کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود تحقیق حرکت سیمانتیک (بدون شکل )

اختصاصی از کوشا فایل دانلود تحقیق حرکت سیمانتیک (بدون شکل ) دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود تحقیق حرکت سیمانتیک (بدون شکل )


دانلود تحقیق حرکت سیمانتیک (بدون شکل )

 

 

 

 

 

 

 



فرمت فایل :docx(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:26

فهرست مطالب:

۱٫ ۱) سینماتیک.. ۳

۲٫ ۱) دینامیک.. ۳

۱٫۵) مکانیزم. ۳

۶٫ ۱) حرکت در صفحه. ۴

۷٫ ۱) انتقال. ۴

۸٫ ۱) دوران.. ۵

۱۰٫ ۱) حرکت مارپیچی.. ۵

۱۱٫ ۱) حرکت کروی.. ۵

بخش دوم: مکانیزمهای میله ای Linkage. 5

2) مکانیزمهای چهار میله ای.. ۵

۲) مکانیزم چهار میله ای با لنگهای موازی.. ۶

۲) مکانیزم چهار میله ای با لنگهای مساوی و غیر موازی.. ۶

۲) مکانیزم لنگ – آونگ Crank and rocker. 6

2) مکانیزم با لنگهای دورانی دوبل یا لنگ لنگ drang Link. 6

2) مکانیزم لنگ – لغزنده Slider-Crank meckanism… 6

2) مکانیزم رفت و آمدی Scotchy yoke. 7

2) انواع مکانیزمهای برگشت سریع Quick return Mechanism… 7

8. 2) مکانیزم ویت ورث With worth. 7

8. 2) مکانیزم با لنگهای دورانی دوبل drong Link. 7

8. 2) مکانیزم لنگ – آونگ انحرافی Ofset Slider Crank. 8

12. 2) کوپلینگ الدهم Oldham Coupling. 9

14. 2) مکانیزمهای نوبه ای Intermittent – motion mechanisms. 9

15. 2) مکانیزم ژنوا Geneva wheel 9

16. 2) جغجغه ها Ratchets. 9

17. 2) پرگار بیضی کش Elliptic trommel 9

بخش سوم: بادامک ها ۱۰

پیش گفتار. ۱۱

۱٫۱) آوردن یک مدل ۳D.. 11

مرحله ۱٫۲) اتصال مجموعه ها ۲۰

مرحله ۱٫۳) افزودن موتور. ۲۲

مرحلة ۱٫۴) تنظیم مفصل ها ۲۳

۱٫۵) استفاده از شرکت پذیری.. ۲۵

مرحله ۱٫۶ استفاده از زیرمجموعه ها ۲۶

 

