فرمت فایل : word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:38
فهرست مطالب
عنوان صفحه
معرفی محصول 1
آلترناتیو 6
عوامل موثر در طراحی آلترناتیو 6
انواع آلترناتیو 8
اتلاف قدرت 11
استارت 13
انواع استارت 15
جدول تعرفه ها و شرایط واردات و استانداردهای بین المللی 19
شرکت های عمده تولید کننده در سطح جانی 20
آمار واردات 20
2- برنامه تولید 21
3- مکان یابی و برآورد ظرفیت تولید واحدهای داخلی 22
4- فهرست ماشین آلات 23
5- طرح جانمایی خطوط تولید 25
6- فهرست اجزاء 26
7- هزینه های اجرایی 26
8 – چارت سازمانی 30
9- برآورد سرمایه 31
10- نقطه سر به سر 33
چکیده:
معرفی محصول
الکترناتور- مولد نیروی الکتریکی در موتور خودرو
به طور کلی مصارف متعددی و پیوسته نیروی الکتریکی در خودرو به اشکال مختلفی در حال افزایش می باشد . این مصرف کننده ها در قسمت های مختلف خودرو مانند استارتر، سیستم احتراق ، سیستم سوخت رسانی ، روشنایی و سایر ادوات و تجهیزات جدید مانند ادوات کنترل موتور و .... پراکنده می باشند . به همین لحاظ موتور نیازمند منبع کار او قابل اطمینانی از انرژی دارد که در شرایط متنوعی در هر زمان از روز و شب قابل دسترسی باشد .
در وضعیت کارموتور ، آلترناتیو منبع تامین جریان برق مورد نیاز بوده و در حالت خاموش بودن موتور باطری عهده دار این کار می باشد . طراحی های انجام شده در خودرو به این صورت بوده که باطری به عنوان منبع ذخیره و نگهداری و آلترناتیو به عنوان منبع مولد جریان الکتریکی برای کلیه مصارف خودرو و منجمله جریان لازم جهت شارژ باطری استفاده می شود .
جهت کارکرد قابل اطمینان کل سیستم ، ضروری است خروجی آلترناتیو ، ظرفیت باطری ، نیروی لازم جهت راه اندازی اولیه موتور و سایر مصارف برق در خودرو با هم در بهترین شکل ممکن هماهنگ باشند . این وضعیت حتی در شرایط سختی مانند شب های سرد زمستانی باید باطری را شارژ کرده و جهت راه اندازی موتور مشکلی نداشته باشد . به لحاظ ایمنی نیزتجهیزات ایمنی اعم از هشداری و اخطاری باید به نهو سریع عمل کنند . این در حالی است که در حالت توقف و عدم درگیری موتور و قوای محرکه نیز ضروری است ادوات و دستگاه ههای برقی خودرو تا زمان قابل قبولی به کار خود ادامه دهند .
بارهای الکتریکی مصرفی
بارهای مصرف کننده های مختلف جریان الکتریکی متفاوت بوده ، چنانچه در نمودار دیده می شود جهت شناسایی بارهای مصرفی به صورت تفکیک شده بین بارهای اولیه ( احتراق و ... ) و بارهای مصارف طولانی مدت ( روشنایی ، رادیو پخش ، بخاری و ... ) و بارهای کوتاه مدت ( راهنماها ، چراغ حفلر و ... ) مشخص شده اند .
بعضی از این کاربردها فصلی هستند ( کولر و یا بخاری .... ) و کارکرد برخی مانند پروانه خنک کن رادیاتور به دمای محیطی و شر ایط رانندگی بستگی دارد .
نیروی الکتریکی برای مصارف خودرو ( مقادیر متوسط )
باطری ذخیره کننده انرژی الکترناتور / ژنراتور تامین کننده انرژی
شارژ کردن
مصارف کوتاه مدت مصارف طولانی مدت مصارف پیوسته
مه شکن 35-55w هرکدام راهنماها 21w هرکدام رادیو پخش 10-15w
چراغ دنده عقب 21-25w چراغ های داخل اتاق چراغ های کوچک هر کدام 4w احتراق 20w
برف پاک کن 60-90w شیشه بالابر 150w چراغهای کنترل پانل برای هر کدام 2w
استارتو موتور سواری 800-3000W پر وانه برفی رادیاتور 200w چراغ ؟؟ 10w برای هرکدام
برف پاک کن چراغها60w گرمکن خفه کن موتور 80w چراغ ترمز دستی 3-5w
فندک 100w شیشه گرم کن عقب 120w
چراغهای کمکی 55w هرکدام برف پاک کن عقب 30-65w چراغ اصلی نور ؟؟ 55w برای هرکدام
چراغهای ترمز کمکی هر کدام 21w بوق 25-40w هرکدام چراغ اصلی نوربالا 60w برای هرکدام
آنتن برقی 60w چراغ عقب 5w برای هرکدام چ
در خودروهای ؟؟؟ 100w چراغ ترمز 18-21w هرکدام بخاری 20-60w
تولید نیروی الکتریکی توسط الکترناتور
در واقع در سال 1963 به دنبال ساخت نوع جدیدی از دیورهای یکسوساز با سطح قابلیت اطمینان مناسب و همچنین به صرفه بودن آنها چه به لحاظ ابعادی و چه به لحاظ اقتصادی بوده که طراحی و ساخت انواع مختلفی از آلترناتیو توسعه پیدا کرد . اصول کار آلترناتیوها بر اساس اصول ساده الکترومغناطیس بنا شده است . لیکن کارایی و مزایای آلترناتیوها باعث شده که جای بسیاری از مولدهای جریان مستقیم را بگیرد . آلترناتیوها توانستند نه تنها مصارف دائم ؟؟؟ تجهیزات مختلف برقی را برآورد بلکه جریان لازم برای شارژ باطری را در سطح مناسبی حتی در شرایط بد آب و هوایی را فراهم سازند . افزایش مصارف نیروی الکتریکی باعث شده است که تقاضا برای نیروی الکتریکی افزایش یابد ، چنانچه پیش بینی تقاضا برای نیروی الکتریکی در خودرو و طبق نمودار تا سال 2000 میلادی را نشان می دهد .
ضمن آنکه علیرغم پیشرفت ها و بهبودهای کسب شده در زمینه علم ترافیک و شبکه های ارتباطی کماکان با افزایش زمان تلف شده در حالت های توقف در مسیرهای گوناگون مواجه شده است . شایان ذکر است که در زمان توقف وعدم درگیری قوای محرکه ، آلترناتیو گاه تا 1 وضعیت حداکثر خود می رسد .