پایان نامه سیستم مدیریت تحت وب شرکت سوپر کامپیوتر
72 صفحه در قالب word
چکیده
سیستم مدیریت تحت وب شرکت سوپر کامپیوتر
امروزه با توجه به گستره ی جغرافیایی واحدهای مختلف شرکت های بزرگ، نیاز به یک سیستم یکپارچه ی نرم افزاری ،که امکان پایش و مانیتورینگ فعالیت های قسمت های مختلف را به مدیران وتصمیم گیران شرکت مربوطه ارائه دهد احساس می شود.چنین سیستمی باید علاوه بر داشتن چنین خاصیتی بتواند نیازهای روزمره و جاری واحد های مختلف چنین شرکت هایی را نیز برآورده سازد.برای برآورده کردن چنین نیازی سیستم های مدیریت تحت وب که علاوه بر ایجاد یک سیستم واحد اطلاعاتی و داده ای، قابلیت برآورده کردن نیازهای جاری واحد های مختلف را نیز دارا می باشد پیشنهاد می شود.
چنین سیستمی با برآوردن نیازهای جاری و روزمره ی واحد های مختلف یک سیستم و همچنین فرآوری داده های ورودی واحد ها نیاز به سیستم یکپارچه داده ای را نیز از طریق ایجاد گزارش های متنوع ومفید فراهم می آورد.لذا یک مدیر میتواند با استفاده از چنین داده هایی تصمیات درستی را در جهت رشد و توسعه هر چه بیشتر فعالیت های تجاری موسسه تجاری خویش اتخاذ کند.
واژه های کلیدی:
management system,management web,base application
سیستم مدیریت،مدیریت از راه دور،مدیریت تجاری،سیستم مدیریت تحت وب
مقدمه
هم اکنون اینترنت با رشد فزاینده ای به پیش می رود و امکانات متعدد وپیشرفت آن انسان را متحیر می سازد با توجه به نیاز سازمان های مختلف برای انجام امور مدیریت کارهای خود تحت وب و همچنین رفع مشکلاتی از قبیل حجیم بودن بایگانی ودسترسی به اسناد گذشته ،... از این رو تصمیم به طراحی و پیاده سازی چنین نرم افزاری گرفتیم ، که مزیت عمده این پروژه استفاده از کاغذ و با بردن سرعت انجام کارها در سیستم مدیریت است
این پروژه در 2 قسمت طراحی و پیاده سازی شده است:
انجام شده و دیاگرام های آن بوسیله Uml قسمت اول : تجزیه و تحلیل سیستم است که این قسمت با نرم افزار Visio
طراحی گردیده است.
قسمت دوم :طراحی و پیاده سازی نرم افزار سیستم مدیریت تحت وب می باشد که با زبان برنامه نویسی ASP.NET کد نویسی گردیده است.
این پروژه برای اجرا به سایت شرکت سوپر کامپیوتر لینک گردیده است
این پایان نامه شامل چهار فصل است که در فصل اول مفاهیم استفاده شده در پروژه پرداخته شده است ،در فصل دوم به شرح امکانات و محدودیت های سیستم و در فصل سوم تجزیه و تحلیل سیستم و در فصل چهارم به پیاده سازی سیستم پرداختیم.
فصل اول- مفاهیم استفاده شده در پروژه 1-1- برنامه نویسی لایه ای
در معماری چند لایه تمام برنامه به چندین بخش تقسیم می شود. این بخش ها می توانند فیزیکی یا منطقی باشند. هر بخش کار خاصی را انجام می دهد؛ مثلا نمایش Interface، کاربر برای دسترسی به داده های برنامه می تواند هر تعداد لایه داشته باشد. ولی به هر حال بیشتر برنامه ها سه لایه مجزا دارند که عبارتند از :
لایه Presentation چیزی نیست جز بخشی از نرم افزار که با کاربر برنامه ما ارتباط برقرار می کند؛ به عبارت دیگر کاربران با این لایه در ارتباط خواهند بود. نمایش داده ها به کاربر نهایی و اجازه به ایشان برای ارتباط با داده ها، اصلی ترین وظیفه این لایه است.
