کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پاورپوینت تکنیک های ترمیم فاجعه ها در سیستم های پایگاه داده

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پاورپوینت تکنیک های ترمیم فاجعه ها در سیستم های پایگاه داده دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود پاورپوینت تکنیک های ترمیم فاجعه ها در سیستم های پایگاه داده


دانلود پاورپوینت تکنیک های ترمیم فاجعه ها در سیستم های پایگاه داده

گسترش استفاده از کامپیوتر باعث نفوذ کاربرد کامپیوتر در جنبه های مختلف زندگی انسان از جمله جنبه های حیاتی مانند کنترل ترافیک هوایی ،  کنترل خودکار خطوط دریایی ،  مدیریت نقطه فروش و حتی سرویس فروش بلیط سینما شده است. داده های ذخیره شده در سیستم های کامپیوتری با ارزش ترین دارایی یک شرکت است که باید به هر قیمت از آن محافظت کنند.

تکنیک های تحمل خطا برای افزایش قابلیت در دسترس بودن سیستم و کاهش خرابی های ناشی از بروز خطا در اجزا گسترش یافتند.[3] داده های حیاتی درون حافظه پایدار ذخیره شده و کپی های اضافی برای ذخیره در حافظه های پایدار تهیه می شوند این روش ها مناسب است ولی در برابر رخ دادن یک حادثه ممکن است نا کارآمد باشد . از جمله این حوادث می توان به زلزله سال 1906 در سان فرانسیسکو اشاره کرد که بیش از نیمی از شهر را ویران کرد .

رویه های وسیع تهیه پشتیبان برای محافظت داده ها در مقابل بروز یک حادثه گسترش یافتند که از جمله آنها می توان  به رویه های تهیه پشتیبان به صورت پدر بزرگ – پدر – فرزند، تکنیک­های رویدادنگاری افزایشی و متد نسخه­برداری تصویر داده­ها اشاره کرد.[3] به علاوه، برای نگهداری در برابر از دست رفتن داده، سیستم باید بتواند سرویس عادی خود را پس رخ دادن حادثه ارائه کند. بنابراین همراه با داده سخت افزار کامپیوتر نیز باید جایگزین شوند.

 

تعریف ترمیم

پایگاه­داده­ها بالقوه در معرض آسیب است. انواع نقص (عیب) و در نتیجه خرابی ممکن است در پایگاه­داده­ها بروز کند. سیستم مدیریت پایگاه­داده­ها باید بتواند, در صورت بروز خرابی, پایگاه­داده­ها را ترمیم و آسیبها و خسارات وارده بر آن را جبران کند. به عبارت دیگر می­توان بروز خرابی در سیستم را ناشی از بروز اشتباه در سیستم دانست که خود اشتباه ناشی از ایجاد نقص در سیستم است.[2]

به عبارت ساده ترمیم یعنی بازگرداندن پایگاه­داده­ها به وضع سازگاری که درست قبل از بروز خرابی داشت. به بیان دیگر به آخرین وضع سازگار, به گونه­ای که اثری از خرابی در آن نباشد.

سلسه مراتب خطا

خطاها انواع مختلفی داشته و در منابع مختلف دسته­بندی­های متفاوتی برای آنها معرفی شده است.

از جمله می­توان خرابی­ها را به دو دسته عمده خرابی سیستمی و خرابی رسانه­ای تقسیم کرد. خرابی سیستمی سبب می­شود تا حداقل یک و معمولاً تمام تراکنش­های در حال اجرا در سیستم آسیب ببینند ولی داده­های ذخیره شده در حافظه جانبی دچار خرابی نمی­شوند. مثل خرابی ناشی از قطع جریان برق. برعکس خرابی­های رسانه­ای سبب ایجاد خرابی در تمام یا قسمتی از داده­های ذخیره شده در حافظه مانا می­شود و حداقل روی آن دسته از تراکنش­هایی که در حال استفاده از داده­ها هستند تأثیر می­گذارد.

بر اساس شدت سختی خطا از کم به زیاد خطاها به چند دسته تقسیم می شوند : زودگذر، Crash، رسانه­ای، محلی، اپراتور و خطا های بدخواه.[2]

خطاهای گذرا آنهایی هستند که موجب از دست رفتن پیغام ها در سیستم های مبتنی بر شبکه می­شوند . پروتکل­ها در لایه داده، لایه شبکه و لایه کاربرد می­تواننند برای رفع و کنترل این گونه خطاها طراحی شوند.

 

شامل فایل word و 20 اسلاید powerpoint


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.