پرسشنامه مثلث شناختی،دارای 30 سوال است. این ابزار روش نمره گذاری و تفسیر و روایی و پایایی را نیز دارد.
پرسشنامه مثلث شناختی،دارای 30 سوال است. این ابزار روش نمره گذاری و تفسیر و روایی و پایایی را نیز دارد.
تحقیق کامل : سوهان کاری ، با فرمت ورد35 صفحه همراه تصاویر
فهرست :
سوهان کاری:
سوهان کاری یکی از روش های برداه برداری از سطوح زاویه دار و موج دار و یا منحنی می باشد که این عمل را می توان بوسیله دست و یا ماشین انجام داد .با عمل سوهان کاری ماده خام فلزی را به فرم دلخواه تبدیل می کنند .
معرفی سوهان :
وسیلهای که در سوهان کاری استفاده می شود را سوهان گویند . سوهان قطعهای است از جنس فولاد ابزار سازی غیر آلیاژی و یا فولاد ابزار سازی کرم دار. که پس از ایجاد دندانه هایی روی آن ، قسمت بدنه را سخت می کنند ولی دنباله آن را برای جلوگیری از شکستن ، نرم می سازند.
دندانه های سوهان مشابه گوه های کوچکی می باشند که در کنار و پشت سر هم قرار گرفته اند . به این دندانه ها آج سوهان گویند .
آج سوهان را مطابق شکل روبرو در دو امتداد مختلف می سازند که یکی از آنها را آج رویی و دیگری را آج زیرین می نامند . زاویه انحراف آج رویی نسبت به محور سوهان 71 درجه و آج زیرین 54 درجه انتخاب می شود .بدین صورت دندانه های سوهان پشت سر هم قرار نمی گیرند و این عمل از ایجاد شیار روی سطح قطعه کار جلوگیری می کند .
وقتی سوهان با فشار روی سطح قطعه کار کشیده می شود ، دندانه های آن براده های کوچکی را از سطح قطعه کار جدا میکنند و در فضای خالی دندانه ها جمع می کنند و در انتهای سطح به خارج هدایت می سازند .
روشهای ایجاد آج سوهان
آج سوهان را با دو روش فرزکاری وضرب زنی روی سطح سوهان ایجاد می کنند . شکل زیر بیانگر دو روش ذکر شده است .
انواع آج سوهان
سوهان ها را ر انواع یک آجه و دو آجه می سازند .
این سوهان را به روش فرزکاری تولید می کنند و مورد استفاده آن برای براده برداری مواد نرم ، آلومینیوم ، روی، قلع ، مس ، سرب و مواد مصنوعی می باشد .
این دو سوهان را به دو روش تولید می نمایند.
الف) سوهان دو آجه که به روش فرزکاری تولید می شود.
و مورد استفاده آن برای برداده برداری با حجم بیشتر از فلزات سخت است .
ب) سوهان دو آجه که به روش ضرب زنی تولید می شود و مورد استفاده آن برای براده برداری با حجم کمتر از مواد سخت (فولاد و چدن ) می باشد .
3- سوهان چوب سای
این سوهان به روش ضرب زنی تولید می شود و همچنان که از نامش پیداست برای برداه برداری از چوب و شاخ مورد استفاده قرار می گیرد .
شماره سوهان :
تعداد آج در یک سانتی متر از طول سوهان مصرف ظرافت سوهان است و آنها را بر حسب ظریف یا خشن بودن سوهان ها استاندارد کرده اند .
شماره مشخصه ظریف یا خشن بودن سوهان ها با شماره های از 0 تا 4 مشخص میشوند .
1- خشن 2- متوسط 3- ظریف 4- خیلی ظریف 5- خیلی خشن
اندازه سوهان ها
اندازه سوهان ها عبارت است از اندازه سر سوهان تا شروع دنباله آن .
سوهان ها را با طولهای 375.315.250.200.160.125.100.80 و 450 میلی متر تولید می کنند.
انواع فرم سوهان
سوهان های دستی را برحسب مورد استفاده و فرم محل سوهان کاری با مقاطع مختلف تولید می کنند که می توان فرم های سوهان تخت ، سوهان چهارگوش ، سوهان سه گوش ، سوهان گرد ، سوهان نیمگرد و سوهان کاردی را نام برد .
عملیات سوهان کاری
برای شروع و انجام کارهای سوهان کاری به ترتیب اعمال زیر را انجام می دهیم .
برای استقرار صحیح در پای گیره ، پای چپ را به نحوی قرار دهید که با امتداد خط محور گیره زاویه های در حدود 30 درجه ایجاد کند .
