کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پایان نامه بررسی اثربخشی مدیریت برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پایان نامه بررسی اثربخشی مدیریت برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود پایان نامه بررسی اثربخشی مدیریت برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی


دانلود پایان نامه بررسی اثربخشی مدیریت برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

باتوجه به اینکه رسانه ملی مهم ترین ابزار نشر و ترویج هنجارها و ارزش هاست و در راستای توسعه علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی جامعه نقش بسزایی دارد؛ ضروری است مدیران ، برنامه سازان و اصحاب رسانه ، با شناخت فنون برنامه سازی و مدیریت مؤثر و صحیح آن بتوانند برنامه هایی اثربخش را تولید و به اهداف مورد نظر دست یابند.از این رو هدف پژوهش حاضر، اثربخشی مدیریت برنامه های صدا و سیمای استان خراسان رضوی است. نوع پژوهش از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی و از نظر متدولوژی کاربرد اطلاعات، توصیفی است. جامعه مورد بررسی این پژوهش را کلیۀ اساتید و کارشناسان رشته علوم ارتباطات و جامعه شناسی فعال در حوزه رسانه شهر مشهد تشکیل می دهند .نمونه آماری تحقیق نیز به دلیل معدود بودن جامعه آماری به صورت تمام شمار 65 نفر بوده است. در این تحقیق از روش کتابخانه ای و ابزار پرسش نامه محقق ساخته، به منظور جمع آوری داده ها استفاده شد. روایی صوری و محتوایی ابزار تحقیق(پرسش نامه) با تأیید خبرگان و اساتید حاصل گردید و برای سنجش پایایی پرسش نامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شد که معادل (95(% برآورد گردید. نشان دهنده ی همگنی درونی و اعتماد بالای ابزار جمع آوری داده های تحقیق می باشد. یافته های حاصل از ابزار پژوهش با استفاده از روش همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیره با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تحقیق حاکی از تأیید رابطه ی معنا دار میان مدیریت برنامه های شبکه صدا و سیمای خراسان رضوی ( سازماندهی و گروه بندی تخصصی- گرایش موضوعی برنامه ها- فنون ارتباطی کارکنان- تکنولوژی ساخت برنامه ها- تنوع برنامه ها) و اثربخشی این برنامه ها را می باشد.

 

کلمات کلیدی : مدیریت رسانه، مدیریت برنامه ها ، اثربخشی برنامه های صدا و سیما ، شبکه صداوسیمای خراسان رضوی.

 

صفحه                   فهرست مطالب                   عنوان

فصل اول

1-1- مقدمه............................................ 2

1-2- بیان مساله....................................... 2

1-3- اهمیت و ضرورت.................................... 4

1-4- چارچوب کلان نظری تحقیق............................ 5

1-5-گزاره های تحقیق................................... 6

1-5-1- اهداف پژوهش.................................... 6

1-5-1-1- هدف اصلی..................................... 6

1-5-1-2- اهداف فرعی .................................. 6

1-5-2- سوالات پژوهش.................................... 7

1-5-2-1- سوال اصلی ................................... 7

1-5-2-2- سوالات فرعی .................................. 7

1-5-3- فرضیه های تحقیق................................ 8

1-5-3-1- فرضیه اصلی................................... 8

1-5-3-2- فرضیه های فرعی .............................. 8

1-6- روش شناسی تحقیق.................................. 8

1-6-1- نوع و روش تحقیق................................ 8

1-6-2- قلمرو تحقیق.................................... 9

1-6-2-1- قلمرو موضوعی تحقیق...........................................................................................................................9

1-6-2-2- قلمرو مکانی تحقیق....................................................................................................................................9

1-6-2-3- قلمرو زمانی تحقیق............................ 9

1-6-3- جامعه آماری............................................................................................................................................. ..........9

1-6-4- روش نمونه گیری و تخمین حجم نمونه............... 9

1-6-5- روش و ابزار گرد آوری داده ها................... 9

1-6-6- روش تجزیه و تحلیل داده ها...................... 9

1-6-7- نقشه راه.............................................................................................................................................................10

