پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با عنوان بررسی تاثیر اعتبار برند بر وفاداری مشتری: اثر تعدیلی جهت گیری مذهبی به صورت کامل و با فرمت ورد . پی دی اف
چکیده:
حوزه برند سازی در کشور عزیزمان بسیار جدید و نو پا است و صاحبان کسب کار به تازگی به اهمیت فراوان آن پی برده اند، در حالی که در کسب و کار مدرن برند حرف اول و آخر را می زند و شرکت هایی که دربازاریابی و برند سازی برای محولات و خدمات خود موفق عمل می کنند میتوانند به برتری رقابتی نسبت به رقبا نائل شوند و وفاداری مشتریان خود را تضمین نمایند.در این میان یا توجه به وجود برخی جهت گیری های مذهبی به واسطه اسلامی بودن کشور عزیزمان بر آن شدیم در پژوهش پیش رو “تاثیر اعتبار برند بر وفاداری مشتریان: اثر تعدیلی جهت گیری مذهبی” در بین مصرف کنندگان برند کوکاکولا در شهر مقدس مشهد از طریق روش نمونه گیری سیستماتیک در فروشگاه های رفاه را بررسی نماییم.
برای پاسخ به پرسش پژوهش و آزمون فرضیههای مربوطه روش معادلات ساختاری مورد استفاده قرار گرفت. پرسشنامهای در بین 385 نفر اعضای نمونه که به دلیل نامحدود بودن جامعه از فرمول کوکران به دست می آید.توزیع شده و مورد تحلیل قرار گرفت تحلیل دادهها در دو مرحله انجام شد مرحله اول تحلیل عاملی تاییدی CFA برای سنجش اعتبار سازههای پژوهش و مرحله دوم مدل ساختاری که از طریق آن فرضیات پژوهش مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج نشان دهنده این است که قابلیت اعتماد برند تاثیر مستقیمی در توسعه اعتبار برند دارد. همچنین بررسی رابطه کیفیت ادراک شده و قابلیت اعتبار برند نیز حاکی از معنی دار بودن رابطه دو متغیر بوده است. بررسی فرضیه مربوط به اعتماد برند و رضایت مشتری نیز نشان داد که دو متغیر در حد قابل قبولی با یکدیگر ارتباط معنی داری دارند. همچنین نتایج نشان داد که متغیر اعتبار برند بین کیفیت ادارک شده و وفاداری مشتریان و همچنین بین قابلیت اعتماد برند و وفاداری مشتریان نقش میانجی داشته است. در نهایت نتایج نشان داد که متغیر تعدیلگر جهت گیری مذهب رابطه بین قابلیت اعتماد و اعتبار برند، کیفیت ادراک شده و اعتبار برند و اعتبار برند با وفاداری مشتریان را تقویت می کند.