در این حال پای راست را به اندازهای تقریبی طول سوهان مورد استفاده ، عقب تر و تحت زاویه 75 درجه برروی کف کارگاه قرار دهید .
ساختمانهای اداری علاوه بر توان لازم برای روشنایی، نیاز به مقدار قابل توجهی انرژی برای تغذیه تجهیزات فنی مثل دستگاههای تهویه، آسانسورها و غیره، دارند. اگرچه با توجه به تکنولوژی لامپهای کم مصرف و مدیریت انرژی توان لازم برای روشنایی کاهش یافته است، اما توان لازم برای تجهیزات فنی و تهویه مطبوع در ساختمانها، افزایش یافته است. استانداردها: استانداردهای EN مربوطه و اسناد هماهنگ شده CENELEC به همراه یادداشتهای مربوطه به کشورهای محل مورد نصب، باید همواره مورد توجه باشند. برای تاسیسات تا ولتاژ ۱۰۰۰V، این استانداردها Hamonization Document 384 یا EN60384هستند. این استانداردها معادل انتشارات IEC364 با بخشهای مجزا و نیز DIN VDE 0100 در آلمان، می باشند. استانداردهای مربوط به سرویسهای ایمنی نیز باید مورد توجه باشند (در آلمان: DIN VDE 0107 برای بیمارستانها و DIN VDE 0108 برای ساختمانهایی با امکانات مشترک). هر دو استاندارد در حال حاضر هماهنگ شده و در HD 384 مجتمع شده اند .اتصال ساختمانها: در آلمان، هنگام اتصال ساختمانها به سیستم منبع توان بخش عمومی، باید شرایط فنی اعلام شده از طرف سازمان عمومی مربوطه، رعایت شود. ساختمانهایی با مصرف انرژی تقریباً ۳۰۰kw یا بالاتر، باید معمولاً به سیستم فشار قوی تاسیسات بخش عمومی، متصل شوند. یعنی به یک ایستگاه فرعی فشار قوی و ترانسفورمر نیاز خواهد بود. معمولاً این ایستگاه فرعی در یکی از طبقات پایین ساختمان نصب می شود. ساختمانهای بلند مرتبه: معمولاً در ساختمانهای بلند مرتبه، تجهیزات با مصرف توان بالا در طبقات بالای ساختمان وجود دارد. مثلاً موتورها یا موتور-ژنراتورها برای آسانسور، بخشهایی از سیستم تهویه و غیره. براساس مفاهیم مربوط به بهره وری، توان الکتریکی باید با بالاترین ولتاژ ممکن به مراکز بار انتقال یابند. در نتیجه ترانسفورمرها نیز در طبقات بالا در صورت نیاز در یک طبقه میانی نصب می گردند.شکل ۱-۱-۱
امروزه، این راه حل ها با استفاده از ترانسفورمرهای خشک و عایق ضد شعله و رزین خود اطفا و تجهیزات کلید زنی بدون روغن، میسر شده است. سیستمهای منبع توان: اندازه سیستم منبع توان به مساحت زیربنا، طول کابلهای تغذیه و انواع بار، بستگی دارد. در طول مرحله طراحی پروژه باید به انواع زیر توجه شود:
منبع توان اصل
منبع توان بار
منبع توان اصلی، توان را از تابلوی توزیع فشار ضعیف اصلی به تابلوهای فرعی و تابلوهای طبقات، منتقل می کند. این عمل توسط کابلها و شینهای اصلی انجام می شود. منبع توان بار، توان را در طبقات یا در بخشهای مستقل توان به مصرف کننده نهایی، انتقال می دهد.
منبع توان اصلی فاکتورهایی نظیر اندازه و شکل ساختمان، تعداد اتاقها و طبقات یا بخشهای منبع و موقعیت آنها، تعیین کننده آرایش کابلهای منبع توان هستند شکل ۲-۱-۱
در ساختمانهای بلند و چند طبقه، کابلهای منبع توان اصلی از پایین ساختمان به صورت خطوط اصلی نصب می شوند. این خطوط در فواصلی نصب می گردند که ساختمان را به بخشهای تغذیه مستقل، تقسیم می کنند.
در تاسیسات و مخصوصاً مکانهای آموزشی بزرگ برای ایجاد ارتباط با افرادی که در محلهای عمومی قرار دارند، مانند راهرو و محوطه های باز، همچنین برای اعلام عمومی (مثلاً هنگام امتحانات) از سیستمهای صوتی بعنوان سیستم های فراخوان استفاده میشود. سیستم صوتی در این ساختمانها بطور کلی از یک سری قوانین و اصول فیزیکی به نام علم آکوستیک پیروی می کند.