در بیشتر موارد داده هایی که توسط کاربر وارد می شوند نیاز به اعتبارسنجی یا پردازش اضافی دارند. این مسوولیت بر عهده لایه Business Logic است.در نهایت داده های برنامه ما نیاز به ذخیره و بازیابی از طریق یک انبار داده دارند. این وظیفه توسط لایه دسترسی به داده (Data Access Layer) انجام می شود.
داده های ما در DataLayer ذخیره شده و با استفاده از Stored Procedure های نوشته شده در این لایه درج، حذف و به روز رسانی می شوند.
به طور خلاصه، فرآیند مورد نظر ما این گونه کار می کند:
- کاربر برای دست یابی به داده های برنامه، درخواستی را ارسال می کند.
- لایه Data Access داده های مورد نظر را از DataLayer بازیابی کرده و از طریق لایه Business Logic آن ها را به لایه نمایش می فرستد. در برخی مواقع لایه دسترسی به داده ها، این داده ها را مستقیما به لایه نمایش ارسال می کند.
- لایه نمایش، اطلاعاتی را که باید نمایش داده شوند از طریق لایه Business Logic دریافت می کند.
- کاربر داده ها را تغییر داده و عمل مناسب در مورد آن ها را اجرا می کند ( مثل اضافه یا به روز کردن داده ها )
- لایه Business Logic صحت داده های وارد شده توسط کاربر را بررسی می کند ( داده ها را اعتبار سنجی می کند)
- اگر داده ها معتبر باشند آن ها را برای به روز رسانی در بانک اطلاعاتی به لایه دسترسی به داده انتقال می دهد.
لایه دسترسی داده، داده ها را به DataLayer فرستاده و این لایه تغییرات را بر روی آن ها اعمال می کند.
برنامه ها به چند بخش منطقی جدا از هم تقسیم می شوند و ارتباط میان User Interface (رابط کاربری) ، پردازش ها و بانک اطلاعاتی کم می شود.
تغییر در بانک اطلاعاتی یا روال های دسترسی به داده ها تاثیری در لایه نمایش یا برنامه کلاینت نخواهد گذاشت.
برنامه کلاینت با عبارات SQL آمیخته نخواهد شد.
نام جداول و ستون ها به طور موثری از برنامه کلاینت حذف می شوند.
برنامه کلاینت متوجه نمی شود که داده ها از کجا آمده اند ( چیزی که به آن location transparency گفته می شود )
تغییر یا گسترش برنامه بسیار ساده تر خواهد شد، بدون آن که نیاز به تغییر یا کامپایل مجدد برنامه کلاینت داشته باشیم.
نکته منفی در معماری چند لایه آن است که ما باید تعداد زیادی بخش ها و کلاس های جدا از هم را در نرم افزار ایجاد نماییم. اما به هر حال مزایای این روش بیشتر و برتر از معایب آن است.
دو انتخاب اصلی برای ساخت یک لایه نمایش در .NET وجود دارد. آنها فرم های ویندوزی یا فرم های وبی ASP.NET هستند.
با استفاده از ویندوز فرم ها، ما می توانیم برنامه های Desktop فرم محور (BaseForm) معمول را بسازیم. برنامه های ویندوز فرمی می توانند عناصر رابط کاربری (UI) بسیار غنی به کاربر پیشنهاد کنند. آن ها کم و بیش مشابه فرم های ویژوال بیسیک هستند.
جذاب ترین گزینه برای توسعه لایه نمایش استفاده از وب فرم های ASP.NET است. کنترل هایی مثل GridView و تقویم (Calendar)، یک رابط کاربری قدرتمند به همراه مقادیری کد فراهم می کنند.
انتخاب هایی که در بالا برای ساخت یک لایه نمایش بررسی کردیم می توانند توسط زبان های مختلفی مثل C# یا VB.NET پیاده سازی شوند.
ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است
متن کامل را می توانید در ادامه دانلود نمائید
چون فقط تکه هایی از متن برای نمونه در این صفحه درج شده است ولی در فایل دانلودی متن کامل همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است