دانلود پایان نامه تأثیر ارزشی و استراتژیک بر کسب و کارهای خانوادگی در صنعت پوشاک
چکیده:
هدف این تحقیق، روشن نمودن تأثیر گرایشات ارزشی و استراتژیک بر رشد کسب و کار های خانوادگی در صنعت پوشاک ورزشی است.تحقیق حاضر بر اساس هدف کاربردی و به لحاظ شیوه جمع آوری دادهها توصیفی، از نوع پیمایشی میباشد. جامعه آماری این بررسی کسب و کارهای خانوادگی موجود در صنعت پوشاک ورزشی در شهر تهران و تعداد نمونه بر اساس جدول مورگان 80 نفر می باشد. برای تعیین رابطه متغیرها و آزمون فرضیات، از نرم افزارهای SPSS و SMARTPLS2 و برای ارزیابی مدل مفهومی از مدل معادلات ساختاری بهره گرفته شده است.
یافته های تحقیق حاکی از تاثیر مثبت گرایشات استراتژیک بر رشد کسب و کارهای خانوادگی و تاثیر مثبت گرایشات ارزشی بر رشد کسب و کارهای خانوادگی با میانجی گری رسمی سازی در کسب و کارهای خانوادگی می باشد و فرضیه تاثیر مستقیم گرایش ارزشی بر رشد کسب و کارهای خانوادگی تایید نگردید.
کلمات کلیدی:
کسب و کار خانوادگی[1]، گرایشات ارزشی[2]، گرایشات استراتژیک[3]، رسمی سازی[4]، رشد کسب و کار[5]
فهرست مطالب
4-1 سؤالات اصلی وفرعی تحقیق.. 9
1-6-1 متغیر برونزا(مستقل).. 10
2-6-1 متغیر درونزا(وابسته).. 10
9-1 روش نمونه گیری وتخمین حجم جامعه.. 11
10-1 ابزار گردآوری اطلاعات.. 11
11-1 شرح واژه هاو اصطلاحات تحقیق.. 12
فصل دوم:مبانی نظری و پیشینه تحقیق.. 17
3-1-2 مقیاس کسب وکار خانوادگی.. 22
4-1-2 تفاوت کسب وکار خانوادگی و غیر خانوادگی.. 23
5-1-2 وضعیت کسب وکار ها و شرکت های خانوادگی در برخی کشورهای جهان.. 24
1-6-1-2 ابعاد رشد کسب وکار.. 27
3-8-1-2 گرایش ارتباط با مشتری (مشتری گرایی).. 36
5-8-1-2 گرایش کارآفرینانه.. 39
پیوست فصل دوم : مروری بر صنعت پوشاک و معرفی کسب وکارهای خانوادگی پوشاک ورزشی ایران و جهان.. 51
1-4-2 تاریخچه پوشاک در جهان.. 53
2-4-2 تاریخچه پوشاک در ایران.. 54
3-4-2 صنعت پوشاک در ایران.. 54
4-4-2 بررسی وضعیت تجارت پوشاک ایران.. 55
5-4-2 روند صنعتی شدن تولید پوشاک.. 56
6-4-2 دوازده برند معروف پوشاک ورزشی جهان.. 58
1-6-4-2کسب و کارهای خانوادگی پوشاک ورزشی جهان.. 65
7-4-2 کسب و کارهای خانوادگی ایرانی در پوشاک ورزشی.. 58
1-1-3 روش تحقیق براساس هدف.. 64
2-1-3 روش تحقیق براساس ماهیت و روش.. 66
2-3 جامعه آماری،تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 67
1-3-3 مطالعات کتابخانه ای.. 68
1-4-3 پایایی و روایی پرسشنامه.. 70
2-4-3 مقیاس های مورد استفاده پرسشنامه.. 74
5-3 روش های تجزیه و تحلیل داده ها.. 76
6-3 دلایل انتخاب روش پی.ال.اس برای این مطالعه.. 78
فصل چهارم:تجزیه وتحلیل داده ها.. 81
1-4 تجزیه وتحلیل توصیفی داده ها.. 85
1-1-4 تحلیل داده های جمعیت شناختی.. 85
1-1-1-4 متغیرجنسیت پاسخ دهندگان.. 85
2-1-1-4 متغیرسن پاسخ دهندگان.. 86
3-1-1-4 متغیرتحصیلات پاسخ دهندگان.. 87
4-1-1-4 متغیر وضعیت تأهل پاسخ دهندگان:.. 88
5-1-1-4 متغیر میزان درگیری ومشارکت اعضای خانواده در مدیریت امور کسب وکار 89
6-1-1-4 متغیر اعضای خانواده سهامدار و دارای حق مالکیت درکسب وکار.. 90
7-1-1-4 متغیر درصد سهام افراد خانواده درکسب وکار.. 91
8-1-1-4 متغیر نوع مالکیت کسب وکار.. 92
9-1-1-4 متغیر سال شروع فعالیت کسب وکار.. 93
10-1-1-4 متغیر از والدین به ارث رسیدن کسب وکار.. 94
11-1-1-4 متغیر شیب رشد تعداد کارکنان کسب وکار.. 95
12-1-1-4 متغیر تعدادکارکنان درسال 93.. 96
2-4 تجزیه وتحلیل استنباطی داده ها.. 97
1-2-4 بررسی تأثیرات متغیرهای جمعیت شناسی برمتغیرهای درونزا.. 97
1-1-2-4 تحلیل تأثیر جنسیت برمتغیرهای درونزا.. 97
2-1-2-4 تحلیل تأثیر سن برمتغیرهای درونزا.. 99
3-1-2-4 تحلیل تأثیر تحصیلات برمتغیرهای درونزا.. 100
4-1-2-4 تحلیل تاثیر وضعیت تأهل مدیران برمتغیرهای درونزا.. 101
6-1-2-4 تحلیل تأثیر اعضای خانواده دارای حق مالکیت بر متغیر های درونزا 104
7-1-2-4 تحلیل تاثیر درصد سهامداری اعضای خانواده بر متغیرهای درونزا 106
8-1-2-4 تحلیل تأثیر نوع مالکیت کسب وکار بر متغیرهای درونزا.. 107
9-1-2-4 تحلیل تأثیر سال شروع فعالیت بر متغیرهای درونزا.. 108
10-1-2-4 تحلیل تاثیر به ارث ماندن کسب وکار بر متغیرهای درونزا 110
11-1-2-4 تحلیل تأثیر شیب افزایش تعدادکارکنان بر متغیرهای درونزا 111
12-1-2-4 تحلیل تأثیر تعداد کارکنان درسال 93 برمتغیرهای درونزا 112
3-4 روش مدل سازی معادلات ساختاری(SEM) 114
4-4 روش حداقل مربعات جزئی(PLS) 114
1-4-4 بررسی برازش مدل به روش(PLS) 115
1-1-4-4 بررسی برازش بخش مدل های اندازه گیری.. 115
2-1-4-4 بررسی برازش بخش مدل ساختاری.. 121
3-1-4-4 بررسی برازش بخش مدل کلی.. 125
5-4 تحلیل داده ها متناسب با فرصیات پژوهش.. 125
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادها.. 129
1-1-5 نتایج بررسی های جمعیت شناختی.. 131
2-1-5 نتایج فرضیه های تحقیق.. 132
1-2-5 پیشنهاد های اجرایی مبتنی بریافته های پژوهش.. 136
2-2-5 پیشنهاد به محققین آتی.. 138
3-5 موانع ومحدودیتهای تحقیق.. 138