چکیده:
1. 1) سینماتیک
سینماتیک ماشینها عبارت از مطالعه و تجزیه و تحلیلی راجع به حرکت نسبی اجزاء ماشینها می باشد. در این تجزیه و تحلیل تغییر مکان، سرعت و شتاب مورد نظر قرار خواهد گرفت.
2. 1) دینامیک
دینامیک ماشین با نیروهای وارد بر اجزاء یک ماشین و حرکات ناشی از این نیروها سر و کار دارد.
3. 1) ماشین
یک ماشین وسیله ای است برای تغییر فرم و انتقال انرژی. این ماشین اغلب اوقات از ترکیب تعدادی قطعات ثابت و متحرک مشخص می گردد که به منظور تنظیم قدرت منشاء و کاری که می بایست انجام شود بین آنها قرار می گیرد.
4. 1) دیاگرام سینماتیکی
در مطالعه حرکات اجزاء یک ماشین معمولاً دیاگرامی از اجزاء به گونه ای رسم می گردد که در رسم آنها از اندازه هایی استفاده می گردد که در حرکت اجزاء مؤثر می باشند. دیاگرام نشان داده شده در شکل 1.1 اجزاء اصلی موتور دیزل نشان داده می شود.
1.5) مکانیزم
یک زنجیره سینماتیکی عبارت از یک مجموعه میله های صلب می باشد که ضمن اتصال یا تماس به یکدیگر می توانند نسبت به یکدیگر دارای حرکت نسبی باشند. اگر یکی از میله ها ثابت بوده و حرکت یکی از میله های دیگر به وضعیت جدید موجب حرکت سایر میله ها در وضعیتهای مشخص و قابل پیش بینی گردد مجموعه را زنجیره سینماتیکی مقید می نامند، اگر یکی از میله ها ثابت درنظر گرفته شده و حرکت یکی از میله های دیگر به وضعیت جدید موجب حرکت سایر میله ها در وضعیتهای مشخص و قابل پیش بینی نگردد آنگاه مجموعه را زنجیره سینماتیکی غیرمقید می نامند. یک زنجیرة سینماتیکی مقید را موقعی یک مکانیزم می نامند که اگر مثلاً مطابق شکل 1.1 میله 1 ثابت بوده باشد پیستون و میله رابط (شاتون) به ازای هر موقعیت مشخص لنگ دارای موقعیتی مشخص و معین بوده باشند. بنابراین مجموعه یک زنجیره سینماتیکی مقید و یا یک مکانیزم می باشد.
6. 1) حرکت در صفحه
موقعی یک جسم دارای حرکت در صفحه خواهد بود که تمام نقاط آن در صفحاتی موازی با یک صفحه مبنا حرکت نماید. این صفحه مبنا، را صفحه حرکت می نامند. حرکت در صفحه می تواند یکی از سه نوع انتقالی، دورانی و ترکیب انتقالی و دورانی باشد.
7. 1) انتقال
اگر جسمی طوری حرکت کند که تمام خطوط مستقیم واقع برروی آن همواره وضعیت هایی موازی همدیگر داشته باشند جسم دارای انتقال خواهد بود. حرکت انتقالی مستقیم الخط حرکتی است که در آن تمام نقاط واقع برروی جسم در امتداد خطی مستقیم حرکت می نمایند.
8. 1) دوران
در دوران فاصله تمام نقاط واقع برروی جسم نسبت به خط عمود بر صفحه حرکت ثابت باقی خواهد ماند.
9. 1) انتقال و دوران
اغلب قطعات ماشینها حرکتی مرکب از دوران و انتقال می باشند.
10. 1) حرکت مارپیچی
یک نقطه که در فاصله ثابت از محوری دوران نموده و همزمان در امتداد این محور حرکت نماید دارای حرکت مارپیچی می باشد. یک جسم موقعی دارای حرکت مارپیچی می باشد که هر نقطه آن یک مارپیچ را طی نماید.
11. 1) حرکت کروی
یک نقطه موقعی دارای حرکت کروی می باشد که ضمن حرکت در فضای سه بعدی فاصله اش نسبت به نقطه یا ثابت تغییر ننموده و ثابت باقی بماند. یک جسم موقعی دارای حرکت کروی است که هر نقطه آن دارای حرکت کروی باشد.
بخش دوم: مکانیزمهای میله ای Linkage
2) مکانیزمهای چهار میله ای
یکی از متداولترین و مفیدترین مکانیزمها مکانیزم چهار میله ای است. در شکل 1. 2 یک مکانیزم چهار میله ای نشان داده شده
2) مکانیزم چهار میله ای با لنگهای موازی