1-7- شرح واژه ها..........................................................................................................................................................10  

                                 

فصل دوم

2-1- مقدمه............................................ 14

2-2- مبانی نظری پژوهش................................. 14

2-2-1- اثربخشی........................................ 14

2-2-1-1- مفهوم اثربخشی................................ 15

2-2-1-2- تعاریف اثربخشی............................... 16

2-2-1-3- اثربخشی و اهداف سازمان....................... 18

2-2-1-3-1- هدف سازمانی................................ 19

2-2-1-4- شایستگی مدیریت و اثربخشی..................... 20

2-2-1-5- الگویی برای اثر بخشی......................... 22

2-2-1-6- عوامل موثر بر اثربخشی یک سازمان.............. 23

2-2-1-7- ویژگی نظام های اثر بخش...................... 24

2-2-1-8- مدل های اثربخشی سازمانی ..................... 25

2-2-1-9- ادغام معیارهای اثربخشی در مدیریت............. 28

-2-2-2- رسانه......................................... 28

2-2-2-1- تعریف رسانه.................................. 29

2-2-2-2- دیدگاه ها درباره نقش رسانه................... 30

2-2-2-2-1- دیدگاه افراطی ............................. 30

2-2-2-2-2- دیدگاه تفریطی.............................. 30

2-2-2-2-3- دیدگاه بینابینی یا معتدل................... 31

2-2-2-3- کارکردهای رسانه.............................. 31

2-2-2-3-1-کارکرد خبری و اطلاع رسانی رسانه.............. 32

2-2-2-3-2-کارکرد آموزشی رسانه......................... 33

2-2-2-3-3-کارکرد تفریحی و سرگرمی رسانه................ 34

2-2-2-4- ضوابط ساختاری برنامه سازی در رسانه........... 35

2-2-2-4-1- ایده برنامه................................ 35

2-2-2-4-2- نام برنامه................................. 36

2-2-2-4-3- آرم برنامه................................. 37

2-2-2-4-4- لزوم تناسب برنامه....................................................................................................................................37

2-2-2-5- تکنولوژی و مدیریت رسانه...................... 38

2-2-2-5-1 انواع رویکرد مدیران رسانه به تکنولوژی ...... 38

2-2-2-6- طبقه بندی برنامه های تلویزیون ............... 41

2-2-2- 7- کیفیت برنامه های رسانه ای .................. 42

2-2-2-8- دیدگاه های مربوط به مخاطبان و تاثیرگذاری رسانه...........................................................................43

2-2-2-8-1- نظریه استفاده و رضایتمندی.................. 45

2-2-2-8-2- نظریه انتظارات اجتماعی..................... 47

2-2-2-8-3- نظریه یادگیری اجتماعی یا مشاهده ای......... 49

2-2-3- مدیریت رسانه................................... 50

2-2-3-1- مفهوم مدیریت رسانه........................... 51

2-2-3-2- تعریف مدیریت رسانه........................... 52

2-2-3-3- چهار وظیفه مدیریت برنامه در رسانه............ 53

2-2-3-4- مدیریت برنامه................................ 54

2-2-3-4-1- تعریف مدیریت برنامه.............................................................................................................................55

2-2-3-4-2- روش کار در مدیریت برنامه................... 55

2-2 -3-4-3- مقوله های موضوعی و مواد برنامه........... 56

2-2-3-4-4 - برنامه ریزی نیروی انسانی سازمان صدا وسیما. 58

2-2-3-4-5- مدیریت روابط کارکنان سازمان صدا و سیما..... 59

2-2-3-4-6- اهمیت مدیریت نیروی انسانی سازمان ها........ 60

2-2-3-4-7- فنون ارتباطی کارکنان سازمان صدا و سیما..... 60

2-2-3-4-8- الگوی مدیریت رسانه(صدا و سیما)............. 61

2-2-3-4-9- اثربخشی الگوی مدیریت رسانه و برنامه های صدا و سیما 63

2- 4- پیشینه پژوهش ................................... 65

2- 4- 1- پیشینه داخلی ................................ 65

2-4-1-1- پایان نامه های داخلی مرتبط................... 65

2-4- 1-1-1- بررسی ویژگی های سازمان های اثربخش ......... 65

2-4-1-1-2- بررسی میزان اثربخشی سیستم اطلاعات مدیریت.... 66

2- 4-1-1-3- طراحی الگوی مدیریت اثر بخشی سازمانی بر اساس نظریه نظم در آشفتگی ...................................................... 67

