پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با عنوان بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند و کیفیت ارتباطات بر وفاداری مشتریان در بانک صادرات استان خراسان رضوی به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
اینک بخش خدمات دستخوش تغییراتی است که پیش تر در تاریخ خود تجربه نکرده است. این تغییرات هم بر ساختار صنعت و هم ماهیت رقابت تأثیر شگرف داشته است. جای تعجب نیست که، در این محیط متلاطم با تغییرات شتابنده، بانکها مجبور شدهاند شیوه واکنش خود را نسبت به بازار تغییر دهند.
هدف از این تحقیق بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند و کیفیت ارتباطات بر وفاداری مشتریان در بانک صادرات استان خراسان رضوی است که ابعاد بازاریابی رابطه مند(کیفیت خدمات،شایستگی کارکنان،مدیریت تعارض)وابعاد کیفیت ارتباطات(رضایت،اعتماد،تعهد)درنظر گرفته شده است.
جامعه آماری این پژوهش عبارت از کلیه مشتریان شعبه های بانک صادرات استان خراسان رضوی می باشد. تعداد نمونه در نظر گرفته شده برای این پژوهش، 196 نمونه می باشد که مقدار قابل قبولی برای تحلیل عاملی است. روش گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه می باشد. داده های بدست آمده توسط نرم افزارspssولیزرل مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته ودرنهایت نتایج تحقیق نشان داده که اعتماد و تعهد بر وفاداری مشتریان بانک اثر گذار است.