی (آموزش در پزشکی)
2ـ4ـ VR در کلاس (شبیه سازی برای اموزش در کلاس)
2ـ 5ـ شبیه سازی برای آموزش دانشجویان ـ دانش آموزان ـ بیماران:
2ـ6ـ تورهای مجازی (آموزش نقاط مختلف جهان):
2ـ7ـ ارزیابی VR آموزشی
3ـ1ـ سیستم آموزش شبیه سازی تجهیزات بر مبنای واقعیت مجازی
1- مقدمه
2- طراحی سیستم
2-2- چهارچوب
3- تکنولوژی اصلی
1-1-3- مدل تجهیزات مجزا
2-1-3- مدل تجهیزات یکپارچه
2-3- قوانین بکار بردن تجهیزات
3-3- راه اندازی شبیه سازی
4- ادراک
2-4- مثال شبیه سازی
چکیده
پیشنهاد مشخص:
مراجع
شامل 84 صفحه فایل word