تعاریف زیر از علم آکوستیک برای طراحی سیستم صوتی مناسب می باشند:
۱-اکو(ECHO):
انعکاس صدای تولید شده از یک منبع صوتی که پس از مدت کوتاهی به گوش می رسد، را اکو می نامند. صداهای انعکاسی با تاخیر زمانی msec50 نسبت به صدای اصلی شنیده شده و به نظر می رسد که پژواک تولید شده است.
۲-نویز (Noise):
عبارت از مقدار صدایی است که بصورت عادی در یک محیط وجود دارد که از عوامل ایجاد آن می توان صحبت اشخاص، رفت و آمدو صداهای ناشی از کار کردن دستگاهها و غیره را نام برد.
۳-بلندگو:
بلندگوها مبدل سیگنال الکتریکی به صوتی می باشند و انواع گوناگونی دارند. مشخصات بلندگوها شامل توان الکتریکی ورودی و فشار صدای خروجی نشان دهنده حجم صدای تولید شده توسط بلندگوهاست. و به این صورت اندازه گیری می شودکه به اعمال ۱ وات ورودی به بلندگو اندازه گیری صدا درفاصله ۱متری از آن را نشان دهد.
150 صفحه فایل ورد قابل ویرایش
فهرست مطالب:
بخشی از متن اصلی :
استاد شهید آیت الله مطهری در 13 بهمن 1298 هجری شمسی در فریمان واقع در 75 کیلومتری شهر مقدس مشهد در یک خانواده اصیل روحانی چشم به جهان می گشاید. پس از طی دوران طفولیت به مکتبخانه رفته و به فراگیری دروس ابتدایی می پردازد. در سن دوازده سالگی به حوزه علمیه مشهد عزیمت نموده و به تحصیل مقدمات علوم اسلامی اشتغال می ورزد. در سال 1316 علیرغم مبارزه شدید رضاخان با روحانیت و علیرغم مخالفت دوستان و نزدیکان، برای تکمیل تحصیلات خود عازم حوزه علمیه قم می شود در حالی که به تازگی موسس گرانقدر آن، آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی دیده از جهان فروبسته و ریاست حوزه را سه تن از مدرسان بزرگ آن آیات عظام سید محمد حجت، سید صدرالدین صدر و سید محمد تقی خوانساری به عهد گرفته اند.
در دوره اقامت پانزده ساله خود در قم از محضر مرحوم آیت الله العظمی بروجردی (در فقه و اصول) و حضرت امام خمینی (به مدت 12 سال در فلسفه ملاصدرا و عرفان و اخلاق و اصول) و مرحوم علامه سید محمد حسین طباطبائی (در فلسفه : الهیات شفای بوعلی و دروس دیگر) بهره می گیرد. قبل از هجرت آیت الله العظمی بروجردی به قم نیز استاد شهید گاهی به بروجرد می رفته و از محضر ایشان استفاده می کرده است. مولف شهید مدتی نیز از محضر مرحوم آیت الله حاج میرزا علی آقا شیرازی در اخلاق و عرفان بهره های معنوی فراوان برده است. از اساتید دیگر استاد مطهری می توان از مرحوم آیت الله سید محمد حجت ( در اصول) و مرحوم آیت الله سید محمد محقق داماد (در فقه) نام برد. وی در مدت اقامت خود در قم علاوه بر تحصیل علم، در امور اجتماعی و سیاسی نیز مشارکت داشته و از جمله با فدائیان اسلام در ارتباط بوده است. در سال 1331 در حالی که از مدرسین معروف و از امیدهای آینده حوزه به شمار می رود به تهران مهاجرت می کند. در تهران به تدریس در مدرسه مروی و تألیف و سخنرانیهای تحقیقی می پردازد. در سال 1334 اولین جلسه تفسیر انجمن اسلامی دانشجویان توسط استاد مطهری تشکیل می گردد. در همان سال تدریس خود در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران را آغاز می کند. در سالهای 1337 و 1338 که انجمن اسلامی پزشکان تشکیل می شود .استاد مطهری از سخنرانان اصلی این انجمن است و در طول سالهای 1340 تا 1350 سخنران منحصر به فرد این انجمن می باشد که بحثهای مهمی از ایشان به یادگار مانده است.
این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word در اختیار شما قرار میگیرد
تعداد صفحات : 16
آموزش کامل زبان برنامه نویسی ASP.NET با کد های مهم کاربری