2-4-1-1-4- بررسی تأثیر ارتباطات رسمی و غیر رسمی سازمان بر اثربخشی واحدهای اداری ................................................ 67

2-4-1- 1-5- بررسی عوامل موثر بر استفاده کنندگان اردبیلی از شبکه های ماهواره ای کشورها............................................. 68

2-4-1- 1-6- نقش شایستگی مدیران در اثربخشی مدیریت...... 70

2-4-1-1-7- بررسی رابطه بین سلامت سازمانی و اثربخشی در اداره کل ورزش و جوانان...................................................... 70

2-4-1-2- مقالات داخلی مرتبط............................ 70

2-4-1-2-1- مخاطب، وابستگی یا رضایتمندی ............... 71

2-4-1-3- تحقیقات داخلی مرتبط ......................... 71

2-4-1-3-1- بررسی ارتباط بین سبک شخصیت و اثربخشی مدیریت در مدیران سازمان های دولتی................................................. 71

2-4-1-3-2- بررسی رابطه سلامت سازمانی با اثربخشی مدارس . 72

2-4-1-3-3- بررسی رسانه های جمعی و تاثیر آن بر فرهنگ جامعه 72

2-4-1-3-4- ارتباط فرهنگ سازمانی با اثربخشی مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی ...................................................... 73

2-4-1-3-5- نقش و کارکرد وسایل ارتباط جمعی............. 73

2-4-2-پیشینه خارجی ................................... 74

2-4-2-1- مقالات خارجی مرتبط............................ 74

2-4-2-1-1- سبک رهبری مدیران و اثربخشی................. 74

2-4-2-1-2- رابطه بین مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی.... 74

2-4-2-1-3- نقش مدیریت دانش اثربخش در عملکرد سازمانی... 74

2-4-2-1-4- فرهنگ سازمانی و اثربخشی شخصی و رهبری....... 74

2-4-2-1-5- مدیریت اثر بخش............................. 74

2- 4-2-1-6- تحقیقی از دانشگاه ایالتی میشیگان درباره کیفیت برنامه   76

2-4-2-1-7- تحقیق از کشورهای شمالی اروپا درباره کیفیت برنامه  78

2-4-2-1-8- دیدگاهی در انگلستان درباره کیفیت برنامه... 79

2-5- جمع بندی مبانی و پیشینه تحقیق و ارایه الگوی مفهومی پیشنهادی   84

 

 

فصل سوم

3-1- مقدمه............................................ 99

3-2- روش پژوهش ........................................................................................................................................................88

3-3- متغیر ها ،تعریف عملیاتی ...................................................................................................................................89

3-3-1- متغیر وابسته تحقیق وتعریف عملیاتی......................................................................................................90

3-3-2- متغیر مستقل مدیریت برنامه...........................................................................................................................91

3-3-3- متغیر مستقل )گروه بندی وسازماندهی نیروهای تخصصی (در مدیریت برنامه...............................92

3-3-4- متغیر مستقل )مهارتها و فنون ارتباطی کارکنان(در مدیریت برنامه.................................................. 92

3-3-5- متغیر مستقل )تکنولوژی ساخت برنامه(در مدیریت برنامه.................................................................93

3-3- 6- متغیر مستقل )گرایش موضوعی برنامه ها(در مدیریت برنامه...........................................................94

3-3-7- متغیر مستقل )تنوع برنامه ها(در مدیریت برنامه....................................................................................94

3-3-8- متغیر مستقل )زمان ارائه برنامه ها(در مدیریت برنامه.........................................................................95

3-4- جامعه آماری ...........................................................................................................................................................95

