کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پایان نامه محاسبه ارزش افزوده تولید تابلوهای برق درشرکت خزر برق براساس مدل زنجیره ارزش مایکل پورتر

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پایان نامه محاسبه ارزش افزوده تولید تابلوهای برق درشرکت خزر برق براساس مدل زنجیره ارزش مایکل پورتر دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود پایان نامه محاسبه ارزش افزوده تولید تابلوهای برق درشرکت خزر برق براساس مدل زنجیره ارزش مایکل پورتر


دانلود پایان نامه محاسبه ارزش افزوده تولید تابلوهای برق درشرکت خزر برق براساس مدل زنجیره ارزش مایکل پورتر

بنگاهها بدنبال راهی هستند تا با ایجاد مزیت رقابتی و کاهش هزینه های تولید ،در بازار های هدف نسبت به رقبا سهم بیشتری داشته باشند.مدل زنجیره ارزش مایکل پورترابزار مناسبی بودکه درسال 1985 برای ارزیابی وتعیین حوزه های کسب و کارمعرفی شد.این مدل کمک می کند تا تحلیل دقیق تری از سازمانها و شرکتهایی که توان ایجاد ارزش و مزیت رقابتی را دارندداشت.

زنجیره ارزش مجموعه‌ای از عملیاتهایی است که در یک صنعت به صورت زنجیرگونه انجام می پذیرد تا به خلق ارزش منجر شود.محصولات از میان حلقه های این زنجیره عبور می کنند و در هر حلقه ارزشی به محصول نهایی افزوده می گردد.

معمولاً، هر حوزه کسب و کاری می بایست یک زنجیره ارزش داشته باشد، به این معنی که شرکت های متنوع (از لحاظ نوع کسب و کار)، چندین زنجیره ارزش دارند، که به طور افقی یا عمودی با هم ارتباط دارند یا اگر استراتژی تنوع، خطوط کسب و کاری مستقل از هم را ایجاد نماید،

از این مدل می‌توان برای دسته‌بندی وشناسایی فعالیتها و محاسبه میزان افزایش ارزش افزوده هرفعالیت استفاده کرد.اگر شرکتی بتواند درشناسایی وتحلیل فعالیتهای ارزش زای تولیدی بدرستی عمل کند و آن را مدیریت کند،در این صورت می تواند میزان تاثیرهر فعالیت در فازهای تولید را محاسبه و جهت حذف یا توسعه فعالیتی خاص با آگاهی کامل از وضعیت موجود و نتیجه آتی اقدام نمود..

در این تحقیق بر مبنای  مدل پورتر فعالیتهای ارزش زای شرکت خزر برق در دو بخش اصلی وفرعی شناسایی و هزینه های فعالیتها در هر فاز ومجموع آنها وهمچنین میزان ارزش افزایی هر فعالیت و هر فاز و در نهایت در انواع محصولات این شرکت به طور جداگانه دقیق محاسبه میگردد.شرکت خزر برق می تواند از نتایج بدست آمده در اصلاح فرآیند تولید و تغییر در میزان تولید انواع محصولات و همچنین بازنگری در بخشهای فروش وخدمات پس از آن ،استفاده نماید.

 

کلمات کلیدی: (Key words)

زنجیره ارزش مایکل پورتر- هزینه یابی براساس فعالیت- استراتژی تنوع- حوزه های کسب وکار- ارزش افزوده

