لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 5
بررسی میزان پویایی کتابخانههای مدارس دوره راهنمایی و متوسطه نظری شهر اصفهان در سال تحصیلی 80 ـ79 »
مقدمه
از مهمترین وظایف آموزش و پرورش آماده ساختن دانش آموزان برای خود آموزی و حرکت به سوی نوعی یادگیری خود انگیخته و نهایتاً خود سازی است . کتابخانه آموزشگاهی در نظام مبتنی بر خود آموزی دانش آموز در نیمی از فعالیت آموزشی سهیم است . فعالیت کتابخانههای آموزشگاهی موفق چنان با سایر فعالیتهای آموزشگاهی در هم آمیخته که گاه از آن به منزله مرکز منابع آموزشی ، مرکز مواد آموزشی و گاه مرکز یادگیری نام می برند ، بنابراین بررسی وضعیت این کتابخانهها و پویایی آن می تواند به پیشبرد اهداف آموزش و پرورش یاری رساند .
هدف پژوهش
آگاهی از وضعیت موجود کتابخانههای آموزشگاهی در سال تحصیلی 80 ـ 1379 و مقایسه امکانات ، وسایل و تجهیزات ، نیروی انسانی و دیگر ویژگیهای آنها با استاندارد مورد قبول.
سئوالهای پژوهش
1. میزان فضا و امکانات اختصاص یافته به کتابخانههای تحت بررسی چه اندازه است ؟
2. کتابخانه چه تجهیزات و امکاناتی دارد ؟
3. تعداد کتابها و نشریات موجود در کتابخانههای آموزشگاهی و منابع مالی آن چه مقدار کمی است ؟
4. وضعیت تنوع موضوعی کتابهای کتابخانه در ارتباط با نیازها و علایق دانش آموزان چگونه است ؟
5. کتابخانههای مورد پژوهش از چه نظام سازماندهی پیروی می کنند ؟
6. وضعیت کتابخانههای مورد پژوهش در زمینه پژوهش عضو و خدمات امانت و اطلاع رسانی چگونه است ؟
7. آیا کتابخانهها دانش آموزان را در امر تحقیق راهنمایی می کنند ؟
8. فعالیتهای جنبی کتابخانههای مورد پژوهش چگونه است ؟
9. میزان تحصیلات ، تخصص و دوره کار آموزی کتابداران چگونه است ؟
10. نظر مسؤولین کتابخانهها در مورد مشکلات مجموعه کتابخانههای مورد پژوهش چیست ؟
11. گرایش مطالعاتی دانش آموزان مورد بررسی چگونه است ؟
12. واحد های کتاب آموزش و پرورش چه نگرش و برنامههایی برای کتابخانههای آموزشگاهی دارند ؟
متغیرهای پژوهش
برخی از متغیر ها عبارتند از :
دانلود تحقیق بررسی میزان پویایی و کتابخانه کامل