دانلود پروژه رشته حقوق برسی آمار توصیفی تخلفات دانشجویی در دانشگاه بوعلی سینا با فرمت ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 28
دانلود پروژه آماده
( بیان مساله )
انقلاب اسلامی که به برکت نفس قدسی حضرت امام (ره) و خون شهدای والامقام به ثمر نشست و حاصل دگرگونی فرهنگی و بیداری و احساس مسئولیت آحاد جامعه به خصوص دانشجو قشر جوان و دانشجو بود .جوانان با الهام از معنویت و روشنگری برخاسته از تفکرانقلاب اسلامی که در اندیشه و کلام امام ( ره) آشکار است ، ساختار سیاسی فرهنگی و اجتماعی کشور را دگرگون نموده .و آمار جامعه را در برابرعرصه ی جدیدی از تاریخ و فرهنگ بشری قرار دادند .دانشگاه ها به تحقیق یکی از ارکان موثر د حرکت انقلاب و تنویر افکار مردم محسوب می شوند و اهمیت نقش دانشجویان به عنوان نخبگان نسل جوان درمراحل مختلف پیروزی انقلاب تثبیت نظام و دفاع از آن امکان پذیر است .از این روی مسائل فرهنگی دانشگاه ها و صیانت از جایگاه و منزلت رفیع آنها همواره به عنوان یکی از محور های اصلی در کلام امام ( ره) و رهنمود های مقام معظم رهبری مورد عنایت خاص بوده است. پاسداری از جایگاه رفیع دانشگاه و کمک به سالم نگه داشتن محیط های آموزشی و پژوهشی و تامین حقوق عمومی دانشگاهیان از طریق ترغیب دانشجویان به حفظ کرامت دانشجویی و مقابله با بی نظمی ، هنجار شکنی و نادیده گرفتن حقوق فردی و اجتماعی دیگران از اهداف مهمی محسوب می شوند که کمیته انظباتی در راستای کمک به تحقق آنها تشکیل می گردد. بدیهی است با وجود اعضای دانش و ضد ودانشجو در ترکیب شورای کمیته ها توجه به شیوه های برخورد صحیح وعالمانه با تخلفات دانشجویی ورعایت تقوا و امر قضاوت و تصمیم گیری جزو اصول اساسی و خدشه ناپذیر این شورا ها تلقی می شوند .
این پژوهش بر آن است تا با مطالعه ی نیازمند و فارغ از هرگونه جهت گیری به تبیین ضرورت این مهم بپردازد که چگونه عوامل مختلف نظیر بومی بودن ، جنسیت ، تفکر سیاسی و رشته ی تحصیلی برارتکاب عمل مختلفانه شامل تخلفات سیاسی ، آموزشی ، و اخلاقی اثر می گذارد (از سال 84 تا 89 در دانشگاه بوعلی سینا )
فهرست
( فصل اول)
بیان مساله صفحه 1
اهمیت و ضرورت پژوهش صفحه 2
زمینه و تاریخچه پژوهش صفحه 3
متغیرهای پژوهش صفحه 3
فرضیه های پژوهش صفحه 4
محدودیت های پژوهش صفحه 4
[ فصل دوم ]
تخلفات و تبلیغات
مقدمه صفحه 5
تخلفات به تفکیک صفحه 6
تنبیهات صفحه 10
[ فصل سوم ]
برسی آماری رابطه بین جنسیت ، سال ورودی ، نوع تخلف ها ، دوره های آموزشی و....]
سال ورود دانشجوها و نوع تخلف انضباتی آنها صفحه 14
رابطه بین نیمسال های تحصیلی و نوع مختلف صفحه 17
نوع تخلف ورودی و چه سالی بودن صفحه 19
رابطه میان رشته تحصیلی و نوع تخلف صورت گرفته صفحه 19
رابطه جنسینت ومیزان تخلفات صفحه 20
برسی نوع میزان تخلفات دوره های تحصیلی ( شبانه یا روزانه) صفحه 22
میزان تخلفات و عدم تکراریا تکرار مجدد آنها صفحه 24
نوع تخلف و رابطه آنها با بومی یا غیر بومی بودن صفحه 27
رابطه میان میزان تخلفات و نوع دانشکده صفحه 29
فصل چهارم
( جمع بندی و ارائه راهکار) صفحه 32