فرمت فایل : WORD ( قابل ویرایش ) تعداد صفحات:11
چکیده :
امروزه ، فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام های آموزشی پیشرفته حرف اول را میزنند ، اما پایه و اساس این حرف ها بر یافته های علمی به ویژه ، یافته های علوم تربیتی ، روان شناسی رشد ، دانش و هنر آموزش مبتنی است .
بنابراین نباید فراموش کنیم هر کجا که می خواهیم از فناوری های گوناگون در آموزش استفاده کنیم ، دانش و هنر آموزش مقدم بر فناوری است . در حقیقت فناوری آموزش باید در خدمت آموزش باشد نه به عکس ، در عین حال یادآوری این نکته ضروری است که بدون فناوری های اطلاعاتی و ارتباط به روز ، تغییر و تحول اساسی در شیوه ها ، نگرش ها و مهارت های آموزشی مناسب با عصردانایی رخ نخواهد داد . بنابراین ، تاثیر متقابل یافته های علمی بر فناوری و قابلیت ها و توانایی های فناوری در به کار گیری یافته های علمی انکار ناپذیر است . و فناوری های اطلاعات و ارتباطات با علم تعلیم و تربیت در آموزش های مبتنی بر خود - رهبری ، تفکر انتقادی و پرورش خرد ورزی همسویی و سازگاری بیشتری دارند .
چکیده ................................................................................................................... 1
مقدمه .................................................................................................................... 2
مفهوم فناوری ........................................................................................................ 3
جامعة اطلاعاتی ..................................................................................................... 3
جهانی شدن ........................................................................................................... 4
آموزش و پرورش در عصر اطلاعات و ارتباطات .................................................. 5
فناوری اطلاعات و ارتباطات و ایجاد تحول در آموزش و پرورش ......................... 7
نقش معلمان در عصر اطلاعات ............................................................................. 8
راهکارهای پیشنهادی ............................................................................................. 8
نتیجه گیری .......................................................................................................... 10
مؤاخذ و منابع ....................................................................................................... 11