کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

پروژه کارآموزی خط مونتاژ موتور نیسان

اختصاصی از کوشا فایل پروژه کارآموزی خط مونتاژ موتور نیسان دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پروژه کارآموزی خط مونتاژ موتور نیسان


پروژه کارآموزی خط مونتاژ موتور نیسان

 

 

 

 

 

 

 



فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:81

فهرست مطالب:

مقدمه: ۵

ایستگاه: شستشو و بادگیری ۷

ایستگاه: فرعی پیش مونتاژ ۱۵

ایستگاه: فرعی سرسیلندر ۱۵

مرحله: فیلرگیری، مونتاژ پیچ دو سر رزوه ۲۱

نکات کنترلی: ۲۲

ایستگاه: میل لنگ و یاتاقان‌گذاری ۲۲

مرحله: یاتاقان‌گذاری کپه‌های ثابت و بلوک سیلندر ۲۲

مرحله مونتاژ: نگهدارنده صافی روغن (ضربه گیر) ۲۴

مرحله مونتاژ: میل لنگ و کاسه نمد بر روی بلوک سیلندر ۲۵

ایستگاه: حکاکی ۲۸

مرحله مونتاژ: حکاکی ۳۰

مرحله مونتاژ: ثبت اطلاعات ۳۰

ایستگاه: پیستون ۳۱

مرحله مونتاژ: مجموعه پیستون روی بلوک ۳۱

ایستگاه: کپه شاتون ۳۲

مرحله مونتاژ: کپه شاتون ۳۲

ایستگاه: پایه دینام ۳۴

مرحله مونتاژ: پین قرارسینی عقب و کورکن روغن عقب سیلندر ۳۴

مرحله مونتاژ: لوله مکنده فیلتر روغن ۳۴

مرحله مونتاژ: پایه دینام ۳۵

مرحله مونتاژ: دسته موتور راست ۳۵

ایستگاه: سر سیلندر ۳۶

مرحله مونتاژ : سر سیلندر و پین موقعیت بر روی بلوک سیلندر ۳۶

مرحله مونتاژ: لوله بخار روغن -لوله راهنمای گیج روغن ۳۸

ایستگاه: زنجیر سفت کن ۳۹

مرحله مونتاژ : انتقال بلوک به ایستگاه زنجیر سفت کن ۳۹

مرحله مونتاژ : قاب زنجیر راست و چپ – مجموعه زنجیر سفت کن ۴۰

مرحله مونتاژ : واشر روغن برگرداندن، بوش خارج از مرکز پمپ بنزین ۴۳

مرحله مونتاژ: واشر سینی جلو ۴۴

ایستگاه : سینی جلو ۴۴

مرحله مونتاژ : درپوش جلو – پایه تنظیم دینام – لوله وکیوم ۴۴

ایستگاه: کارتل روغن – صافی روغن ۴۸

مرحله مونتاژ: پولی واتر پمپ – پولی میل لنگ ۴۸

مرحله مونتاژ : صافی روغن ۴۸

مرحله مونتاژ: بستن پیچ پولی واتر پمپ ۴۹

مرحله مونتاژ : کارتل ۴۹

مرحله مونتاژ: گوشواره ای جلو ۵۰

ایستگاه : پمپ بنزین ۵۱

مرحله مونتاژ : واشرگذاری ۵۱

مرحله مونتاژ : مجموعه پمپ بنزین ۵۲

مرحله مونتاژ : مونتاژ فیلتر روغن ۵۲

مرحله مونتاژ : اتصال شیلنگ آب به سه راهی آب و لوله ورودی آب ۵۳

ایستگاه: سینی عقب – فلایویل ۵۴

مرحله مونتاژ : سینی عقب – فلایویل ۵۴

ایستگاه : مانیفولد هوا ۵۵

ایستگاه: مانیفولد دود ۵۶

مرحله مونتاژ : درپوش مانیفولد دود ۵۷

مرحله مونتاژ : شیلنگ بنزین ۵۹

ایستگاه: دلکو ۶۰

مرحله مونتاژ : ترک گیری پیچهای سرسیلندر ۶۰

مرحله مونتاژ : دلکو ۶۰

مرحله مونتاژ: ایمنی سینی عقب – فلایویل – دلکو ۶۱

مرحله مونتاژ: شیلنگ پمپ بنزین ۶۱

مرحله مونتاژ : اتصال شیلنگ آب به سه راهی آب و لوله ورودی آب ۶۲

مرحله مونتاژ : مونتاژ دینام و محکم کردن پیچهای براکت دینام ۶۲

مرحله مونتاژ : مونتاژ اویل پمپ ۶۳

مرحله مونتاژ: مونتاژ دینام و محکم کردن پیچهای براکت دینام ۶۴

مرحله مونتاژ :‌پیچ مجموعه لوله بخار روغن ۶۵

ایستگاه : دیسک و صفحه کلاچ ۶۵

مرحله مونتاژ : مجموعه صفحه و پوسته کلاچ و اندازه گیری ترک پیچها ۶۵

مرحله مونتاژ : گوشواره ای جلو ۶۶

ایستگاه: درب سوپاپ ۶۷

مرحله مونتاژ: در پوش سوپاپ ۶۷

مرحله مونتاژ: وایر چینی ۶۸

ایستگاه: تغذیه روغن ۶۸

مرحله مونتاژ: شارژ روغن ۶۹