فصل اول: طرح تحقیق1
1-1- مقدمه2
1-2- بیان مسئله 3
1-2-1- شناسایی فعالیتهای شرکت4
1-3- اهمیت وضرورت تحقیق 4
1-4- هدف کلی و اهداف جزئی تحقیق5
1-5- سوال یا فرضیه تحقیق 5
1-6- چارچوب نظری و مدل تحلیلی تحقیق6
1-7- تعریف عملیاتی ونظری٬ اصطلاحات7
1-7-1- فعالیتهای اصلی8
1-7-2- فعالیتهای حمایتی8
1-8- قلمرو زمانی ومکانی تحقیق9
فصل دوم: ادبیات تحقیق10
2-1- مقدمه11
2-2- مدل زنجیره ارزش پورتر11
    2-2-1- ملاحظات مدل پورتر 13
2-2-2- ارزش افزوده چیست؟13
2-2-3- روش‌های محاسبه ارزش افزوده]23[13
2-3- نگرش زنجیره ارزش در طراحی زنجیره تامین15
2-4- علت استفاده پورتر از زنجیره ارزش15
2-5- حاشیهسود]30[16
2-6- زنجیرهتامین17
2-7-ایجاد مزیت در هزینه بر اساس زنجیره ارزش17
2-8- طراحی مدل زنجیرة ارزش در ابعاد کلی صنعت20
2-9- ده عامل پیشران در هزینه ها21
2-10- مدل مفهومی زنجیره ارزش تسهیم اطلاعات21
2-11- چه مواردی هزینة فعالیت های زنجیرة ارزشی را تعیین می نمایند ؟24
2-11-1- محرکهای ساختاری هزینه25
2-11-2- محرکهای اجرایی هزینه25
2-11-3- رقابت هزینه ای 26
2-11-3-1- سه بخش در زنجیر ارزشی شرکت تفاوت هزینه بر حسب رقبا26
2-11-3-2- تصحیح معایب هزینه ای مربوط به عرضه کننده ( فروشنده )26
2-11-3-3-  اصلاح معایب هزینه های داخلی26
2-12- تجزیهوتحلیلزنجیرهارزش29
2-13- زنجیرهارزشوتجزیهوتحلیلهزینه30
2-14- تعریفزنجیرهارزشبهمنظورتجزیهوتحلیلهزینه30
2-14-1- رفتارهزینهها31
2-15- پیشینه تحقیق 31
2-15-1- تحقیقات داخلی31
2-15-1-1- تحلیلزنجیرهارزشدرخوشهمبلمانتهران31
2-15-1-2- مقالهتاثیراتفناوریاطلاعاتبرزنجیرهارزشسازمانی34
2-15-1-2-1- برنامه ریزی منابع انسانی چیست؟34
2-15-1-2-2- تحلیلزنجیرهارزشصنایعفرآوریسیبزمینیاستاناردبیل]20[36
2-15-2- تحقیقات خارجی40
2-15-2-1- نوآوری زنجیره ارزش40
2-15-2-2- زنجیره ارزش40
2-15-2-3- راهنمایی برای تحلیل زنجیره ارزش40

فصل سوم:روش تحقیق42
3-1- روش تحقیق: کاربردی- توصیفی43
3-2- جامعه آماری43
3-3- متغیرها43
3-4- ابزار جمع آوری اطلاعات43
3-5- روایی ابزار44
3-6- مراحل اجرا 44
3-7- روش محاسباتی 44
3-7-1- نحوه محاسبه ارزشافزوده 45
     3-7-1-1- روش تفریقی45

فصل چهارم: تجزیه وتحلیل آماری 46
4-1- مقدمه47
4-1-1-  انواع تابلو ها از نظر سطح ولتاژ47
4-2- بررسی سوال فرعی اول تحقیق48
 4-2-1- مرحله اول تدارکات ورودیها48

4-2-2- مرحله دوم:عملیات ساخت و تولید49
4-2-2-1- قسمت های مختلف کارگاه تابلو سازی49
4-2-2-1-1- قسمت فلز کاری 49
4-2-2-1-2-  قسمت رنگ50
4-2-2-1-3- قسمت مونتاژ الکتریکی52
4-2-3- مرحله سوم: تدارکات خروجی53
4-2-4- مرحله چهارم: بازاریابی و فروش53
4-2-5- مرحله پنجم :خدمات پس از فروش53
 4-3- بررسی سوال دوم فرعی 54
     4-3-1- مرحله اول : تدارک ورودیها54
4-3-2- مرحله دوم: ساخت و تولید56
4-3-2-1- لیست هزینه های مراحل تولید درانواع محصولات 58
4=3-3-  مرحله سوم:تدارکات خروجیها68
4-3-4- مرحله چهارم:بازار یابی وفروش70
4-3-5- مرحله پنجم: خدمات پس از فروش 71
4-4- بررسی سوال سوم فرعی74
4-4-1- سهم ومیزان هرکدام ازفعالیتهای ارزشی درارزش افزوده کل74
4-4-2- محاسبه در صد هزینه های هر فاز 74
4-4-3- درصد ارزش افزوده هر فعالیت در انواع محصول 77
4-4-4- درصد ارزش افزوده ایجاد شده در انواع محصولات82

فصل پنجم:نتیجه گیری84
5-1- مقدمه 85
5-2- مقایسه با دیگر تحقیقات86
5-2-1- شرکت خزر برق ساحل86
5-2-2- مبلمان خوشه تهران86
5-2-3- شرکت خودرو سازی ایران86
5-2-4- زنجیره ارزش صنایع منتخب استان اردبیل87
5-2-5-  بهبود مستمر زنجیره های ارزش – تأمین87
5-2-6- تاثیرات فناوری اطلاعات بر زنجیره ارزش87
5-2-7- نوآوری در زنجیره ارزش88


5-2-8-  زنجیره ارزش89
5-2-9-راهنمایی برای تحلیل زنجیره ارزش89
5-3- محدودیتهای تحقیق89
5-4- محدودیتهای محقق90
5-5- پیشنهاد به شرکت خزر برق91
5-6- پیشنهاد به دیگر محققین91
5-7- نتیجه گیری92
منابع93

شامل 97 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.