رهبری در مدیریت
تعریف :
رهبران سرآمد چشم انداز و مأموریت سازمان را تدوین و زمینه دست یابی به آنهارا تسهیل می کنند . آنها ارزش ها و سیستم هایی را که برای موفقیت پایدار سازمان مورد نیازند ایجاد کرده و آنها را با اعمال و رفتارهای مناسب خود اجرا می کنند .
در دوره های و رفتارهای مناسب خود اجرا می کنند . در دوره های تغییر و تحول سازمان ، آنها ثبات در مقاصد را حفظ می کنند . هر جا که لازم باشد ، این رهبران قادر به تغییر جهت گیری سازمان و ترغیب کارکنان به پیروی از آن هستند .
زیر معیارهای معیار رهبری موارد زیر هستند که در این قسمت به معرفی آنها می پردازیم :
- رهبران مأموریت ، چشم انداز ، ارزش ها و اخلاقیات سازمان راتدوین و خودشان به عنوان الگوی فرهنگ سرآمدی ، عمل میکنند .
- از ایجاد ، توسعه و به کارگیری سیستم های مدیریت و بهبود مستمر آنها شخصا اطمینان حاصل می نمایند .
- رهبران با مشتریان و شرکا و نمایندگان جامعه در تعامل هستند .
- رهبران فرهنگ سرآمدی را در بین کارکنان سازمان تقویت می کنند.
- رهبران ، تحول سازمانی را درک کرده و از آن حمایت می کنند
رهبران مأموریت ، چشم انداز ، ارزش ها و اخلاقیات سازمان راتدوین و خودشان به عنوان الگوی فرهنگ سرآمدی ، عمل میکنند .
تدوین مأموریت وچشم انداز سازمان و ایجاد و توسعه فرهنگ سازمانی
تدوین ارزشها و اخلاقیات و پاسخ گویی های اجتماعی که پشتیبانی کننده فرهنگ سازمانی هستند و ایفای نقش الگو درعمل به آنها در سازمان
بازنگری و بهبود اثر بخشی نحوه رهبری فردی (توسط خود رهبران )
حضور شخصی و فعال در فعالیت های بهبود
ایجاد انگیزه وتشویق توانمند سازی (تفویض اختیار ) ، خلاقیت و نوآوری از طریق تغییر ساختار سازمان و سرمایه گذاری روی فعالیت های یادگیری و بهبود
تشویق ، پشتیبانی و عمل براساس یافته های یادگیری
اولویت بندی فعالیت های بهبود
ترغیب و تشویق جهت همکاری در درون سازمان
تعداد صفحات: 45