تهران کارآفرین را بخاطر بسپارید newtk.ir ، tkweb.ir ، در صورتی که نتوانستید به صورت آنلاین پرداخت و دانلود نمایید برای خرید تلفنی با شماره ی ٠٩٠١٠٥٩٣٦٠٧ تماس بگیرید.
هر فایلی با هر موضوعی یا آرشیو کاملی از پایان نامه های رشته ی خود را از تهران کارآفرین بخواهید.
می توانید با ارسال یک مقاله لاتین به همراه ترجمه ، 3 پایان نامه ی دلخواهتان را رایگان دریافت کنید: greenagahi@yahoo.com
تشکر و قدردانی------------------------------------------------------ أ
چکیده ----------------------------------------------------------- د
فهرست مطالب------------------------------------------------------ ه
فهرست جداول ----------------------------------------------------- ط
فهرست نمودارها ---------------------------------------------------- ل
دعای هنرمند------------------------------------------------------- 2
بیان مسئله --------------------------------------------------- 6
ضرورت و اهمیت حرکت به سوی خلاقیت ------------------------------ 8
اهداف تحقیق ----------------------------------------------------- 10
فرضیات تحقیق ---------------------------------------------------- 12
تعریف مفاهیم و واژه ها---------------------------------------------- 12
محدودیتهای تحقیق------------------------------------------------- 13
خلاصه فصل------------------------------------------------------ 15
فصل دوم : سابقه موضوع تحقیق ------------------------------- 16
مقدمه----------------------------------------------------------- 17
ساختار مغز و عملکرد آن--------------------------------------------- 18
تعاریف خلاقیت :--------------------------------------------------- 25
1 . نگرشهای خاستگاهی :-------------------------------------------- 26
2 . نگرشهای فرایندی :----------------------------------------------- 27
رابطه هوش و خلاقیت ----------------------------------------------- 31
فرایند خلاقیت :---------------------------------------------------- 36
مراحل والاس ------------------------------------------------ 37
مراحل اسبورن ----------------------------------------------- 39
مراحل تورنس ----------------------------------------------- 41
نظریه های خلاقیت :------------------------------------------------- 42
خصوصیات افراد خلاق ---------------------------------------------- 49
نیازهای افراد خلاق ------------------------------------------------- 56
عوامل موثر در خلاقیت----------------------------------------------- 58
هوش ------------------------------------------------------ 59
ویژگیهای شخصیتی-------------------------------------------- 61
خانواده----------------------------------------------------- 63
مدرسه و دانشگاه و نقش آن در خلاقیت ------------------------------ 65
نقش انگیزه های درونی و بیرونی در خلاقیت-------------------------------- 69
تاثیرات عوامل خاص بر خلاقیت :--------------------------------------- 70
سن ------------------------------------------------------- 70
جنس------------------------------------------------------ 71
ارزشها و فشارهای اجتماعی -------------------------------------- 71
تحصیلات--------------------------------------------------- 72
نقش کوشش در خلاقیت---------------------------------------- 72
شرایط محیطی مطلوب برای خلاقیت ------------------------------------- 73
تکنیکهای خلاقیت و نو آوری------------------------------------------ 74
یورش فکری-------------------------------------------------- 75
مدل سینکتیکس ------------------------------------------------ 77
تکنیک دلفی ... ------------------------------------------------ 78
آموزش خلاقیت --------------------------------------------------- 87
الف : آموزش و پرورش عمومی خلاقیت---------------------------------- 87
آموزش خلاقیت در جهان ---------------------------------------- 88
ب : آموزش خلاقیت در کودکان و دانش آموزان --------------------------- 89
نکات قابل توجه در آموزش خلاقیت به فراگیران-------------------------- 93
آنچه مربی برای پرورش فکر خلاق باید انجام دهد ------------------------- 96
محتوای درسی فراگیر و ارتباط آن با خلاقیت ---------------------------- 99
اصول اساسی در پرورش خلاقیت -------------------------------------- 107
عوامل موثر در پرورش خلاقیت --------------------------------------- 108
نقش امنیت و آزادی روانی در خلاقیت ---------------------------------- 113
خلاقیت و حل مسئله ----------------------------------------------- 115
خلاقیت و پیشرفت تحصیلی ----------------------------------------- 117
خلاقیت و هنر --------------------------------------------------- 118
خلاقیت و توسعه اقتصادی ------------------------------------------- 121
اثر محرک عاطفی در خلاقیت ---------------------------------------- 122
شرایط لازم جهت استفاده حداکثر از قدرت تصور در خلاقیت ------------------ 126