لنگهای 2 و 4 در شکل 2.2 دارای طولهای مساوی بوده و طول میله رابط 3 برابر خط المرکزین 4O2O می باشد.
2) مکانیزم چهار میله ای با لنگهای مساوی و غیر موازی
لنگهای 2 و 4 از شکل 3. 2 درای طولهای مساوی بوده و طول میلة رابط 3 برابر طول خط المرکزین 4O2O می باشد.
2) مکانیزم لنگ – آونگ Crank and rocker
لنگ شماره 2 از مکانیزم نشان داده شده در شکل 4. 2 حول محور2O دوران کامل نموده و از طریق میلة رابط شماره 3 موجب نوسان لنگ شماره 4 حول نقطه 4O می گردد.
2) مکانیزم با لنگهای دورانی دوبل یا لنگ لنگ drang Link
شکل 5. 2 یک مکانیزم چهار میله ای را نشان می دهد که کوتاهترین عضو آن میلة ثابت است. چنین مکانیزمی با لنگهای دورانی موسوم می باشد.
2) مکانیزم لنگ – لغزنده Slider-Crank meckanism
مکانیزم لنگ – لغزنده دارای موارد استعمال متعدد می باشد. یک نمونه متداول از کاربرد این مکانیزم در موتورهای دیزل و بنزین یافت شده که در آنها فشار گاز به پیستون یعنی عضو شمارة 4 وارد می گردد.
2) مکانیزم رفت و آمدی Scotchy yoke
مکانیزم رفت و آمدی نشان داده در شکل 7. 2 برگردانی از یک مکانیزم لنگ – لغزنده می باشد. این مکانیزم رفت و آمدی معادل مکانیزم لنگ و لغزنده ای است که طول میلة رابط آن بینهایت می باشد. بدین ترتیب لغزندة آن دارای حرکات نوسانی ساده خواهد بود. از این مکانیزم در ماشینهای آزمایش به منظور نشان دادن ارتعاشی که دارای حرکات نوسانی ساده می باشد استفاده می گردد.
2) انواع مکانیزمهای برگشت سریع Quick return Mechanism
این مکانیزم ضمن ثابت بودن سرعت زاویه ای لنگ قادر است ابزار برش ماشین را که دارای حرکت رفت و آمدی است خیلی آرام به جلو برده ولی سریع به عقب برگرداند. بعضی از انواع متداول آن پایین شرح داده خواهد شد.
8. 2) مکانیزم صفحه تراش Crank Shaper
8. 2) مکانیزم ویت ورث With worth
این مکانیزم که در شکل 9. 2 نشان داده شده است.
8. 2) مکانیزم با لنگهای دورانی دوبل drong Link
میله های 1، 2، 3 و 4 از این مکانیزم که در شکل 10. 2 نشان داده شده است. یک مکانیزم با لنگهای دورانی دوبل را نشان می دهند.
8. 2) مکانیزم لنگ – آونگ انحرافی Ofset Slider Crank
مکانیزم لنگ را می توان مطابق شکل 11. 2 به گونه ای طراحی نمود که ابتدا حرکت لغزنده از محور لنگ مرور محور لنگ دارای انحراف y بوده باشد که بدین ترتیب امتداد مسیر حرکت لغزنده از محور لنگ مرور نخواهد کرد.
2) مکانیزمهای خط مستقیم Srtaight-Line Mechanisms
مکانیزمهای خط مستقیم مکانیزمهایی می باشند که یک نقطة واقع بر آنها بدون آنکه به وسیلة قیدی هدایت شوند در امتداد خطی مستقیم و یا تقریباً مستقیم حرکت می کند.
برخی از انواع متداول مکانیزم های خط مستقیم:
10. 2) مکانیزمهای موازی Parallel Mechanism
این دسته از مکانیزمها حرکتهای موازی را پدید می آورند. دستگاه کپیه (pantograph) نشان داده شده در شکل 17. 2 برای بزرگ کردن و یا کوچک کردن حرکتها مورد استفاده قرار می گیرد.
کاربرد دیگر مکانیزمهای موازی که همه ما کم و بیش با آن آشنا می باشیم دستگاههای نقشه کشی است که یک نمونه آن در شکل 18. 2 نشان داده شده است.
11. 2) مکانیزمهای تاگل Toggle Mechanisms
از این مکانیزم در مواردی استفاده می گردد که می بایست نیرویی نسبتاً زیاد در فاصله ای کوتاه انتقال یابد. در شکل 19. 2 میله های شماره 4 و 5 دارای طولهای مساوی می باشند.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.