3-5- تکنیک توصیف و تحلیل داده ها ..................... 96

3-5-1- آماره های توصیفی .............................. 96

3-5-2- آماره های استنباطی ............................ 96

3-6- ابزار ،روایی و پایانی ........................... 97

3-7-1- ابزار.......................................... 97

3-7-2- روایی.......................................... 97

3-7-3- پایایی یا قابلیت اعتماد ابزار سنجش............. 97

فصل چهارم

مقدمه....................................................................................................................................................................................101

4-1- توصیف گویۀ جنسیت پاسخگویان........................ 101

4-2- توصیف گویۀ سن پاسخگویان............................ 102

4-3- توصیف گویۀ رشتۀ تحصیلی پاسخگویان................... 103

4-4- توصیف گویۀ حوزۀ تخصصی پاسخگویان.................... 104

4- 5- توصیف گویۀ میزان تحصیلات پاسخگویان................. 105

4-6- توصیف گویۀ سابقه خدمت پاسخگویان.................... 106

4-7 - توصیف گویه های مربوط به متغیر مستقل"گروه بندی و سازماندهی نیروهای تخصصی" 108

4- 8- توصیف گویه های مربوط به متغیر مستقل "مهارتها و فنون ارتباطی کارکنان"    110

4-9- توصیف گویه های مربوط به متغیر مستقل"تکنولوژی به کار رفته برای ساخت برنامه ها"...................................................... 113

4-10- توصیف گویه های مربوط به متغیرمستقل" گرایش موضوعی برنامه ها"  115

4-11- توصیف گویه های مربوط به متغیرمستقل" تنوع برنامه ها ". 118

4-12- توصیف گویه های مربوط به متغیرمستقل" زمان ارائه برنامه ها"     122

4-13- توصیف گویه های مربوط به متغیر مستقل " مدیریت برنامه ها "  125

4-14- توصیف گویه های مربوط به متغیر وابستۀ پژوهش"میزان اثربخشی برنامه های صدا و سیما" ................................................. 127

4- 15- آزمون نرمال بودن متغیرهای مستقل و وابسته.......... 130

4- 16- تحلیل یافته های تحقیق)آزمون فرضیات(............... 131

4- 16-1- آزمون فرضیه اصلی تحقیق....................... 131

4- 16-2- آزمون فرضیه اول............................... 132

4- 16-3- آزمون فرضیه دوم ............................. 133

4- 16- 4- آزمون فرضیه سوم............................. 134

4- 16- 5- آزمون فرضیه چهارم........................... 136

4-16-6- آزمون فرضیه پنجم............................... 137

4- 16-7- آزمون فرضیه ششم.............................. 138

4- 17- تحلیل رگرسیون چندگانه متغیر وابسته و متغیرهای مستقل 140

4-17-1- معادله رگرسیون................................ 141

فصل پنجم

5-1- مقدمه............................................ 144

5-2- خلاصه یافته....................................... 144

5-3-نتایج............................................. 145

5-3-1- نتایج حاصل از بررسی فرضیه های پژوهش.............. 145

5-3-1-1- بررسی های حاصل از فرضیه اصلی پژوهش.............. 145

5-3-1-2- بررسی های حاصل از فرضیه اول پژوهش............... 145

5-3-1-3- بررسی های حاصل از فرضیه دوم پژوهش............... 145

5-3-1-4- بررسی های حاصل از فرضیه سوم پژوهش............... 146

5-3-1-5- بررسی های حاصل از فرضیه چهارم پژوهش............. 146

5-3-1-6- بررسی های حاصل از فرضیه پنجم پژوهش............. 146

5-3-1-7- بررسی های حاصل از فرضیه ششم پژوهش............... 146

5-3-2- نتایج حاصل از بررسی متغیر وابستۀ پژوهش............ 146

5-4- بحث و نتیجه گیری................................................................................................................................................147

5-5- پیشنهادات کاربردی ............................... 149

5-6- پیشنهادات برای پژوهش های آتی .................... 149

5-7- محدودیت های تحقیق................................ 149

منابع و مأخذ

پیوست­ها و ضمائم


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.