موانع خلاقیت ---------------------------------------------------- 128
عامل شانس در کاوش در مسیر خلاقیت --------------------------------- 127
با تصور خلاق می توان روابط شخصی را بهبود بخشید------------------------ 139
سوابق پژوهش در ایران --------------------------------------------- 141
سوابق پژوهش در خارج -------------------------------------------- 143
نتیجه گیری و جمع بندی فصل دوم------------------------------------- 147
فصل سوم : روش اجرای پژوهش-------------------------------- 150
روش تحقیق----------------------------------------------------- 151
روش گرد آوری اطلاعات------------------------------------------- 152
ابزار گردآوری اطلاعات -------------------------------------------- 152
جامعه آماری----------------------------------------------------- 152
تعداد و روش نمونه گیری ------------------------------------------- 153
نمره گذاری آزمون ------------------------------------------------ 154
نحوه تبدیل نمره خام به نمره استاندارد ---------------------------------- 154
اعتبار آزمون----------------------------------------------------- 155
روش استخراج مصاحبه کتبی ----------------------------------------- 155
اساس تئوریکی پرسشنامه و مصاحبه کتبی -------------------------------- 156
روشهای آماری--------------------------------------------------- 156
خلاصه فصل----------------------------------------------------- 158
--
فصل چهارم :یافته های پژوهش و تجزیه و تحلیل آنها ------------ 159
مقدمه---------------------------------------------------------- 160
تجزیه یافته های پژوهش -------------------------------------------- 161
تحلیل یافته های پژوهش--------------------------------------------- 205
خلاصه فصل ---------------------------------------------------- 208
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات --------------------- 209
نتیجه گیری------------------------------------------------------ 210
پیشنهادات------------------------------------------------------- 212
منابع ---------------------------------------------------------- 214
پیوستها -------------------------------------------------------- 221
جدول 1-2 عوامل و عناصر خلاقیت ------------------------------------- 59
جدول 1-3 پنج دامنه توضیح نمرات استاندارد ----------------------------- 154
جدول 1-4 فراوانی و درصد فراوانی خلاقیت افراد سه گروه شرکت کننده در پرسشنامه CREE 161
جدول 2-4 پاسخ افراد سه گروه مشاوره، مدیریت آموزشی و روانشناسی به سوال 1 مصاحبه کتبی 162
جدول 3-4 پیشایندی سوال یک مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد ------------- 164
جدول 4-4 آزمون خی دو سوال یک مصاحبه کتبی ------------------------- 164
جدول 5-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال (1-2) مصاحبه کتبی--------------- 165
جدول 6-4 پیشایندی سوال (1-2) مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد----------- 166
جدول 7-4 آزمون خی دوی سوال 1-2 مصاحبه کتبی----------------------- 166
جدول 8-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 2-2 مصاحبه کتبی---------------- 167
جدول 9-4 پیشایندی سوال 2-2 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------- 169
جدول 10-4 آزمون فی دو سوال 2-2 مصاحبه کتبی------------------------ 169
جدول 11-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 1-3 مصاحبه کتبی--------------- 169
جدول 12-4 پیشایندی سوال 1-3 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------ 171
جدول 13-4 آزمون فی دو سوال 1-3 مصاحبه کتبی------------------------ 171
جدول 14-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 2-3 مصاحبه کتبی--------------- 171
جدول 15-4 پیشایندی سوال 2-3 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------ 173
جدول 16-4 آزمون فی دو سوال 2-3 مصاحبه کتبی------------------------ 173
جدول 17-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 1-4 مصاحبه کتبی--------------- 173
جدول 18-4 پیشایندی سوالها مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد -------------- 175
جدول 19-4 آزمون خی دوی سوال 1-4 مصاحبه کتبی---------------------- 175
جدول 20-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 2-4 مصاحبه کتبی--------------- 175
جدول 21-4 پیشایندی سوال 2-4 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------ 177
جدول 22-4 آزمون خی دو سوال 2-4 مصاحبه کتبی----------------------- 177
جدول 23-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 1-5 مصاحبه کتبی--------------- 177
جدول 24-4 پیشایندی سوال 1-5 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------ 179
جدول 25-4 آزمون خی دوی سوال 1-5 مصاحبه کتبی---------------------- 179
جدول 26-4 پاسه سه گروه آزمودنی به سوال 2-5 مصاحبه کتبی--------------- 179
جدول 27-4 پیشایندی سوال 2-5 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------ 181