ایستگاه: فرعی سینی جلو ۷۰

مرحله مونتاژ: کاسه نمد و قطعه تنظیم تایم و پایه دلکو بر روی در پوش جلو ۷۱

مرحله مونتاژ: پین موقعیت واتر پمپ و واتر پمپ بر روی در پوش جلو ۷۲

مرحله مونتاژ: لوله ورودی آب به سینی جلو ۷۳

ایستگاه: فرعی مانیفولد هوا ۷۳

مرحله مونتاژ: (مجموعه مانیفرلد) ۷۳

ایستگاه : تست و تعمیرات ۷۹

مرحله مونتاژ : تست نهایی ۷۹

مرحله مونتاژ: تعمیرات

 

 

مقدمه:

 معرفی استاندارد ۱۶۹۴۹ ISO/TS:

این استاندارد، استاندارد سیستم مدیریت کیفیت و خاص صنایع خودروسازی است.

الزامات این استانداردمکمل الزامات و یا خواسته‌های مشخص شده برای محصول است هدف از این استاندارد تکوین یک سیستم مدیریت کیفیت به منظور ایجاد بهبود مداوم تاکید بر جلوگیری از شکست، کاهش انحرافات و تلفات در زنجیره تامین است. این استاندارد دیدگاه فرآیند گرایی دارد، بدین معنا که برای کارکرد اثر بخش یک سازمان فعالیت‌های مختلفی انجام می‌پذیرد که با یکدیگر در ارتباط و تعامل هستند فعالیتی که با استفاده از منابع و با مدیریت آن ورودی‌ها را به خروجی‌ها تبدیل می‌کند به عنوان فرآیند در نظر گرفته می‌شود. بکارگیری سیستمی از فرآیندها در درون یک سازمان همراه با مشخص کردن و تعامل این فرآیندها و مدیریت نمودن آنها رویکرد فرآیندگرا نامیده می‌شود.

استاندارد ۲۰۰۲: ۱۶۹۴۹ISO/TSشامل هشت بند اصلی می‌باشد که عبارتند از:

۱- هدف و دامنه کاربرد.

۲- مراجع قانونی.

۳- اصطلاحات و تعاریف.

۴- سیستم مدیریت و کیفیت.

۵- مسئولیت مدیریت.

۶- مدیریت منابع.

۷- پدیدآوری محصول.

۸- اندازه‌گیری و تحلیل و بهبود.

۳- خلاصه‌ایاز گزارش:

گزارش فوق برای خط مونتاژ موتور نیسان نوشته شده است که متشکل از چندین ایستگاه اصلی و فرعی می‌باشد.

بدین صورت که در هر کدام از ایستگا‌ه‌ها قطعه‌ای از موتور مونتاژ شده و در پایام خط تولید موتور تکمیل و به اتاق تست برده می‌شود.

یادآوری می‌شود که موتور نیسان برای مدل‌های متفاوتی مونتاژ می‌شود مانند ۱۴۰٫ ۱۶۰ . ARIC .

ایستگاه: شستشو و بادگیری

دستورالعمل

۱) باز کردن شمع پلاستیکی پالت بلوک سیلندر

توجه:

۱- کنترل بلوک از نظر زنگ زدگی

۲) برداشتن بلوک سیلندر توسط بالا بر و فیکسچر مخصوص و استقرار بر روی رولرخط تولید

توجه:

 ۱- کنترل سطوح دیگر بلوک از نظر زنگ زدگی .

۲- کنترل بلوک از نظر شکستگی و کامل بودن مجموعه و عدم شکستگی قلاویز در رزوه‌های سطح محل نصب سینی جلو.

۳- کنترل پیستون از نظر داشتن گریدپیستون وگرید میل لنگ.

۴- کنترل فیکسچر بلند کردن بلوک.

۳) جازدن جت روغن زنجیر موتور و کورکن روغن (با ابزار مخصوص) جلوی سیلندر ( در صورتیکه بلوک به صورت مجموعه نباشد)

توجه:

۱- اطمینان از سوراخ بودن جت روغن زنجیر موتور.

۲- جت روغن زنجیر موتور و کورکن جلوی سیلندر پس از مونتاژ باید هم سطح بلوک یا یک میلی متر داخل تر از سطح بلوک سیلندر باشد( mm1-0)

۳- کنترل ابزار جازدن کورکن روغن

۴- جازدن دو عدد پین موقعیت سینی جلوی سیلندر در جلوی سیلندر (با ابزار مخصوص)

توجه:

۱- اطمینان از صحت جازدن پین موقعیت بطوریکه پین به اندازه mm 7-4 ازسطح بلوک بیرون قرار گیرد.

۲- کنترل ابزار جازدن پین موقعیت جلوی سیلندر

تذکر:

جهت آماده سازی مجموعه پیستون مطابق با گرید سیلندر گرید پیستون هایبلوک در برگه ثبت گرید پیستون نوشته و به ایستگاه فرعی پیستون داده می شود.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.