این فایل در قالب ورد و قابل ویرایش در 120 صفحه می باشد.
پروژه طراحی و ساخت کنترل دور موتور AC دو کاناله توسط میکروکنترلر AVR
پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی برق
فهرست مطالب:
مقدمه
موتورهای القائی قفس سنجابی
اینورتر
کاربرد اینورترها در صنعت
دسته بندی اینورترها از لحاظ کارکرد
اصول کار مدارات اینورتری
پارامترهای کارآیی اینورتر
اصول کار اینورترهای پل تکفاز
اصول کار اینورترهای سه فاز
هدایت 180 درجهای
هدایت 120 درجهای
روشهای کنترل ولتاژ اینورترهای تکفاز و سه فاز
روشهای مدولاسیون پیشرفته
اینورترهای پل تکفاز
اینورتر پل سه فاز
قدرت برگشتی اینورتر
کم کردن هارمونیک در اینورتر
اینورترهای تریستوری با کموتاسیون اجباری
اصول کار اینورترهای منبع جریانی
کاربرد اینورترهای با تغذیه جریان در صنعت
عملکرد کلی اینورترها منبع جریان
حالت عملکرد اینورتر
نکاتی در طراحی مدار اینورتر
اسنابرها
اسنابرهای مربوط به IGBTها
بازیافت انرژی از اسنابرها
روشهای PWM برای اینورتر ولتاژ
روش های کنترل ولتاژ
روش های کنترل جریان
تشریح اطلاعات Hcpl-316j
خرابی مدار نمونه رانشگر سویچ IGBT را محافظت میکند
شرح عملیات در طول حالت خرابی
کنترل خارجی
شرح محصول
نکتهها
معرفی شناسایی و محافظ خرابی
اطلاعات درخواستها
مدار درخواست پیشنهادی
توصیف عملکرد زمانی
عملکرد زمان
وضعیت غیرصحیح
بازدارندگی
تخلیه آهسته سوئیچ IGBT در طول حالت خرابی
زمان آزمایشی آشکارسازی Desat اشتباه
حبس ولتاژ
نمودار مدار عملکردی
IC ورودی
IC خروجی
خاموش کردن موضعی و راه اندازی موضعی
خاموش کردن کلی و راه اندازی کلی
راه اندازی خودکار
راه اندازی پس از یک حالت اشتباه
خصوصیات میکروکنترلر ATmega32
منابع
مقدمه :
اگر یک موتور القائی سه فاز به شبکه ای با ولتاژ و فرکانس ثابت وصــل شـود، در این صورت پس از راه اندازی درسرعتی حوالی سرعت سنکرون
خواهد چرخید. گفتنی است با افزایش گشتاور بار سرعت به میزان کمی کاهش می یابد، لذا این موتورها تقریباً از نوع موتورهای سرعت ثابت فرض می شوند. اما در برخی از صنایع لازم است که سرعت موتور در یک محدوده و طیف نسبتاً وسیعی تغییر کند. موتورهای DC به طور سنتی برای مواردی که کنترل سرعت مورد نیاز است مورد بهره برداری قرار می گیرند اما موتورهای DC گران بوده و به تعمیرات و نگهداری در زمینه کموتاتور و جاروبک نیاز دارد ولی برعکس موتورهای القائی به ویژه نوع قفس سنجابی آن ارزان و جان سخت بوده و کموتاتور نیز ندارد و لذا برای سرعت های زیاد بسیار مناسب اند. امروزه با پیشرفت علم الکترونیک قدرت و پیدایش کنترل کننده های حالت جامد، کنترل سرعت یا کنترل دور موتورهای القائی رو به تکامل است اما این کنترل کننده ها نسبتاً گران بوده و زمان می طلبد تا به صورت ارزان در دسترس عموم قرار بگیرد