جدول 28-4 آزمون خی دو سوال 2-5 مصاحبه کتبی----------------------- 181
جدول 29-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 1-6 مصاحبه کتبی -------------- 181
جدول 30-4 پیشایندی سوال 1-6 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------ 183
جدول 31-4 آزمون خی دو سوال 1-6 مصاحبه کتبی----------------------- 183
جدول 32-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 2-6 مصاحبه کتبی--------------- 184
جدول 33-4 پیشایندی سوال 2-6 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------ 185
جدول 34-4 آزمون خی دو سوال 2-6 مصاحبه کتبی----------------------- 185
جدول 35-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 7 مصاحبه کتبی----------------- 186
جدول 36-4 پیشایندی سوا 7 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد--------------- 188
جدول 37-4 آزمون خی دو سوال 7 مصاحبه کتبی-------------------------- 188
جدول 38-4 پاسخ سه گروه آزمودنی سوال 1-8 مصاحبه کتبی---------------- 188
جدول 39-4 پاسخ سه گروه آزمودنی سوال 2-8 مصاحبه کتبی ---------------- 190
جدول 40-4 پاسخ افراد سه گروه آزمودنی به سوال 9 مصاحبه کتبی------------- 191
جدول 41-4 وضعیت افراد از نظر جنس شرکت کنندگان در پرسشنامه CREE مصاحبه کتبی 192
جدول 42-4 پیشایندی جنس افراد سه گروه آزمودنی و میزان خلاقیت آنان--------- 193
جدول 43-4 آزمون خی دوی جنس افراد شرکت کننده و میزان خلاقیت آنان------- 193
جدول 44-4 وضعیت سنی افراد شرکت کننده در پرسشنامه CREE و مصاحبه کتبی -- 194
جدول 45-4 پیشایندی سن افراد سه گروه آزمودنی و میزان خلاقیت آنان---------- 196
جدول 46-4 آزمون کروکسال دالیس سن افراد شرکت کننده و میزان خلاقیت آنان--- 196
جدول 47-4 وضعیت رشته تحصیلی افراد شرکت کننده در پرسشنامه CREE و مصاحبه کتبی 197
جدول 48-4 پیشایندی رشته تحصیلی افراد سه گروه آزمودنی و میزان خلاقیت آنان--- 198
جدول 49-4 آزمون خی دو رشته تحصیلی افراد و میزان خلاقیت آنان------------- 198
جدول 50-4 وضعیت معدل افراد شرکت کننده در پرسشنامه CREE و مصاحبه کتبی-- 199
جدول 51-4 پیشایندی معدل افراد سه گروه آزمودنی و میزان خلاقیت آنان--------- 201
جدول 52-4 آزمون کروکسال والیس معدل افراد شرکت کننده و میزان خلاقیت آنان-- 201
نمودار 1-2 محل تقاطع خلاقیت (در عوامل موثر در خلاقیت)-------------------- 58
نمودار 2-2 عمل مطلوب یادگیری زتروی--------------------------------- 67
نمودار 1-4 فراوانی میزان خلاقیت افراد در سه رشته مختلف مشاوره، روانشناسی و مدیریت آزمودنی و استفاده از پرسشنامه CREE نشان میدهد. ------------------------------------- 161
نمودار 2-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته به سوال 1 مصاحبه کتبی را نشان میدهد. ---- 163
نمودار 3-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 1-2 مصاحبه کتبی نشان میدهد. ------ 165
نمودار 4-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 2-2 مصاحبه کتبی نشان میدهد. 168
نمودار 5-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 1-3 مصاحبه کتبی نشان میدهد. ------ 170
نمودار 6-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 2-3 مصاحبه کتبی نشان میدهد. ------ 172
نمودار 7-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 1-4 مصاحبه کتبی نشان میدهد. ------ 174
نمودار 8-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 2-4 مصاحبه کتبی نشان میدهد. ------ 176
نمودار 9-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 1-5 مصاحبه کتبی نشان میدهد. ------ 178
نمودار 10-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 2-5 مصاحبه کتبی نشان میدهد. 180
نمودار 11-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 1-6 مصاحبه کتبی را به طور کمی نشان میدهد. 182
نمودار 12-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 2-6 مصاحبه کتبی را به طور کیفی نشان میدهد.----------------------------------------------------------- 184
نمودار 13-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 7 مصاحبه کتبی را به طور کیفی نشان میدهد. 186
نمودار 14-4 وضعیت جنس افراد شرکت کننده از سه رشته مختلف را در پرسشنامه CREE نشان میدهد. 192
نمودار 15-4 وضعیت سنی افراد شرکت کننده از سه رشته مختلف را در پرسشنامه CREE نشان میدهد. 195
نمودار 16-4 فراوانی افراد شرکت کننده در هر کدام از رشتهها در پرسشنامه CREE را نشان میدهد. 197
نمودار 17-4 معدل افراد شرکت کننده در پرسشنامه CREE و مصاحبه کتبی در سه رشته مختلف را به طور کلی نشان میدهد. ----------------------------------------------------- 200
نمودار 18-4 معدل افراد دارای خلاقیت بالا را در سه گروه آزمودنی به طور کلی نشان میدهد. 202
نمودار 19-4 معدل افراد دارای خلاقیت متوسط را در سه گروه آزمودنی به طور کلی نشان میدهد. 203
نمودار 20-4 معدل افراد دارای خلاقیت پایین را در سه گروه آزمودنی به طور کلی نشان میدهد. 203
نمودار 21-4 آزمون ضریب هم بستگی پیرسون که پراکندگی معدل در برابر نمرات استاندارد خلاقیت سه گروه آزمون را نشان میدهد. ------------------------------------------------ 204